Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tussengas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik denk dat bobo het over dubbel ontkoppelen heeft. Dan passeert ge langs neutraal, koppeling los, dan weer ontkoppelen, toerental goed zetten en koppeling los. Bij autos heeft dat quasi alleen nut als ge rijdend naar eerste wilt. Het voordeel van hiel-teen tussengas is dan weer dat ge al uw schakelen al afgehandeld hebt tijdens het remmen.

Vandeweek hoorde ik een camion optrekken met dubbel ontkoppelen. Ik dacht tiens, maar heb niet gekeken
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Denk dat topicstarter intussen de leeftijd voorbij is om tussengas te geven

Comment

Tegenwoordig kunnen ze alles autimatiseren op een auto, maar tussengas blijkbaar niet.
        Dus vraag me af als dat echt een pak beter is voor de wagen, of ze dat dan niet automatisch zouden laten doen.

Tis nen otto en gene oldtimer camion hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Tegenwoordig kunnen ze alles autimatiseren op een auto, maar tussengas blijkbaar niet.
          Dus vraag me af als dat echt een pak beter is voor de wagen, of ze dat dan niet automatisch zouden laten doen.

In de Nissan 370Z heb je automatisch tussengas.

Tussengas is wel zalig

Comment

Met een een gewone auto met defecte koppeling gaat dat ook, op- en terugschakelen. Enkel vertrekken in 1° is met motor uit. Ben zo al uit een ondergrondse parking moeten rijden met automaat poort, een kritiek moment.
            Neem voldoende afstand om niet steeds te moeten schakelen.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dat zit tegenwoordig op dure sportwagens gelijk de GT4, M3, Corvette. Ik weet niet juist hoe het bij bv Ferrari zit maar allemaal gaan ze naar systemen waarbij manueel enkel nog betekent dat de bestuurder kiest wanneer ge schakelt, maar er zich voor de rest niet mee moet bezighouden.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
              X