Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of benzine / koppel of PK ????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Alles komt neer op de toegepaste technologie.
    Als je bekijkt wat voor technische hoogstandjes gebruikt worden om de diesel op dat niveau te brengen, en diezelfde snufjes(of vergelijkbaar) zou toepassen op de benzine ... Dan komt de benziene er een stuk beter uit denk ik.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Dit mag je niet verkeerd opnemen, Bram ... maar ik vermoed dat je wat van jouw diesel-voorkeur zal verliezen eenmaal je zelf met meerdere wagens gereden zal hebben, en met die wagens ook 'es wat sportief kunnen rijden hebt. Het voordeel van die nieuwe turbodiesels op papier, vervalt vaak eens je met de beide wagens gereden hebt ...
      Kan zijn. Maar sportiviteit is ook niet alles.
      Niet? Wat heb je dan nog meer?

      Comment


      • #43
        Als firmawagen mag het van mij naft zijn, blijft immers als brandstof 100% aftrekbaar... maar particulier gekocht no way man... ik wil die rekeningen niet betalen...en op dit moment leg ik zo'n 5000 km/maand af.
        Trouwens in het dagdagelijkse verkeer ben je beter af met een koppelrijke diesel. Maar stel dat ge u een hobby-racecar kunt permitteren, sjah dan mag het weer naft zijn natuurlijk
        Peugeot 307 Sw 1.4HDI
        & BMW E36 318TDS Touring

        Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
        http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

        Ode aan de eigen wagen!
        Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
          Als firmawagen mag het van mij naft zijn, blijft immers als brandstof 100% aftrekbaar... maar particulier gekocht no way man... ik wil die rekeningen niet betalen...en op dit moment leg ik zo'n 5000 km/maand af.
          Trouwens in het dagdagelijkse verkeer ben je beter af met een koppelrijke diesel. Maar stel dat ge u een hobby-racecar kunt permitteren, sjah dan mag het weer naft zijn natuurlijk
          groot gelijk, als je meer als 11000km/jaar aflegt is het niet meer rendabel om met een benzine te rijden. dan kan je beter op lpg of op diesel rijden.
          A Twist of the Wrist

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
            Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Dit mag je niet verkeerd opnemen, Bram ... maar ik vermoed dat je wat van jouw diesel-voorkeur zal verliezen eenmaal je zelf met meerdere wagens gereden zal hebben, en met die wagens ook 'es wat sportief kunnen rijden hebt. Het voordeel van die nieuwe turbodiesels op papier, vervalt vaak eens je met de beide wagens gereden hebt ...
            Kan zijn. Maar sportiviteit is ook niet alles.



            Trouwens, laat me kiezen uit meerijden in de Astra 1.7 DTI (75pk) van m'n pa en de Nissan Almera 1.5 (98pk) van m'n ma, en ik neem de Astra.
            Bram is dus een 'koppel' man.
            Da's ieder zijn voorkeur, en daar kan je heel veel tegen inbrengen. Voorkeur blijft moeilijk te doorbreken.
            Ik ben persoonlijk ook erg te vinden voor koppel, alhoewel een stevige benzinemotor (200+ pk's) mij erg kan bekoren, als je deze op toeren houdt.
            Je neemt me de woorden uit de mond.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah
              Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Dit mag je niet verkeerd opnemen, Bram ... maar ik vermoed dat je wat van jouw diesel-voorkeur zal verliezen eenmaal je zelf met meerdere wagens gereden zal hebben, en met die wagens ook 'es wat sportief kunnen rijden hebt. Het voordeel van die nieuwe turbodiesels op papier, vervalt vaak eens je met de beide wagens gereden hebt ...
              Kan ik bevestigen. Ik leer nog maar rijden, en we hebben thuis een C200 CDI en een BMW E30 316i. Ik rij liever met de benzine dan met de diesel, die echt niet sportief is. Met de benzine kan je veel langer blijven doortrekken in dezelfde versnelling, het is gewoon leuker en veel sportiever.
              welk bouwjaar is de C200CDI?
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • #47
                Geef mij maar ne hoogtoerige Honda benzine.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                  Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Dit mag je niet verkeerd opnemen, Bram ... maar ik vermoed dat je wat van jouw diesel-voorkeur zal verliezen eenmaal je zelf met meerdere wagens gereden zal hebben, en met die wagens ook 'es wat sportief kunnen rijden hebt. Het voordeel van die nieuwe turbodiesels op papier, vervalt vaak eens je met de beide wagens gereden hebt ...
                  Kan zijn. Maar sportiviteit is ook niet alles.



