roverstealers, zelfs bij banden staken ze b-merken maar rekende toch 125 per band aan. Onze 75 is toch niet zo betrouwbaar hoor, op 140000km toch al drie keer afgesleept (het is een longbridge-reeks), navigatie is nu voor de 2de keer stuk, zonneklepjes vallen uit het plafond, gevarendriehoek houdt niet meer vast aan kofferklep, handrem houdt zijn spanning niet en nog maar te zwijgen over de vele te zware koppeling.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vraagje voor rover-eigenaars/kenners rover 75
Collapse
X
-
De handrem was bij de onze ook altijd een probleem. Bij elk onderhoud moest die wel opnieuw gespannen worden... om dan weer langzaamaan te ontspannen.
Van die andere gebreken hebben we geen last gehad (ook Longbridge-reeks (zie foto'kes), wel geen navi).
In zijn 200k km lange verblijf bij ons heeft 'ie toch ook een 4/5-tal keer op de takelwagen gestaan.
Eén keer omdat een riempje eraf was gelopen (geen servo of niks, dus slepen maar); één keer omdat een darmpje losschoot en alle versnellingsbakolie de baan op stroomde (brandweer en al moest daarvoor afkomen); één keer omdat de automaat het begeven had (grootste kost die we ooit aan een auto hebben moeten doen); één of twee keer omdat omwille van een loszittende nokkenassensor de motor niet wou starten.
En toch zouden we nog een Rover gekocht hebben moest dat merk een half jaar geleden nog bestaan hebben, met een nieuw model in zijn gamma. Als 'm reed, reed 'm immers toch verdomd goed en comfy (mits juist schoeisel: op 't einde hadden we okkazie 195 Goodyears laten leggen... die kar reed opeens een pak onzekerder in vgl. met zijn normale 205 Michelins). En nu ik die foto's 's terug bekijk: 't was toch een auto met een eigen personaliteit.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
2 maal de opvoerpomp van de diesel en 1 keer zwaar elektriciteitsprobleem. De meeste van die probleempjes zijn direct verholpen maar de facturen lopen zodanig op en de service trekt op geen zak dat de tevredenheid daalt. Maar de rover is nu 5 jaar en zal zeker nog een jaartje of twee blijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten2 maal de opvoerpomp van de diesel en 1 keer zwaar elektriciteitsprobleem. De meeste van die probleempjes zijn direct verholpen maar de facturen lopen zodanig op en de service trekt op geen zak dat de tevredenheid daalt. Maar de rover is nu 5 jaar en zal zeker nog een jaartje of twee blijven
Hangt een beetje af van waar je gaat zeker ?
Maar dat van die oplopende facturen klopt wel.
't Was ook dé reden waarom ik de 75 niet van mijn ouders heb overgenomen om mijn veel oudere Volvo op te volgen. Zo'n onverwachte factuurkes komen hard aan voor een student... dan bol ik liever rond in een iets minder comfy en minder luxueus, doch een pák betrouwbaarder zijnde Volvo. Opties die ik niet heb, kunnen ook niet kapotgaan... .Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
En doe het onderhoud maar volgens wat ik pmde hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenVan de service hebben we écht geen klagen (gehad).
Hangt een beetje af van waar je gaat zeker ?
Maar dat van die oplopende facturen klopt wel.
't Was ook dé reden waarom ik de 75 niet van mijn ouders heb overgenomen om mijn veel oudere Volvo op te volgen. Zo'n onverwachte factuurkes komen hard aan voor een student... dan bol ik liever rond in een iets minder comfy en minder luxueus, doch een pák betrouwbaarder zijnde Volvo. Opties die ik niet heb, kunnen ook niet kapotgaan... .
daar heb ik ook 23 jaar van mijn leven gesleten
is daar dan een goede (rover)garage in de buurt?
mag ik trouwens vragen hoe groot da factuurtje was van die automaat? aangezien die zo zwaar was?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wimpie.peeters Bekijk Berichtenoi van zonhoven :-)
daar heb ik ook 23 jaar van mijn leven gesleten
is daar dan een goede (rover)garage in de buurt?
mag ik trouwens vragen hoe groot da factuurtje was van die automaat? aangezien die zo zwaar was?
Zowel met de Rover als met de MG hebben wij daar nooit problemen gehad: goede service (met soms leuke vervangwagens) en een persoonlijkere benadering naar de klant toe ('t is een kleinschalige familiegarage).
De automaat werd gewoon door een nieuwe vervangen en werd dus niet gereviseerd. Dit gebeurde bij 140-150.000 km.
Kostenplaatje: een € 4000, en dit werd gedaan bij Delta Motors Maasland, omdat Lekens toen op verlof was en 't voor ons dringend was.
