Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen wassen met hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Is het eigenlijk nodig dat je de motor kuist?
    Hebben we bij ons thuis nog noit gedaan. Het is mss nuttig om het te doen net voor je hem verkoopt maar anders?? Wat zijn dan de voordelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elseehaa Bekijk Berichten
      Is het eigenlijk nodig dat je de motor kuist?
      Hebben we bij ons thuis nog noit gedaan. Het is mss nuttig om het te doen net voor je hem verkoopt maar anders?? Wat zijn dan de voordelen?
      Hey, het kan helemaal geen kwaad als je het niet doet volgens mij.

Maar ik heb graag dat alles proper staat dus neem ik het motor compartiment ook steeds onder handen

Als het echt héél er vuil is ga ik eerst met een citrus ontvetter de onderdelen inspuiten en dan met de hogedruk erover.
      Daarna alle plastic behalndelen met een protectant, zo blijft die lang mooi

Comment

Ow, en een hogedruk kan helmaal geen kwaad.
        Zorg gewoon dat hij op minimum kracht staat als je aan de wagen begint

Ik gebruik zelf de lichtste karcher die er bestaat, is perfect voor de wagen en de fiets te kuisen

In deze tijd van het jaar is het zelf BETER dat je hem met de hogedruk wast.
        Je gaat namelijk het meeste vuil van de wagen krijgen zonder dit te moeten afwrijven.
        Enige regel is dat je toch wel wat afstand houd en dat je niet loodrecht op de lak spuit. 45° is ideaal.

Nog een beter systeem is een foam gun gebruiken. Deze gaat het vuil losweken voor je gaat beginnen wassen.

Comment

[quote=Wax-it.be;1502746]
          Ik gebruik zelf de lichtste karcher die er bestaat, is perfect voor de wagen en de fiets te kuisen

Voor de fiets is het idd ook nuttig. Maar weet je dat je nooit de ketting met hogedruk mag afspuiten gezien er dan microkorrels tussen de bladen en de ketting komen die uw ketting niet ten goede komen. Heb ik van een semiprofessionele mountainbiker. 4t is mr een tip (volledig off-topic natuurlijk )

Comment

knappe audi.

Comment

Enkele foto's van het resultaat:

Comment

Die Audi is echt heel knap in dat kleur.

Is die van jou?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten

Die Audi is echt heel knap in dat kleur.

Is die van jou?
                  Nee nee, is een wagen die gedetailed is in de UK door iemand op het detailingworld forum.

Comment

hoge druk

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    gewoon laten draaien ondertussen, verdampt zo overal terug tussenuit, en anders wacht je een dagje voor je'm terug start he

Den buick had daar iig heel weing last van.

ik denk dat je beter eerst even na denkt vorens zulke raad te geven, is LEVENSGEVAARLIJK om je motor te laten draaien en dan via hoge druk je motor af te stomen....jongens toch....waar gaan we naar toe.
                    beter niets posten dan posten om te posten
                    Last edited by ; 30/11/2006, 17:33.

Comment

hoge druk

gebruik geen hoge druk onder de kap, je doet daar meer mee stuk dan je zou denken.
                      ook aan de velgen opletten, je spuit door de druk de smering weg met alle gevolgen van dien.
                      en om even terug te komen, je kan geëlectrocuteerd worden als je uw motor afspuit als hij nog draaiende is.
                      voldoende?

Comment

Idd, hogedruk op een motor is nooit echt goed... vocht kan dan overal waar de afdichting niet 100% is makkelijk binnentrekken, zeker als je het er onder druk tegen spuit.

Autotechniekerke, welke smering zou je wegdoen als je op velgen spuit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autotechniekerke Bekijk Berichten
                          gebruik geen hoge druk onder de kap, je doet daar meer mee stuk dan je zou denken.
                          ook aan de velgen opletten, je spuit door de druk de smering weg met alle gevolgen van dien.
                          en om even terug te komen, je kan geëlectrocuteerd worden als je uw motor afspuit als hij nog draaiende is.
                          voldoende?
                          Waar zijn velgen dan gesmeerd ?
                          Ik neem aan dat je de aan de assen, remmen enzo bedoelt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Waar zijn velgen dan gesmeerd ?
                            Ik neem aan dat je de aan de assen, remmen enzo bedoelt ?
                            indien hij dat bedoeld is dat op z'n zachtst gezegd onzin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                              In men gebruikshandleiding van de Porsche.
                              Raden ze het me zelfs aan om nu en dan de remmen en schijven met hoge druk te reinigen ??
                              Zeg voor onder de motorkap de plastiek onderdelen op te kuisen wat raad jij aan!!
                              303 aerospace protectant is heel goed, mooie matte satijnen look

Comment

velgen

bouten, lageringen, enz hebben allen een smering, tenzij je ze zuiver monteert om maximum koppel te krijgen, al waar je met een hogedrukreiniger opzit, daar ga je een deel van de smering weghalen, dus ik doe het niet.
                                mijn velgen een sopje en sponsje en thats it.
                                voor de schijven of remblokjes e.d demonteer ik mijn wiel en ook daar heel simpel met een doekje wat proper maken and thats it.

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autotechniekerke Bekijk Berichten
                                  ik denk dat je beter eerst even na denkt vorens zulke raad te geven, is LEVENSGEVAARLIJK om je motor te laten draaien en dan via hoge druk je motor af te stomen....jongens toch....waar gaan we naar toe.
                                  beter niets posten dan posten om te posten
                                  1. Ik heb nog nooit en ik zal ook nooit mijn auto met een hogedrukreiniger wassen.

2. @ autotechnieker:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    1. Ik heb nog nooit en ik zal ook nooit mijn auto met een hogedrukreiniger wassen.

2. @ autotechnieker: z
                                    zijn mening? dat kan zijn, maar dan wel één om weleens bij stil te staan.
                                    ik zal zelf nooit mijn mening geven over een materie die ik niet ken of waar gevaar bij komt kijken, toch?
                                    ale, dat is mijn opvatting toch.
                                    was geen persoonlijke aanval, enkel wil ik zulke onveilige toestanden vermijden

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      Waterdichte doos?
                                      Alternator ook?
                                      alternator normaal niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                                        En redelijk blijvend en een beetje stof afstotend ??
                                        Wel om even te quote van mijn webshop.

303 aerospace protectant zorgt voor een langdurige satijnen afwerking die stof afstoot, het voorkomt ook dat er vuiligheid op blijft hangen en dat er vlekken gevormd worden. Er is geen ander product op de markt waarvan wij weet hebben dat zo een mooie afwerking heeft en zo een lange bescherming biedt.

Comment

of water/woolite

Comment

Working...
                                          X