en das net zo bij een manuele
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
automaat in neutraal tijdens het rijden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen das net zo bij een manuele
Wanneer je je laat uitbollen met een automaat schakelt deze automatisch terug wat ervoor zorgt dat he extra afremt op de motor (en dus sneller zult afremmen), wanneer je je automaat in N zet zal je langer kunnen uitbollen.
Met een schakelbak echter kan je je versnellingsbak tijdens het uitbollen in je hoogst geselcteerde versnelling laten staan waardoor de motor niet zo sterk zal afremmen, en je dus ook langere tijd kan uitbollen zonder daarvoor in N te moeten schakelen!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmaar je bolt wel mnider lang in d als in n, dus je moet langer inspuiten, dilemma
Het is alsof de bak opschakelt als je het gas lost maar ik weet niet zeker of hij dat wel doet, misschien remt hij wel op een andere manier wat af.
edit: Nog nooit een automaar gehad die terugschakelde... gelukkig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende autobak blijft bij uitbollen ook tot 1000 toeren in de hogere versnelling
bij een manuele zou die dan gaan stokken( en ben je ook verplicht van te schakelen), hier doet de automaat het voor je
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichtenik snap het ook niet goed, als je uitbolt in D, dan wordt er toch evenveel brandstof ingespoten (of zelfs meer?) dan wanneer je ralentis draait in N? of wordt de benzinetoevoer echt afgesloten als je uitbolt in D (en hoe zit dit bij manuele bakken?)?
Dat hangt af van wagen tot wagen eigenlijk, of beter gezegd: oude generatie of nieuwe generatie. Ik dacht dat de regel elektronische injectie was? Op die manier kan de BC dan regelen of er al dan niet brandstof nodig is om het gewenste toerental aan te houden...
Maar ik kan mis zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengoei vraag !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenTuurlijk. Olie wordt gekoeld door ofwel je gewone radiator vooraan in de wagen (zit een apart circuit in voor de olie) ofwel door een aparte koeler.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendus mag je in principe ook een automaat slepen op voorwaarde de motor draait
Dat antwoord blijf ik je dus schuldig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenblijven inspuiten is toch al van ongeveer 91 geleden, behalve bij gassers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichteneen van m'n mechaniekers heeft dat ook ooit gezegd dat je een automaat niet mag slepen. Maar ik weet niet waarom dat is.
Dat antwoord blijf ik je dus schuldig.
Moeten wel je voorste wielen rechtstaan
Ofja, takelen.
*edit: ezel, het gaat om slepen, dat is waarschijnlijk met een andere auto
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenAls je een automaat nu eens gewoon zou slepen op zijn achteras?
Moeten wel je voorste wielen rechtstaan
Ofja, takelen.
*edit: ezel, het gaat om slepen, dat is waarschijnlijk met een andere auto
Al wat laat aan't worden benny?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenNee, dat je de rem niet meer hoeft in te houden aan de lichten, erg handig voor mash 'n go
Wat jij bedoelt is hillhold.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenWerkt dat dan met knopje ofzo die autohold? Heb jullie dat mss op de merc?
Je hebt ook nog SBC Stop, dat remt automatisch als je de gas loslaat onder de 60 km/h, maar dat is nogal oncomfortabel omdat dat nogal bruusk remt.
Comment
Comment