Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automaat in neutraal tijdens het rijden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    en das net zo bij een manuele

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      en das net zo bij een manuele
      Niet volledig juist.
      Wanneer je je laat uitbollen met een automaat schakelt deze automatisch terug wat ervoor zorgt dat he extra afremt op de motor (en dus sneller zult afremmen), wanneer je je automaat in N zet zal je langer kunnen uitbollen.

      Met een schakelbak echter kan je je versnellingsbak tijdens het uitbollen in je hoogst geselcteerde versnelling laten staan waardoor de motor niet zo sterk zal afremmen, en je dus ook langere tijd kan uitbollen zonder daarvoor in N te moeten schakelen!
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        maar je bolt wel mnider lang in d als in n, dus je moet langer inspuiten, dilemma
        Ik heb de indruk dat vele automaten een gulden middenweg zoeken als je je laat uitbollen. Het toerental valt wel degelijk terug maar niet tot op het stationaire toerenal.
        Het is alsof de bak opschakelt als je het gas lost maar ik weet niet zeker of hij dat wel doet, misschien remt hij wel op een andere manier wat af.

        edit: Nog nooit een automaar gehad die terugschakelde... gelukkig
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

        Comment


        • #44
          de autobak blijft bij uitbollen ook tot 1000 toeren in de hogere versnelling
          bij een manuele zou die dan gaan stokken( en ben je ook verplicht van te schakelen), hier doet de automaat het voor je

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            de autobak blijft bij uitbollen ook tot 1000 toeren in de hogere versnelling
            bij een manuele zou die dan gaan stokken( en ben je ook verplicht van te schakelen), hier doet de automaat het voor je
            Inderdaad, als ik mijn automaat manueel bedien dmw van het pookje (+ en -) dan schakel ik zelf veel vroeger terug om wat meer toeren te hebben en al in de juiste versnelling te zitten voor de komende bocht. Als je dat niet doet blijft hij inderdaad langer in hogere versnelling.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
              ik snap het ook niet goed, als je uitbolt in D, dan wordt er toch evenveel brandstof ingespoten (of zelfs meer?) dan wanneer je ralentis draait in N? of wordt de benzinetoevoer echt afgesloten als je uitbolt in D (en hoe zit dit bij manuele bakken?)?

              Dat hangt af van wagen tot wagen eigenlijk, of beter gezegd: oude generatie of nieuwe generatie. Ik dacht dat de regel elektronische injectie was? Op die manier kan de BC dan regelen of er al dan niet brandstof nodig is om het gewenste toerental aan te houden...

              Maar ik kan mis zijn...

              Comment


              • #47
                blijven inspuiten is toch al van ongeveer 91 geleden, behalve bij gassers

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  goei vraag !
                  Tuurlijk. Olie wordt gekoeld door ofwel je gewone radiator vooraan in de wagen (zit een apart circuit in voor de olie) ofwel door een aparte koeler.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Tuurlijk. Olie wordt gekoeld door ofwel je gewone radiator vooraan in de wagen (zit een apart circuit in voor de olie) ofwel door een aparte koeler.
                    door de draaiende motor aha ?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      door de draaiende motor aha ?
                      Alsjeblieft

                      Comment


                      • #51
                        dus mag je in principe ook een automaat slepen op voorwaarde de motor draait

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          dus mag je in principe ook een automaat slepen op voorwaarde de motor draait
                          een van m'n mechaniekers heeft dat ook ooit gezegd dat je een automaat niet mag slepen. Maar ik weet niet waarom dat is.

                          Dat antwoord blijf ik je dus schuldig.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            blijven inspuiten is toch al van ongeveer 91 geleden, behalve bij gassers
                            Bij de L of LE jettronic injecties werd het inspuiten ook al afgesloten bij het lossen van gas als je rijdt, en dat zijn al systemen die ondertussen al 30 jaar meedraaien denk ik

                            Comment


                            • #54
                              je kan maar beter slimmer zijn als je mekaniekers

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                een van m'n mechaniekers heeft dat ook ooit gezegd dat je een automaat niet mag slepen. Maar ik weet niet waarom dat is.

                                Dat antwoord blijf ik je dus schuldig.
                                Als je een automaat nu eens gewoon zou slepen op zijn achteras?
                                Moeten wel je voorste wielen rechtstaan

                                Ofja, takelen.

                                *edit: ezel, het gaat om slepen, dat is waarschijnlijk met een andere auto

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                  30 jaar
                                  in 91 werd het wet

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                    Als je een automaat nu eens gewoon zou slepen op zijn achteras?
                                    Moeten wel je voorste wielen rechtstaan

                                    Ofja, takelen.

                                    *edit: ezel, het gaat om slepen, dat is waarschijnlijk met een andere auto

                                    Al wat laat aan't worden benny?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      Nee, dat je de rem niet meer hoeft in te houden aan de lichten, erg handig voor mash 'n go
                                      Wat jij bedoelt is hillhold.
                                      Werkt dat dan met knopje ofzo die autohold? Heb jullie dat mss op de merc?
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Werkt dat dan met knopje ofzo die autohold? Heb jullie dat mss op de merc?
                                        Gewoon wanneer je stilstaan aan een licht met je voet reeds op de rem, de rem even snel doorduwen en dan komt er op de BC "SBC HOLD" te staan, en dan hoef je niet meer op de rem te staan
                                        Je hebt ook nog SBC Stop, dat remt automatisch als je de gas loslaat onder de 60 km/h, maar dat is nogal oncomfortabel omdat dat nogal bruusk remt.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Wel een toffe extra!

                                          Echte chillautomaat dus Hoe lui kan je zijn
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                          Comment

                                          Working...
                                          X