                  Trouwens, laat me kiezen uit meerijden in de Astra 1.7 DTI (75pk) van m'n pa en de Nissan Almera 1.5 (98pk) van m'n ma, en ik neem de Astra.
                  Bram is dus een 'koppel' man.
                  Da's ieder zijn voorkeur, en daar kan je heel veel tegen inbrengen. Voorkeur blijft moeilijk te doorbreken.
                  Ik ben persoonlijk ook erg te vinden voor koppel, alhoewel een stevige benzinemotor (200+ pk's) mij erg kan bekoren, als je deze op toeren houdt.
                  Je neemt me de woorden uit de mond.
                  Ik kan zoiets enkel zeggen als de diesel merkelijk goedkoper is dan de benzine. Stel dat ik 40.000 km per jaar doe, en de diesel is 5 of zelfs 10 eurocent per kilometer goedkoper (alles betaald, ook de restwaarde erin verrekend ; cfr. Autogids KPK), dan zou ik het overwegen. En dan nog enkel maar als dat prijsverschil een bepaald percentage van de werkelijke KPK bedraagt.

                  B.v. (fictieve prijzen)
                  - 320d heeft KPK van € 0,6, de 325i een KPK van € 0,75 = € 0,15 verschil (ofte 25%) -> diesel
                  - A8 4.2 met KPK € 1,35, en de 4.0 TDI een KPK van € 1,2 = € 0,1 verschil (ofte 12,5%) -> definitely benzine

                  Comment


                  • #49
                    Geef mij maar ne hoogtoerige Honda benzine.
                    eens ge dat geprobeerd hebt moet ge nooit geen diesel meer hebben, wat een diesel in 2 of 3 vitessen doet, kunt ge dan in 1

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door zrx1100
                      Geef mij maar ne hoogtoerige Honda benzine.
                      eens ge dat geprobeerd hebt moet ge nooit geen diesel meer hebben, wat een diesel in 2 of 3 vitessen doet, kunt ge dan in 1
                      de dag dat de benzine in belgië evenveel kost als in amerika dan koop ik mij een honda civic Type R. maar zolang ik veel kilometers doe en de benzine duur is dan blijf ik bij diesel.
                      A Twist of the Wrist

                      Comment


                      • #51
                        Diesel heeft tot nu toe een tamelijk smalle powerband , terwijl een benzine een bredere powerband heeft .

                        Die smallere powerband ve diesel kan in de toekomst gecompenseerd worden eens er elektronisch gestuurde CVT-versnellingsbakken op de markt komen die tegen hoge koppelwaarden zijn opgewassen .

                        Of anderzijds de powerband v diesel verbreden door nieuwe ,sterkere lichtere constructiemethoden waardoor diesel hogere toeren kan draaien .

                        Bvb ergens gelezen dat Mazda bezig is een wankelmotor te ontwikkelen en testen op diesel ( wankel heeft veel minder bewegende delen ,maar kon tot nu toe geen erg hoge compressieverhouding bereiken , misschien kunnen ze dat gebrek compenseren door erg hoge turbodrukken en hoge inspuitdrukken met fijne brandstofverneveling ,waardooor de zelfontbranding toch op gang gebracht kan worden ? ).

                        Comment


                        • #52
                          Is volgens mij ook inderdaad kwestie van een paar jaar dat de verschillen bijna niet meer merkbaar gaan zijn en veel diesels de meeste super-modellen aan de lichten het onderspit gaan laten delven...

                          Neem nu al bv de 330d ofzo, die bakken gaan op alle gebieden al schitterend en geven de meeste al het nakijken... Nu alleen de motor 'verkleinen', en 'we zijn er'...

                          maar wees gerust dat ze wel de taxen op diesel en aankoop wagen zodanig zullen verhogen dat het evengoed geen fluit uitmaakt...

                          Dus mijn stelling is voorlopig nog steeds dat diesel best gekozen wordt als je je wagen beschouwd als hulpmiddel om van A naar B te geraken, of enorme afstanden aflegt, benzine kies je voor de kleine modellen voor de korte afstanden, de grotere of sportieve modellen als je van rijden houdt...

