Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen wassen met hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een druk van 100 bar is idd genoeg voor een auto te wassen, maar het debiet is veel belangrijker... daar zou je toch rond de 11-12l per minuut moeten zitten. En juist op dat laatste zitten de kleine modelletjes van bv Kärcher in de problemen! Meer druk dan 100 bar is bij een auto wassen niet effectief omdat je de film er moet afhalen, en dat kan maar op één manier... een GOEDE zeep.

En Kärcher is idd zowat de 'bic' onder de hogedrukreinigers, maar eigelijk zowat het minste product op de markt
    KEW (bestaat al niet meer), Alto of Kranzle zijn veeel beter. M'n vader heeft 21 jaar hogedrukreinigers (KEW) verkocht en als hij zegt dat een Kärcher nooit bij ons binnenkomt, dan zit daar wel een reden achter denk ik.

Voor af en toe gebruiken zal je toekomen met een karchertje, maar verwacht er geen 15-20 jaar mee te doen zoals die andere merken. Koop ook zeker nooit italiaanse hogedrukreinigers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      Een druk van 100 bar is idd genoeg voor een auto te wassen, maar het debiet is veel belangrijker... daar zou je toch rond de 11-12l per minuut moeten zitten.
      Ja, dat is cc. 660 l/uur!! Dat is wel heel veel hoor. Idd, daar komt kärcher niet aan mr dat lijkt me ook wel overdreven voor een auto te wassen. (of vergis ik mij?)

Het is de kärcher in rode prijs bij de collishop geworden (ons pa zweert bij rode prijs ) en die heeft 110 bar en een debiet van 340l/uur.

Comment

• Dat debiet heb je idd nodig.
        Even een klein formuletje

Reinigingseffect = (debiet x druk aan de sproeikop)/600

Veel mensen zweren bij een hoge druk, en die denken dat ook dat ze met zo'n 'goedkope' kärcher van enkele 100'n euro's een goed machien gekocht hebben. Zeker als ze dan zien dat een HDR van 2-3000€ vaak niet veel meer druk levert. Kijk je even naar het debiet, dan zie je direct een groot verschil
        Hét nadeel aan karcher bv is dat ze werken met een driecilinderpomp van 'matige' kwaliteit, terwijl KEW en Alto bv werken met 4-cylinder pompen. Kranzle heeft ook een 3-cylinder pomp, maar dat is dan weer ééntje die erg goed werkt, en een 4-cyl pomp benadert qua opbrengst.

Heb genoeg met HDR's gewerkt van 3-4-5000€ (warmwaters), en dan zie je direct waar het verschil zit in resultaat, maar als huis tuin en keuken toestel zou ik toch zo'n hoog mogelijk debiet zoeken en als gouden regel... staar je niet blind op druk
        Last edited by ; 24/12/2006, 18:06.

Comment

• Wij hebben ook zo een middelmaat-Kärcher. Kweet niet hoeveel debiet die zou leveren, maar hoogstwss geen 600 liter/uur.
          Wat ik wel elke keer opnieuw tegenkom is dat het debiet dat uit mijn tuinslang komt niet groot genoeg is om de pomp te voeden. Maw, de pomp wilt een groter debiet pompen dan dat voorhanden is...

en ik woon nu niet direct op de blokke van hamelings hé...

Comment

• dat is idd een probleempke ginter bij jullie
            Ik heb daar hier nog nooit problemen mee gehad, ook niet met zware toestellen vroeger. Als de zwembadpomp en wasmachines aan het draaien zijn, dan wordt het natuurlijk lastig om een hoog debiet te bereiken

Comment

dat is idd een probleempke ginter bij jullie
              Ik heb daar hier nog nooit problemen mee gehad, ook niet met zware toestellen vroeger. Als de zwembadpomp en wasmachines aan het draaien zijn, dan wordt het natuurlijk lastig om een hoog debiet te bereiken

Heb het met dezelfde hdr al op 3 andere plaatsen dan hier thuis ook gehad...

Idd, als de wasmachine en al die rotzooi staat te draaien is het nog erger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Heb het met dezelfde hdr al op 3 andere plaatsen dan hier thuis ook gehad...

Idd, als de wasmachine en al die rotzooi staat te draaien is het nog erger.
                aah maar dan moete uw filterke aan de toevoer mss eens uitkuisen é
                En altijd zeker zijn dat uw draaiknopke van de zeep volledig toestaat, anders kan hij nog lucht pakken langs daar wat kan zorgen van dat schokken.

Comment

aah maar dan moete uw filterke aan de toevoer mss eens uitkuisen é
                  En altijd zeker zijn dat uw draaiknopke van de zeep volledig toestaat, anders kan hij nog lucht pakken langs daar wat kan zorgen van dat schokken.

Zeep staat altijd toe.
                  En filtertje heb ik al tweemaal uitgekuist, en brengt niets op. Ik vrees dat het niet aan de hdr zal liggen...

Comment

• Dus én thuis, én op 3 andere plaatsen (waar ge dus andere toevoer hebt) heeft hij dat? Dat zou dan wel heel toevallig zijn...

Kan ook uw terugslagklep zijn (alhoewel dat vooral de stationairloop zou kunnen beïnvloeden)

Comment

Dus én thuis, én op 3 andere plaatsen (waar ge dus andere toevoer hebt) heeft hij dat? Dat zou dan wel heel toevallig zijn...

Kan ook uw terugslagklep zijn (alhoewel dat vooral de stationairloop zou kunnen beïnvloeden)
                      Ja op heirweg en oostjachtpark was hij nekeer afgeslagen door teweinig watertoevoer. effe wachten en hij ging wel terug weer.

Dat is altijd wel zo, dat de hdr te weinig debiet precies krijgt, en dus 'stuntelt', maar na een aantal minuten is het voorbij, en dan gaat 'ie wel goed.

Comment

• hmm, dan is er toch mss iets aan dat pompke ... zou toch al moeten lukken dat de watervoorziening voor zo'n klein toestelleke op 3 plaatsen te weinig is. dat ding zal max 5 a 6 l per minuut kunnen slikken.

Comment

hmm, dan is er toch mss iets aan dat pompke ... zou toch al moeten lukken dat de watervoorziening voor zo'n klein toestelleke op 3 plaatsen te weinig is. dat ding zal max 5 a 6 l per minuut kunnen slikken.

Ja pomp heb ik ook al aan gedacht.

Maar dan zou het probleem constant zijn.

Comment

Working...
                          X