'k Ben niet Rover-kenner genoeg om te zeggen of 't vaak voorvalt bij 75 CDT(i)'s, zo'n uitval van de automaat. Daar zal iemand anders je in moeten geruststellen.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wimpie.peeters Bekijk Berichtenwas dat tegen mij? want ik heb geen pm gehad, danBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Over de automaten. De Jatco 5traps (geen ZF) van de Rover 75 is een redelijk degelijke transmissie. Daarmee bedoel ik dat je boven het gemiddelde zit. (een VW Tiptronic,bv zal veel sneller eeuwig gaan jagen). Toch is geen enkele moderne automaat in staat even lang meetegaan als de motor. Een aanrader is zeker en vast vervangen van de olie. (let wel:moet originele MGRover transmissie olie zijn!!!!!). Daardoor kan je de levensduur van die bakken echt wel met een 80K km verlengen.
Ga ik even een gokje wagen: met een normale rijstijl,degelijk onderhoud en afwisselend stad-snelweg rijden gaat die versnellingsbak tussen de 180K km en de 240K km mee. Er zullen natuurlijk mensen zijn die er maar 100Kkm mee halen en andere die er 300K km opzetten...... Wait and see,en onderhou je Rover ondertussen zoals het hoort.
En wees globaal bekeken maar gerust. De Rover 75 is een betere auto dan gemiddeld,wat sommige ook bewerenBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichtenéén keer omdat een darmpje losschoot en alle versnellingsbakolie de baan op stroomde (brandweer en al moest daarvoor afkomen);
één keer omdat de automaat het begeven had (grootste kost die we ooit aan een auto hebben moeten doen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk BerichtenZonder olie wil een automaat wel eens sterven ja
't Darmpje schoot los toen 'ie nog geen maand oud was.
'n Gebrekkige montage, zoals we van Britten wel meer kunnen verwachten: niet meer, niet minder.
Het gaf een oliespoor van een 500m, dat de brandweer met een soort van korrels moest komen bestrooien.
Uiteraard is de olie toen terug op peil gebracht, maar deugd zal de bak er idd niet van gehad hebben.
Mss één van de redenen waarom die op 150k km al goed voor de schroothoop was. Kan zijn.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenEn wees globaal bekeken maar gerust. De Rover 75 is een betere auto dan gemiddeld,wat sommige ook beweren
Comment
-
dat is met alle auto's zo hé. Ik heb bij VW stage gedaan en daar stonden dikwijl auto's met kapotte motor en kwamen ze dikwijls ééntje afzetten op de depanneur,ik ken Toyota's met kapotte motoren op 25000km,.......Met alles kan je tegenslag hebben.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenOver de automaten. De Jatco 5traps (geen ZF) van de Rover 75 is een redelijk degelijke transmissie. Daarmee bedoel ik dat je boven het gemiddelde zit. (een VW Tiptronic,bv zal veel sneller eeuwig gaan jagen). Toch is geen enkele moderne automaat in staat even lang meetegaan als de motor. Een aanrader is zeker en vast vervangen van de olie. (let wel:moet originele MGRover transmissie olie zijn!!!!!). Daardoor kan je de levensduur van die bakken echt wel met een 80K km verlengen.
Ga ik even een gokje wagen: met een normale rijstijl,degelijk onderhoud en afwisselend stad-snelweg rijden gaat die versnellingsbak tussen de 180K km en de 240K km mee. Er zullen natuurlijk mensen zijn die er maar 100Kkm mee halen en andere die er 300K km opzetten...... Wait and see,en onderhou je Rover ondertussen zoals het hoort.
En wees globaal bekeken maar gerust. De Rover 75 is een betere auto dan gemiddeld,wat sommige ook beweren
3 hoeraatjes voor de degelijkheid van de jatco troep
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtendat is met alle auto's zo hé. Ik heb bij VW stage gedaan en daar stonden dikwijl auto's met kapotte motor en kwamen ze dikwijls ééntje afzetten op de depanneur,ik ken Toyota's met kapotte motoren op 25000km,.......Met alles kan je tegenslag hebben.
- gebroken d-riemen
- lmm
- stofkappen en cardanassen
- batterijen (zelfs op nieuwe wagens)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenik heb een tijdje voor volkswagen gewerkt, maar een kapotte motor ben ik slechts 1 maal tegengekomen, wel een hoop:- gebroken d-riemen
- lmm
Comment
-
ahum, geen kapotte motoren??
ik herinner mij de 5 cilinder uit de touareg die vastliep aan de krukas (een hele hoop, heb er zo nog ééntje opengesmeten)
een hoop viercilinderkes
dan zijn er de problemen met het dubbel massa vliegwiel
en een paar dsg boiten van de eerste generatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenik heb een tijdje voor volkswagen gewerkt, maar een kapotte motor ben ik slechts 1 maal tegengekomen, wel een hoop:
- gebroken d-riemen
- lmm
bovendien heb jij ook geen kapotte motor met de Rover héBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenvandaag hebben ze tovallig een 75 2.5v6 binnengebracht waarvan de automaat in de soep gedraaid is.
3 hoeraatjes voor de degelijkheid van de jatco troepBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtentroep? als je in een garage werkt kom je defecten tegen hé.
net zoals de EGR bij JTD motoren, of bosch injectoren op CDI motoren
Comment
Comment