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost
                            Diesel heeft tot nu toe een tamelijk smalle powerband , terwijl een benzine een bredere powerband heeft .

                            Die smallere powerband ve diesel kan in de toekomst gecompenseerd worden eens er elektronisch gestuurde CVT-versnellingsbakken op de markt komen die tegen hoge koppelwaarden zijn opgewassen .

                            Of anderzijds de powerband v diesel verbreden door nieuwe ,sterkere lichtere constructiemethoden waardoor diesel hogere toeren kan draaien .

                            Bvb ergens gelezen dat Mazda bezig is een wankelmotor te ontwikkelen en testen op diesel ( wankel heeft veel minder bewegende delen ,maar kon tot nu toe geen erg hoge compressieverhouding bereiken , misschien kunnen ze dat gebrek compenseren door erg hoge turbodrukken en hoge inspuitdrukken met fijne brandstofverneveling ,waardooor de zelfontbranding toch op gang gebracht kan worden ? ).
                            het probleem van hoge toeren is dat diesel trager verbrand dan benzine, dus die kunnen gewoon niet zoveel toeren draaien als een benzine. kijk naar een motor van een moto, die draaien zonder probleem 14 000tr/min.
                            A Twist of the Wrist

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                              Oorspronkelijk geplaatst door zrx1100
                              Geef mij maar ne hoogtoerige Honda benzine.
                              eens ge dat geprobeerd hebt moet ge nooit geen diesel meer hebben, wat een diesel in 2 of 3 vitessen doet, kunt ge dan in 1
                              de dag dat de benzine in belgië evenveel kost als in amerika dan koop ik mij een honda civic Type R. maar zolang ik veel kilometers doe en de benzine duur is dan blijf ik bij diesel.
                              daar komt het idd op neer !
                              het brandstofprijsverschil (3 x woordwaarde)

                              Comment


                              • #55
                                inderdaad, als de groenen en roden niet alleen aan hun eigen dachten dan zouden ze benzine goedkoper maken i.p.v. de automobilist te pesten met dure brandstof.
                                A Twist of the Wrist

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                  Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost
                                  Diesel heeft tot nu toe een tamelijk smalle powerband , terwijl een benzine een bredere powerband heeft .

                                  Die smallere powerband ve diesel kan in de toekomst gecompenseerd worden eens er elektronisch gestuurde CVT-versnellingsbakken op de markt komen die tegen hoge koppelwaarden zijn opgewassen .

                                  Of anderzijds de powerband v diesel verbreden door nieuwe ,sterkere lichtere constructiemethoden waardoor diesel hogere toeren kan draaien .

                                  Bvb ergens gelezen dat Mazda bezig is een wankelmotor te ontwikkelen en testen op diesel ( wankel heeft veel minder bewegende delen ,maar kon tot nu toe geen erg hoge compressieverhouding bereiken , misschien kunnen ze dat gebrek compenseren door erg hoge turbodrukken en hoge inspuitdrukken met fijne brandstofverneveling ,waardooor de zelfontbranding toch op gang gebracht kan worden ? ).
                                  het probleem van hoge toeren is dat diesel trager verbrand dan benzine, dus die kunnen gewoon niet zoveel toeren draaien als een benzine. kijk naar een motor van een moto, die draaien zonder probleem 14 000tr/min.
                                  F1 zelfs 19.000 tpm. Da's in principe ook vrij normale brandstof.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door carlover
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost
                                    Diesel heeft tot nu toe een tamelijk smalle powerband , terwijl een benzine een bredere powerband heeft .

                                    Die smallere powerband ve diesel kan in de toekomst gecompenseerd worden eens er elektronisch gestuurde CVT-versnellingsbakken op de markt komen die tegen hoge koppelwaarden zijn opgewassen .

                                    Of anderzijds de powerband v diesel verbreden door nieuwe ,sterkere lichtere constructiemethoden waardoor diesel hogere toeren kan draaien .

