Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Handrem overtrokken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Handrem overtrokken

Hallo,

Ben redelijk nieuw hier, en eigenlijk ingelogd voor een specefieke vraag.

Ik rijd met een opel corsa c 1.7DTI van het jaar 2002.
    De laatste tijd merkte ik dat mijn handrem redelijk veel speling had bij het optrekken, en dat ik deze redelijk hard ( hoog ) moest optrekken om de auto vast te houden.

Nu deze avond parkeer ik om de oprit bij mijn vriendin thuis en wil deze optrekken, maar trek deze dus echt leterlijk door.
    Wat dus wil zeggen dat de handrem volledig omhoog kan maar niet meer remt infeite.

Op dit domme uur kan hier niet veel aan gedaan worden en morgen moet ik werken.
    Daarom de vraag naar de ene de hier kan op antwoorden.

Wat kan dit me gaan kosten... en is het gevaarlijk om even zo rond te rijden ?

Dank bij voorbaad voor de hulp.

Mvg
    Kurobu

Kwaad kan het niet, om tegen te gaan dat ie wegbolt kan je hem in versnelling zetten he.

Veel zal dat niet kosten als het enkel de kabel en/of bevestiging is.

Als er echt in de trommel iets stuk is zal het iets duurder worden maar failliet zal je er niet van gaan. (als het trommels zijn natuurlijk)

Comment

de duurste kabel voor zo'n ding kost 27,50 €.

Comment

Bedankt voor het snelle antwoord.
        Nu maar hopen dat het idd niet te duur zal uit vallen.
        Nog maar net nieuwe trommels moeten steken achteraan en nieuwe remmen.
        Deze auto heeft me al wat gekost.

Dank heren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurobu Bekijk Berichten
          ah! zeker dat alles goed gemonteerd is?

Comment

Deze auto heeft me al wat gekost.

Dank heren.
            Dat is relatief. Na hoeveel km?

Comment

Na 160000 kilometers.

Wetende dat deze auto van een kut garage komt. die me ferm bedonderde.
              Al bij al is het een heel toffe wagen. al veel plezier aan beleeft maar ook al veel door gevloekt.
              Heb al volgende dingen meegemaakt in het jaar en een half dat de wagen in mijn bezit is :

Water in koffer.
              2 nieuwe starters ( karberateur of zo noemde ze dit )
              Hier voor hebben ze me wel eerst 3 keer moeten depaneren zonder vervang wagen.
              1 nieuwe baterij ( was zogezegd een nieuwe die er inzat )
              2 keer water in koffer gehad zodat alles in mijn auto tot net voor de bestuurders en passagiers zetel nat was. en ze hadden de oorzaak maar door na 2de klacht. ( er zaten gaten in de dichting van de lichten. )
              1 x de remmen
              1 x achterse roulementen.
              1 x uitlaat ( die nu moet vervangen worden )
              en 1 x de hand rem nu.
              ....
              whats next ......

Dusja..

garage in kwestie ga ik nooit van mijn leven iemand naar toe sturen, meest slechte service en onvriendelijk.

Garage : Auto center vichte.
              deerlijk.

edit : in de auto was ook nooit gerookt. tot bij de eerste dag dat ik hem had, ik hem poetste en 3 sigarette peuken vond onder de originele bekledingsmatten. en 5 gaten in totaal.

.......... jammer jammer.

Comment

Ooit langs achter aangereden geweest...?

Comment

Toch niet dat ik weet.
                  Wat ik mezelf wel afvraag, mijn wagen is gekocht geweest in 2006 de 11 maand.
                  Moet ik dan geen carpass hebben of was dit toen nog niet verplicht.
                  Want ik kan idd nergens de history van deze wagen vinden.
                  Heb wel onderhouds boekje maar dit verteld even veel als een leeg blad.

edit : ik verhad ook nog te vermelden dat de radio raar begint te doen en en als ik mijn ambriage induw hoor ik ook de laatste tijd een ( hydrolisch ) pomp geluid. dus ga ik dit dan ook maar voor de veiligheid in de garage vermelden.

