Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    heren techniekers (frekkel en Rosse dus, de rest staat maar wat te apegapen), is de vervroeging van zo'n dieselpomp van het aan-uit-type, of variabel in functie van het toerental?
    Volgens mij variabel in functie van toerental.

    edit: alcoholgehalte valt mee vandaag...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
      zotjes, modern spul!!

      maar das een stadium dat ik niet goed ken. de rosse zal da wel kennen, als die ook niet ergens ligt te braken in een gracht


      Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
      Volgens mij variabel in functie van toerental.

      edit: alcoholgehalte valt mee vandaag...
      als 't variabel is, houd ik daar rekening mee in 't meten. of is er niet zelf aan te beginnen? 't is maar 1 kabeltje, ik gok dat dat ergens tussen 0 (stationair) en 12 volt (vollast) moet krijgen. als ik met losgekoppeld kabeltje een toertje ga maken, en 'k merk geen verschil, lijkt het me logisch dat die klep naar de zeik is, niet?

      edit: de dag is nog niet voorbij.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        't is maar 1 kabeltje, ik gok dat dat ergens tussen 0 (stationair) en 12 volt (vollast) moet krijgen. als ik met losgekoppeld kabeltje een toertje ga maken, en 'k merk geen verschil, lijkt het me logisch dat die klep naar de zeik is, niet?
        Lijkt me een heel goeie test.

        Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        edit: de dag is nog niet voorbij.
        Da's waar. Direct eens iets brouwen sé...

        Comment


        • is 't haalbaar om enkel die klep te vervangen, zonder hopen speciaal gereedschap?

          schol.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
            is 't haalbaar om enkel die klep te vervangen, zonder hopen speciaal gereedschap?

            schol.
            Volgens de info die ik verleden keer was tegengekomen was het te doen, maar is het heel slecht toegankelijk. Speciaal gereedschap verwacht ik niet. Misschien best eens een klapke gaan doen met een ford mechanieker voor de specifics.

            Comment


            • zeg, alst variabel is en electronisch kan hij even goed verkeerde waardes doorkrijgen ook é, dus testen zonder kabel is indd een strak plan, maar je kan er niet volledig op voort gaan.

              + ik heb morgen verlof, dus straks: moorde
              maar ook niet te veel want ga morgen luisteren voor mijn lening en laat me der anders misschien opleggen als ik daar nog halfzat toestuik

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                Volgens de info die ik verleden keer was tegengekomen was het te doen, maar is het heel slecht toegankelijk. Speciaal gereedschap verwacht ik niet. Misschien best eens een klapke gaan doen met een ford mechanieker voor de specifics.
                als ik zeker ben dat 't die klep is, overweeg ik om ze bij Frod te laten vervangen, dan heb ik garantie op die herstelling. 'k ben echter niet van plan me te laten snijden voor een volledige pomprevisie, daar doe ik niet aan mee. en natuurlijk zeggen ze allemaal wel dat ik de auto best een dagje of 2 achterlaat, om dan tot de conclusie te komen dat die pomp eraan is.

                op de foto's die ik een paar pagina's terug heb gepost zie je 't ook wel, je kan er amper aan, maar 't externe gedeelte lijkt me te doen. vraag is natuurlijk hoe dat ding daaronder gemonteerd zit...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                  zeg, alst variabel is en electronisch kan hij even goed verkeerde waardes doorkrijgen ook é, dus testen zonder kabel is indd een strak plan, maar je kan er niet volledig op voort gaan.
                  jaja, maar 'k meet ook door hé. als de kabel niks doorgeeft, ligt het aan de sensor. bijvoorbeeld.

                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                  + ik heb morgen verlof, dus straks: moorde
                  maar ook niet te veel want ga morgen luisteren voor mijn lening en laat me der anders misschien opleggen als ik daar nog halfzat toestuik
                  schol en veel succes morgen. en zo.

