is het OK om een automaat in neutraal te zetten als je bv 50km per uur rijd en aan het uitbollen bent (dus zonder gas te geven)? mss wel tot in stilstand, maar zou het ook OK zijn om hem dan terug bij 40km per uur in Drive te zetten? het betreft een gerobotiseerde 4-bak van peugeot
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
automaat in neutraal tijdens het rijden
Collapse
X
-
een automaat in neutraal zetten tijdens het bollen is niet zo goed...slepen mag ook niet bij een automaat, al zal het voor die ene keer geen kwaad kunnen...en je kunt hem bij 40 gerust terug in d zetten
bij mercedes toch alleszins, hoe het met een gerobitseerde peugeot-bak zit, weet ik niet
Comment
-
Dat -schijnt- niet goed te zijn voor de boite.
Zoals Bobo al aangeeft, mag een automaat ook niet gesleept worden.
Ik dacht dat dit komt omdat de automaat niet gekoeld wordt als ie in de N staat en op die manier warm kan lopen. Dat is alleszins de reden dat je hem niet mag slepen. Ik weet niet of hij wel koelt als de motor gewoon loopt?
Ik zou het alleszins niet doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIk weet niet of hij wel koelt als de motor gewoon loopt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten1- kan dat wel ?
2- waarom zou je dat doen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichtenvoor bv een lange afdaling af te gaan, anders moet je die helling én de motor liggen afremmen
Elke automaat heeft een aantal lagere versnellingen, speciaal gemaakt voor afdalingen. Om op die manier op de motor af te remmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichtenvoor bv een lange afdaling af te gaan, anders moet je die helling én de motor liggen afremmen
Je kan hem best in versnelling laten staan en zo op de motor laten terugschakelen om de remmen wat te sparen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenRijwind zal ook wel koelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichtenvoor bv een lange afdaling af te gaan, anders moet je die helling én de motor liggen afremmen
1- voor het verbruik.
2-om de remmen te sparen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenik doe dat eigenlijk redelijk veel, van D naar N maar omgekeerd nooit al rijdend
meestal aan snelheden onder de 50 als ik wil uitbollen naar 0 voor een verkeerslicht ofzo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk BerichtenEn wat is het nut daarvan? Je kan toch ook uitbollen in D?
voor 't gemak, want in D is die boite veel te nerveus als je moet wachten aan de lichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenik doe dat eigenlijk redelijk veel, van D naar N maar omgekeerd nooit al rijdend
meestal aan snelheden onder de 50 als ik wil uitbollen naar 0 voor een verkeerslicht ofzo.
als je hem in D laat staan remt hij veel te hard en moet je zelfs gas bijgeven voor een rood licht.. plus als je bijna stilstaat moet je veel harder remmen
Comment
Comment