.. khou mijn hart al vast

Comment

Je leert wel rijden zonder handrem

Mijn handrem is ook bagger, daarom dat ik em zelden of nooit gebruik. En ik kom nooit in de problemen

Comment

Waarschijnklijk zal gewoon bijstellen van de handrem aan de trommels voldoende zijn...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Toch niet dat ik weet.
                        Wat ik mezelf wel afvraag, mijn wagen is gekocht geweest in 2006 de 11 maand.
                        Moet ik dan geen carpass hebben of was dit toen nog niet verplicht.
                        was juist de overgang, geloof 1/12/2006 carpass verplicht

Comment

Handrem overtrokken

Hoi, vandaag parkeerde ik mijn auto (Opel Corsa Swing) en trok ik de handrem blijkbaar ietsje te hard aan.
                          Dit resulteerde dat ik m'n handrem overtrokken heb. Nu is mijn vraag of dit gemakkelijk te maken is (door een professionele garagist uiteraard) en of dit veel kost?
                          Ik rijd er nog niet zo heel lang mee en ben hem nog niet goed gewoon, en de handrem was al een beetje versleten.

Comment

nog eentje.

klik

opel. 't is rommel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                              nog eentje.

klik

opel. 't is rommel.
                              Njaaa maar nu zit ik wel met dit probleem
                              Dus als het enkel de kabel zou zijn is het nog geen ramp?

Comment

meer dan de kabel kan je daar niet aan verkloten, denk ik. de rest is nogal solide materiaal, en zo'n kabel is rek-gevoelig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                  meer dan de kabel kan je daar niet aan verkloten, denk ik. de rest is nogal solide materiaal, en zo'n kabel is rek-gevoelig.
                                  Nuja als dat het geval is ben ik blij, stel dat ik het hele boeltje om zeep help ofzo xD
                                  Maar ja dat word dus laten herstellen

Comment

er zal wel zoveel rek in die kabel zitten, dat je de hendel over 't laatste klikje hebt getrokken.

Comment

Na 160000 kilometers.

Wetende dat deze auto van een kut garage komt. die me ferm bedonderde.
                                      Al bij al is het een heel toffe wagen. al veel plezier aan beleeft maar ook al veel door gevloekt.
                                      Heb al volgende dingen meegemaakt in het jaar en een half dat de wagen in mijn bezit is :

Water in koffer.
                                      2 nieuwe starters ( karberateur of zo noemde ze dit )
                                      Hier voor hebben ze me wel eerst 3 keer moeten depaneren zonder vervang wagen.
                                      1 nieuwe baterij ( was zogezegd een nieuwe die er inzat )
                                      2 keer water in koffer gehad zodat alles in mijn auto tot net voor de bestuurders en passagiers zetel nat was. en ze hadden de oorzaak maar door na 2de klacht. ( er zaten gaten in de dichting van de lichten. )
                                      1 x de remmen
                                      1 x achterse roulementen.
                                      1 x uitlaat ( die nu moet vervangen worden )
                                      en 1 x de hand rem nu.
                                      ....
                                      whats next ......

Dusja..

garage in kwestie ga ik nooit van mijn leven iemand naar toe sturen, meest slechte service en onvriendelijk.

Garage : Auto center vichte.
                                      deerlijk.

edit : in de auto was ook nooit gerookt. tot bij de eerste dag dat ik hem had, ik hem poetste en 3 sigarette peuken vond onder de originele bekledingsmatten. en 5 gaten in totaal.

.......... jammer jammer.

Auto Center Vichte is in... Vichte, niet Deerlijk.

Ik heb daarover al heel eigenaardige dingen gehoord. Te vermijden dus. Spijtig dat je dit niet op voorhand wist.

Comment

Working...
                                      X