                  Comment


                  • plan b: wie zegt dat uw plunjers niet naar de ballen gaan? dat de vervroeging wel goed zit maar niet de hoeveelheid (beetje opel miserie)

                    merci

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                      plan b: wie zegt dat uw plunjers niet naar de ballen gaan? dat de vervroeging wel goed zit maar niet de hoeveelheid (beetje opel miserie)

                      merci
                      als ik te weinig krijg op het juiste tijdstip, heb ik geen vette zwarte pluim achter m'n hok.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                        als ik te weinig krijg op het juiste tijdstip, heb ik geen vette zwarte pluim achter m'n hok.
                        teveel dan

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                          teveel dan
                          'k denk gewoon genoeg, maar te laat.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                            'k denk gewoon genoeg, maar te laat.
                            is ook een plan
                            heeft dat ding nu al eens op marly gedraaid?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              is ook een plan
                              heeft dat ding nu al eens op marly gedraaid?
                              ja, of iets anders, kan ook. 'k zal eens zien of 't lege busje er nog staat. injectoren zijn gereinigd en afgesteld, dus die zouden in orde moeten zijn.

                              Comment


                              • Is die kar eigelijk al eens uitgelezen? Als dat electronisch geregeld wordt moeten er foutcodes zijn bij gewone kortsluiting of sluiting naar massa:

                                klep inspuitbegin -N108

                                Kortsluiting met massa
                                - Geen vermogen omdat het inspuitbegin constant op "laat" staat

                                Kortsluiting met plus
                                - Motor klopt bij stationair toerental, omdat het inspuitbegin constant op "vroeg" staat

                                => info is uiteraard van bij VAG TDI's (maar ik veronderstel dat die bosch spullen redelijk hetzelfde gaan zijn bij andere merken).

                                => deze info doet me dan ook weer twijfelen aan het feit dat het inspuitbegin variabel zou zijn...

                                Zal wa meer info zoeken, eventueel met wat plaatjes. Maar 't zal uiteraard VAG spul zijn dan he

                                Comment


                                • Rosse, 't is geen tdi hé, het is een atmosferisch onding. ik denk dat de enige elektronica in die bak afkomstig is van jvc, in de vorm van een radio/cd/mp3-speler.

                                  Comment


                                  • Hopelijk heb je hier wat aan:. De info komt van de 1Y motor bij VAG. Ook een bosch pomp met mechanische mengselvorming maar electonisch inspuitbegin:



                                    Bij de ford zal die multistekker niet aanwezig zijn, maar bij alle pompen met een electrische klep moet de weerstand van de klep tss 12 en 20 ohm liggen. Bij de ford zal het volgens mij niet anders zijn.



                                    Kort door de bocht om de klep te vervangen, maar meer is er dus niet aan.

                                    Ik hoop dat de ford pomp er wat op lijkt...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                      Rosse, 't is geen tdi hé, het is een atmosferisch onding. ik denk dat de enige elektronica in die bak afkomstig is van jvc, in de vorm van een radio/cd/mp3-speler.
                                      Ja, ik tikte TDI, maar ik bedoel die ondingen van voor het TDI tijdperk Die 1.9D 1Y blok heeft nog tot 2003(!) in de caddy gelegen blijkbaar...

                                      Volgens mij is die technisch niet ver verwijderd van de 1.8D van ford. He, het is zelfs ook gebruikt in zo'n kast-bus zoals die van u...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                        He, het is zelfs ook gebruikt in zo'n kast-bus zoals die van jouw...
                                        da's dan in een Brazil-ding, een T2 is hier nooit in diesel geweest, de mijne is van 79, laatste jaar.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                          Hopelijk heb je hier wat aan:. De info komt van de 1Y motor bij VAG. Ook een bosch pomp met mechanische mengselvorming maar electonisch inspuitbegin:



                                          Bij de ford zal die multistekker niet aanwezig zijn, maar bij alle pompen met een electrische klep moet de weerstand van de klep tss 12 en 20 ohm liggen. Bij de ford zal het volgens mij niet anders zijn.



                                          Kort door de bocht om de klep te vervangen, maar meer is er dus niet aan.

                                          Ik hoop dat de ford pomp er wat op lijkt...
                                          ze staat achterstevoren op de tekening, in vergelijking met deze (pagina 11), die trekt er het meest op. nummertje 9 lijkt me de vervroegingsklep.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X