Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen wassen met hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wagen wassen met hogedrukreiniger

Hallo,

Kan het kwaad om je wagen af te spuiten met de hogedrukreiniger ? Kan je hier geen krasjes mee maken, of vergis ik me ? Waar moet ik eventueel op letten ?

mvg,

Bart

Toen wij de onze gekocht hebben was dit hun advies:
    Niet te dicht bij de wagen komen met je spuit (max 20 cm, maar hangt af van je druk), en proberen de banden zoveel mogelijk te vermijden.
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

de banden vermijden?
      waarom?

Comment

Mag je met een hogedruk reiniger uw motor afspuiten? Of is dat te gevaarlijk?
        Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Vooral opletten voor steentjes en dergelijke in uw waterleiding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
            de banden vermijden?
            waarom?
            geen idee ..
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beké
              Elektrische componenten afzonderen door bvb plastiek zak over te trekken en de niet teveel druk op je water.

Comment

De batterij is volledig afgeschermt, zit in een doos als het ware.
                Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

De batterij is volledig afgeschermt, zit in een doos als het ware.
                  Waterdichte doos?
                  Alternator ook?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                    geen idee ..
                    Het rubber kan er door aangetast worden.

Comment

gewoon laten draaien ondertussen, verdampt zo overal terug tussenuit, en anders wacht je een dagje voor je'm terug start he

Den buick had daar iig heel weing last van.

Comment

Eventjes naar Techniek.

Comment

pfff, ik was onze auto al jaren met hogedrukreiniger ( een echte niet zo ene die je bij de gamma koopt ofzo) en ik let op geen van bovenstaande punten, ik moet wel zeggen: let beter op de borstels waar je hem mee poetst. Deze veroorzaken wel krassen !! Je kan beter met een spons ofzo tewerk gaan, volgens mij kan het niet veel kwaad om dichtbij de lak te komen, en iets afschermen doe ik al helemaal niet. Toch nog nooit problemen gehad met dit alles ... ( buiten de borstels dan die krasjes geven doordat er zand in zit ofzo)

Comment

Normaal kan het geen kwaad.

Waar je wel op moet letten is wanneer er putjes in de lak zijn van steenslag of zo dat je daar niet op een cm van gaat hangen, daar zou de lak wel eens van kunnen lossen dan.

Comment

je maakt pas zichtbare krasjes bij contact met de lak, dus zolang je niet keihard van dicht de hogedrukreiniger gebruik ist in orde. voor de motor is het idd aangeraden alles wat niet tegen water kan in te pakken met alu folie of plastiek, en daarna gewoon met water en sponske en mss een ontvetter, maar hoge druk zou ik daar niet doen.

Comment

Ik was mijn wagen al 2 jaar met de hogedruk van een self-servie-carwash. Volgens mij, zolang je voldoende afstand houdt ga je geen krasjes maken. Ik probeer toch altijd 30 à 50cm afstand te houden. De bedoeling blijft toch gewoon om eerst het fijne stof, zand en achteraf de zeepresten eraf te spuiten, en dat lukt ook als je genoeg afstand houdt.

Wat ik al veel mensen heb zien doen is gewoon meteen de wagen onder het sop spuiten, en dan goed beginnen wrijven (liefst nog met de borstel die aan de hogedrukspuit hangt). Dan moet je van geen krassen verschieten natuurlijk..

In't begin gebruikte ik ook de borstel van de carwash zelf, tot ik eens begon de wrijven en er olieresten over mijn dak dropen.. wss had de vorige gebruiker de wasbeurt bij de velgen beïndigd, logisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod
                                  pfff, ik was onze auto al jaren met hogedrukreiniger ( een echte niet zo ene die je bij de gamma koopt ofzo) en ik let op geen van bovenstaande punten, ik moet wel zeggen: let beter op de borstels waar je hem mee poetst. Deze veroorzaken wel krassen !! Je kan beter met een spons ofzo tewerk gaan, volgens mij kan het niet veel kwaad om dichtbij de lak te komen, en iets afschermen doe ik al helemaal niet. Toch nog nooit problemen gehad met dit alles ... ( buiten de borstels dan die krasjes geven doordat er zand in zit ofzo)
                                  Poetst gij uw auto met een borstel?
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barthal
                                    Hallo,

Kan het kwaad om je wagen af te spuiten met de hogedrukreiniger ? Kan je hier geen krasjes mee maken, of vergis ik me ? Waar moet ik eventueel op letten ?

mvg,

Bart
                                    Bij een bmw (voornamelijk van een 7-reeks) moet je erop letten dat de behuizing (zeg maar kap) op de buitenspiegels er niet afvliegt. Info van een grote Antwerpse Carwash.
                                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
                                      Poetst gij uw auto met een borstel?
                                      Waarschijnlijk zo'n speciale borstel met blauwe haren ... Als je met zo'n borstel werkt let je er ook best op dat ie helemaal proper is, want ook daardoor krijg je idd krasjes.

Op zich kan het idd helemaal geen kwaad, zolang je maar niet op een centimeter (bij wijze van spreken) van je lak spuit ...

Met het afspuiten van de motor hebben we iig nog nooit echt problemen gehad ...

Oorspronkelijk geplaatst door rana
                                      Het rubber kan er door aangetast worden.
                                      Dat moet je mij toch eens uitleggen hoor! De soort zeep die je gebruikt kan misschien lijden tot aantasting van je rubber, maar het water zelf ?

Comment

Nooit doen. Voor een propere motor te verkrijgen zijn er 2 manieren.

1° Altijd afkuisen vanaf nieuw (zoals wij altijd deden)
                                        2° Afstomen

Een hoge drukreiniger kan in geval niet te kort geen kwaad. Na de winter is het zelfs aanteraden om alle zout overal van tussen te spuiten.

Comment

Working...
                                        X