Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje voor rover-eigenaars/kenners rover 75

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    Volgens de positie van de drie vijzen die het deksel bevestigd houden alsook de positie van het oliefilter en het luchtfilter zou ik durven veronderstellen dat het ook een BMW motor is. Op de oliefilterbehuizing (aluminium deel dat aan het motorblok gevezen zit en waarop het oliefilter bevestigd zit) staat er, bij mij, het logo van- en ook de letters BMW zelf. (Voor de correcte plaats waar te kijken heb ik uw foto bijgevoegd met een geel pijltje erop, zie linker benedenhoek).

    yup, staat inderdaad het BMW logo op.
    ale, dat is dan ook al vastgesteld :-)

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Dat moet uitgekocht spel zijn dat die mannen nochtans alle jaren de prijs van beste motor krijgen en dit in verschillende categoriën ???
      nog nooit gehoord over de koppelingsproblemen in de cdt? sommigen zitten na 100.000km al aan hun 3de koppeling. die motor heeft dan ook maar even in de toenmalige 3 reeks gelegen, wegens te veel miserie. Toen hebben ze rover maar verplicht (was toenertijd toch in hun handen) om hun overstock in de 75 te stoppen
      met alle gevolgn vandien dat de 75 als stuk rommel werd aanzien terwijl 95 procent bmw troep was.
      Met de zt hebben ze het bij rover naderhand rechtgezet, toen ze van bmw los waren, en zijn alle koppelingsproblemen opgelost

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
        nog nooit gehoord over de koppelingsproblemen in de cdt? sommigen zitten na 100.000km al aan hun 3de koppeling. die motor heeft dan ook maar even in de toenmalige 3 reeks gelegen, wegens te veel miserie. Toen hebben ze rover maar verplicht (was toenertijd toch in hun handen) om hun overstock in de 75 te stoppen
        met alle gevolgn vandien dat de 75 als stuk rommel werd aanzien terwijl 95 procent bmw troep was.
        Met de zt hebben ze het bij rover naderhand rechtgezet, toen ze van bmw los waren, en zijn alle koppelingsproblemen opgelost
        heb 130 000 op de teller staan, nog geen andere koppeling... misschien omdat het automatic is?
        enfin, de vorige eigenaar heeft dat dan toch niet verteld. kan ook een verkoperspraatje geweest zijn natuurlijk :-)

        Comment


        • #24
          Als het nen automatic is, geloof ik u

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
            Als het nen automatic is, geloof ik u
            awel, en ik ook, blindelings.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
              awel, en ik ook, blindelings.
              jaja, lach maar met de newbie... er zijn nu eenmaal mensen die niet veel kennen van zulke zaken :-)
              zeg eens welke fout ik heb gemaakt?
              dat ik ervan kan leren, he! :-)

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                Als het nen automatic is, geloof ik u
                Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                awel, en ik ook, blindelings.
                Oorspronkelijk geplaatst door wimpie.peeters Bekijk Berichten
                jaja, lach maar met de newbie... er zijn nu eenmaal mensen die niet veel kennen van zulke zaken :-)
                zeg eens welke fout ik heb gemaakt?
                dat ik ervan kan leren, he! :-)
                Ge moet u dat niet aantrekken, die mannen lachen een beetje omdat ge met nen automatic op a knopken moet duwen om u in achteruit te zetten, dit in tegenstelling tot een manuele boite waar ge de koppeling moet induwen. (Vraag hen maar eens de werking van de koppelomvormer en nadien zul je zelf veel meer begrijpen hoor....)

