Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automaat in neutraal tijdens het rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    blijven inspuiten is toch al van ongeveer 91 geleden, behalve bij gassers
    concreet:

je bolt uit (dus gas los) in 3de versnelling (manuele bak) en je zit vb bij 3000 toeren, wordt er dan niets (0,0) ingespoten of evenveel als op ralentis (dus evenveel als bij pakweg 1000 toeren)?

Comment

concreet bol je met een moderne wagen uit met 0 uuitstoot tot op het stationaire toerental

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
        Wel een toffe extra!

Echte chillautomaat dus Hoe lui kan je zijn
        Het sturen op de autostrade is er soms teveel aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          concreet bol je met een moderne wagen uit met 0 uuitstoot tot op het stationaire toerental
          aha, thx!

en bij een vw van midden jaren '90 is dat ook al?

Comment

bij een polo vanaf 96 bedacht ik net
            kleinere motoren werden toen minder aan banden gelegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
              aha, thx!

en bij een vw van midden jaren '90 is dat ook al?
              Elke wagen zonder carburator toch, bobo?
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                ik doe dat eigenlijk redelijk veel, van D naar N maar omgekeerd nooit al rijdend

meestal aan snelheden onder de 50 als ik wil uitbollen naar 0 voor een verkeerslicht ofzo.
                Doe ik ook vaak door in N-stand voor een verkeerslicht te stoppen met de Q7. Bij stilstand zet ik 'm dan ook altijd in N zodat je minder het rempedaal moet indrukken.

Al rijdend in N zetten doe ik heel soms (bij afdaling)

Comment

Werkt dat dan met knopje ofzo die autohold? Heb jullie dat mss op de merc?
                  Bij mij werkt dit via een knopje naast de pook. Vanaf de electronica merkt dat je stilstaat zorgt dit ervoor dat het 'kruipeffect' er niet is. Zeer handig, je hoeft niet op de rem te staan en je kan onmiddellijk terug aanzetten indien nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Elke wagen zonder carburator toch, bobo?
                    just !

Comment

wij hebben een Saab 07 automaat,Ik doe dit ook regelmatig om uit te bollen,want in D blijft die altijd een beetje gas bijgeven.Meestal gaat dit zonder problemen, buiten:

Ik zie van ver dat het rood is dus zet in N aan 70peruur, tword groen en vlak voor in te slaan zetk hem in D en geef gas.Resultaat: motor valt in ene keer uit.Vreet verschieten als ge gezwind de bocht ingaat endan halverwege merkt dage ineens geen servo meer hebt.

Heb ook soms bij het gas intrappen al rijdend,dat hij precies efkes nietgoed weet wat doen,,,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                        wij hebben een Saab 07 automaat,Ik doe dit ook regelmatig om uit te bollen,want in D blijft die altijd een beetje gas bijgeven.Meestal gaat dit zonder problemen, buiten:

Ik zie van ver dat het rood is dus zet in N aan 70peruur, tword groen en vlak voor in te slaan zetk hem in D en geef gas.Resultaat: motor valt in ene keer uit.Vreet verschieten als ge gezwind de bocht ingaat endan halverwege merkt dage ineens geen servo meer hebt.

Heb ook soms bij het gas intrappen al rijdend,dat hij precies efkes nietgoed weet wat doen,,,
                        en automaat kruipt toch altijd verder als je stilstaat?

gewoon op de rem blijven duwen in D is de bedoeling dacht ik

Comment

Dat "uitvallen" van de motor lijkt me toch niet normaal hoor cimonium
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                            en automaat kruipt toch altijd verder als je stilstaat?

gewoon op de rem blijven duwen in D is de bedoeling dacht ik
                            ja maar ik kan er niet tegen altijd op die rem te moeten staaan dus voor rood licht gaat ie in N.
                            Het is niet abnormaal dat de automaat wat kracht blijft geven, ookal ben je van het gas af.

Comment

Dat "uitvallen" van de motor lijkt me toch niet normaal hoor cimonium

Is nog maar 1 keer gebeurd hoor,maar ja kijk vond het toch raar.Vree content van de saab zeer comfo enz...

Alleen technisch staat die naarmijn denken niet echt op punt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                Is nog maar 1 keer gebeurd hoor,maar ja kijk vond het toch raar.Vree content van de saab zeer comfo enz...

Alleen technisch staat die naarmijn denken niet echt op punt.
                                Ah ok. Ik dacht dat dit al meerdere keren was gebeurd...

Maar zelfs dan, dit zou eigenlijk niet mogen gebeuren. Ik zou 't toch eens melden bij de garage
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Ah ok. Ik dacht dat dit al meerdere keren was gebeurd...

Maar zelfs dan, dit zou eigenlijk niet mogen gebeuren. Ik zou 't toch eens melden bij de garage

Onze garage trekt op niet veelBeschouwen u derekt als onozelaar als ge met iets afkomt.Al veel problemen mee gehad.Maar ouders blijven daar maar naartoe gaan spijtig genoeg

Comment

Working...
                                  X