Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen wassen met hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
    Een hoge drukreiniger kan in geval niet te kort geen kwaad. Na de winter is het zelfs aanteraden om alle zout overal van tussen te spuiten.
    Heeft dat na zoveel maanden nog zin?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JelleM
      Heeft dat na zoveel maanden nog zin?
      Neen,dat zou al-lang gebeurt moeten zijn idd (was gewoon een tip)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
        Normaal kan het geen kwaad.

Waar je wel op moet letten is wanneer er putjes in de lak zijn van steenslag of zo dat je daar niet op een cm van gaat hangen, daar zou de lak wel eens van kunnen lossen dan.
        ik heb al eens zoiets meegemaakt en dit was het resultaat,maar ze hebben het bij de garage wel gratis herspoten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
          ik heb al eens zoiets meegemaakt en dit was het resultaat,maar ze hebben het bij de garage wel gratis herspoten

Gratis herspoten. Controleer dan maar uw fakturen op abnormaal hoge prijzen. Een standaard garagist doet niks gratis en "pakt" stiekem.
          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Bij onze Espace vliegen de vlokken verf eraf als je de hogedruk bovenhaalt.

Heb zo eens per ongeluk mijn naam in de flank geschreven

Comment

kan geen kwaad, alelen kan je er een eventueel aangebrachte beschermlaag mee verwijderen
              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Op het bouwbedrijf van men nonkel wasten we de wagens net als de vrachtwagens met zo een hogedrukreiniger op vier wielen, geen licht ding dus. Voor de lak was dat nooit een probleem als je niet te dicht kwam maar de wieldeksels pelden toch wel mooi af hoor op de duur hoor bij de personenwagens. Roestplekjes moet je absoluut mijden met zo een ding want anders vliegen de stukken er af. En ik zette het water ook niet te heet want ik denk dat dat ook niet ideaal is in de winter.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik duw mijn kar zo goed als altijd de wasbox in. Ik blaas daar heel mijn kar, velgen,...mee af. Nooit problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                    Ik duw mijn kar zo goed als altijd de wasbox in. Ik blaas daar heel mijn kar, velgen,...mee af. Nooit problemen.
                    ook zo'n wasboxganger ... me too!
                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
                      ook zo'n wasboxganger ... me too!
                      Vroeger moest ik mijn velgen nog apart wassen thuis. ging niet met die borsten, werden niet volledig proper.
                      Nu een buske velgen reiniger gekocht, al't vuil komt dan ook veel makkelijk mee

Voor 3.5€ à 4€ blinkt mijn kar perfect, inclusief velgen.

Comment

Vroeger moest ik mijn velgen nog apart wassen thuis. ging niet met die borsten, werden niet volledig proper.

Den apoeh-wash doet het voor 8 euro volledig met de hand en daarvoor moet ik zelfs niet uitstappen :-)

In de zomer op mijn gemakske met de hand wassen gewoon met de tuinslang vind ik nog het leukste eigenlijk.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Hier thuis wassen we ook altijd de auto's af met den hogedrukreiniger.

Eerst auto in de week zetten, dan dat darm'ke in de autoshampoo hangen, het schuim inwrijven en tenslotte afspoelen met water

Nog nooit problemen mee gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
                            Gratis herspoten. Controleer dan maar uw fakturen op abnormaal hoge prijzen. Een standaard garagist doet niks gratis en "pakt" stiekem.
                            nee,héél de flank is helemaal gratis gespoten omdat ze nog nooit zoiets in hun leven hadden gezien of meegemaakt bij BMW Meeusen.dat noemen ze service hé

Comment

Moet een speciale carwash geweest zijn.

Comment

normaal kan 't inderdaad geen kwaad, enkel voor je intercooler/radiator moet je opletten, deze niet afspuiten met de hogedrukreiniger, want daarvan gaan de lamellen plooien, met zware reductie van koelingscapaciteit als gevolg...
                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                Pictures here: BMW 7 Series
                                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                It might need half a starsystem to turn around,
                                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N
                                  Moet een speciale carwash geweest zijn.
                                  *kijkt post na*

huh

Ge hebt echt m'n quote niet aangepast!
                                  Euhm ja...borstel dus. Was het maar waar
                                  Waar zat ik met mijn gedachten...

Comment

*kijkt post na*

huh

Ge hebt echt m'n quote niet aangepast!
                                    Euhm ja...borstel dus. Was het maar waar
                                    Waar zat ik met mijn gedachten...
                                    Duidelijk nie bij de carwash.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N
                                      Duidelijk nie bij de carwash.
                                      Precies nie nee...
                                      Of juist wel maar toch ne speciale carwash

Comment

Hogedrukreiniger ja, maar dan niet de strafste (lees ronde) straal, maar die platte.
                                        Heu steentjes in leidingen, zit in mijn ogen zit er een zeef aan de ingang van een hogedrukreiniger.
                                        Ik werk wel nooit met een borstel, moest daar vuiligheid inblijven, dan heb je het schuurpapier effect, ben meer voor spons.

Comment

Persoonlijk vind ik dat zo een hogedrukreiniger met koud water niet echt veel effect heeft. Het beste resultaat krijg ik nog altijd met een gewone tuinslang en een goeie spons.

Comment

Working...
                                          X