                                    Bvb ergens gelezen dat Mazda bezig is een wankelmotor te ontwikkelen en testen op diesel ( wankel heeft veel minder bewegende delen ,maar kon tot nu toe geen erg hoge compressieverhouding bereiken , misschien kunnen ze dat gebrek compenseren door erg hoge turbodrukken en hoge inspuitdrukken met fijne brandstofverneveling ,waardooor de zelfontbranding toch op gang gebracht kan worden ? ).
                                    het probleem van hoge toeren is dat diesel trager verbrand dan benzine, dus die kunnen gewoon niet zoveel toeren draaien als een benzine. kijk naar een motor van een moto, die draaien zonder probleem 14 000tr/min.
                                    F1 zelfs 19.000 tpm. Da's in principe ook vrij normale brandstof.
                                    in principe. maar kijk eens naar ferrari, die koelen hun benzine tot onder 0°C. ik wil niet weten wat daar allemaal inzit.(eigenlijk wel)
                                    A Twist of the Wrist

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door madrox
                                      Is volgens mij ook inderdaad kwestie van een paar jaar dat de verschillen bijna niet meer merkbaar gaan zijn en veel diesels de meeste super-modellen aan de lichten het onderspit gaan laten delven...

                                      Neem nu al bv de 330d ofzo, die bakken gaan op alle gebieden al schitterend en geven de meeste al het nakijken... Nu alleen de motor 'verkleinen', en 'we zijn er'........
                                      Neem een goede 3 liter 6 cil. benzine turbo en je zal met de 330d toch nog veel tekort komen. Bij Toyota of Nissan haal je makkelijk 600 pk en meer dan 500Nm met het std blok. Met technologie van meer dan 10 jaar geleden. Als je dezelfde evolutie aan deze benzinemotoren zou maken dan als de 330d van nu dan schiet de 330d toch nog veel tekort. Alleen op de kostprijs van de brandstof zal de diesel "VOORLOPIG" nog steeds winnen!
                                      Geef mij maar een hoogtoerige Honda-motor MET compressor.... Koppel als een diesel en topvermogen als geen ander

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                        Oorspronkelijk geplaatst door carlover
                                        Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost
                                        Diesel heeft tot nu toe een tamelijk smalle powerband , terwijl een benzine een bredere powerband heeft .

                                        Die smallere powerband ve diesel kan in de toekomst gecompenseerd worden eens er elektronisch gestuurde CVT-versnellingsbakken op de markt komen die tegen hoge koppelwaarden zijn opgewassen .

                                        Of anderzijds de powerband v diesel verbreden door nieuwe ,sterkere lichtere constructiemethoden waardoor diesel hogere toeren kan draaien .

                                        Bvb ergens gelezen dat Mazda bezig is een wankelmotor te ontwikkelen en testen op diesel ( wankel heeft veel minder bewegende delen ,maar kon tot nu toe geen erg hoge compressieverhouding bereiken , misschien kunnen ze dat gebrek compenseren door erg hoge turbodrukken en hoge inspuitdrukken met fijne brandstofverneveling ,waardooor de zelfontbranding toch op gang gebracht kan worden ? ).
                                        het probleem van hoge toeren is dat diesel trager verbrand dan benzine, dus die kunnen gewoon niet zoveel toeren draaien als een benzine. kijk naar een motor van een moto, die draaien zonder probleem 14 000tr/min.
                                        F1 zelfs 19.000 tpm. Da's in principe ook vrij normale brandstof.
                                        in principe. maar kijk eens naar ferrari, die koelen hun benzine tot onder 0°C. ik wil niet weten wat daar allemaal inzit.(eigenlijk wel)
                                        Als ik me niet vergis, wordt de benzine regelmatig gecontroleerd en ik geloof ook dat het koelen van benzine ook niet echt is toegestaan............

                                        Maar een beetje sjoemelen ze natuurlijk wel. Maar goed, als je je slag maar kort genoeg maakt en je toleranties lekker klein en de juiste materialen gebruikt, kan je met benzine dus heeeel veel toeren maken.

                                        Comment


                                        • #60
                                          het koelen van benzine is toegelaten tot 10°C onder de buitentemperatuur, maar dat verklaart niet waarom de koelinstallatie van ferrari bij de GP van brazilië vol met ijspegels hing.

                                          Maar inderdaad je hebt gelijk als je zegt dat je 19000tr/minuut kan maken met benzine.
                                          A Twist of the Wrist

                                          Comment

                                          Working...
                                          X