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                  nog nooit gehoord over de koppelingsproblemen in de cdt? sommigen zitten na 100.000km al aan hun 3de koppeling. die motor heeft dan ook maar even in de toenmalige 3 reeks gelegen, wegens te veel miserie. Toen hebben ze rover maar verplicht (was toenertijd toch in hun handen) om hun overstock in de 75 te stoppen
                  met alle gevolgn vandien dat de 75 als stuk rommel werd aanzien terwijl 95 procent bmw troep was.
                  Met de zt hebben ze het bij rover naderhand rechtgezet, toen ze van bmw los waren, en zijn alle koppelingsproblemen opgelost
                  Koppeling, koppeling. Worden de motoren die aan die competitie deelnemen niet getest met het blok alleen ? (Of dat ze geen aandacht besteden aan al de randapparatuur ??)

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Ge moet u dat niet aantrekken, die mannen lachen een beetje omdat ge met nen automatic op a knopken moet duwen om u in achteruit te zetten, dit in tegenstelling tot een manuele boite waar ge de koppeling moet induwen. (Vraag hen maar eens de werking van de koppelomvormer en nadien zul je zelf veel meer begrijpen hoor....)

                    ahja, de ambriage... ik wist dat ik het wist! :p

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Koppeling, koppeling. Worden de motoren die aan die competitie deelnemen niet getest met het blok alleen ? (Of dat ze geen aandacht besteden aan al de randapparatuur ??)
                      die competitie??

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                        die competitie??
                        Ah ja, alle motorenbouwers doen toch mee aan die wedstrijd om als beste motorenbouwer uit de bus te komen ? Dus is er competitie in het spel ??

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Ah ja, alle motorenbouwers doen toch mee aan die wedstrijd om als beste motorenbouwer uit de bus te komen ? Dus is er competitie in het spel ??
                          soms laat men ook al eens een steekje vallen zeker

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                            soms laat men ook al eens een steekje vallen zeker
                            Denk ik ook, zoals in het echte leven eh .....

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Denk ik ook, zoals in het echte leven eh .....
                              ja, gelijk jonge gasten dat niet weten wat een koppeling is

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door wimpie.peeters Bekijk Berichten
                                ja, gelijk jonge gasten dat niet weten wat een koppeling is
                                Just, alhoewel den embrayage, die juist neven de koppeling schijnt te liggen, ken je blijkbaar wel ????

                                Comment


                                • #36
                                  De koppelling van een Rover 75 verslijt niet sneller dan een andere wagen hoor. Het is een probleem met de eerste generatie koppellings slave cilinder. Deze gaat lekken en daardoor heb je geen koppelling nimmer. Bij de 75 is de slave cilinder één geheel met het druklager waardoor de ganse bak eronderuit moet om hem te kunnen vervangen,en als dat dan gebuert (meestal rond de 150K km) wordt de koppelling ook vervangen. Bovendien lijt dit een akelig werk omdat het sub-frame er gelijk van onderen moet. Maar niet is minder waar. de hele auto is logisch opgebouw zodat het allemaal nog goed meevalt. (wel het stuurhuis lossen en klemmen aan de koets). Ik doe ongeveer 6 uurtjes ove dat werk.

                                  Bovendien hebben de benzine het zelfde euvel omdat ze dezelfde slave hebben. Van de Longbridge-built reeks (meegespoten dorpels) is dit probleem bijna geheel van de baan.

                                  En doe het onderhoud maar volgens wat ik pmde hé
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #37
                                    het probleem was dat roverdealers dieven waren met de 75 volgens mijn subjectieven indruk

                                    Comment


                                    • #38
                                      hoe bedoel je?
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • #39
                                        waren dure auto's om te onderhouden
                                        de 75 was eigelijk vrij probleemloos

                                        toch bleef het onderhoud duuur

                                        Comment


                                        • #40
                                          is wel zo. De onderdelen van Rover en zeker de werkuren bij de dealers waren niet goedkoop. Echter door de betrouwbaarheid van de 75 viel het allemaal nog best mee. Ik doe aan mijn Sterling bovendien alles zelf. Heb zo over-het -laatst de ganse drive-train eruit gehad om koppellin en distributie te gelijk te vervangen,lekker goedkoop...
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                          Comment

                                          Working...
                                          X