Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
wagen wassen met hogedrukreiniger
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenVoor de electronische circuits zal het wel niet zo goed zijn.
Ik heb dat toen met onze cross-bak zo gedaan en nu gezegd dat ik daar niet dood van ga, zelfs niet gevaarlijk is. That's it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenHeb ik ergens geschreen dat het er wel goed voor is?
Ik heb dat toen met onze cross-bak zo gedaan en nu gezegd dat ik daar niet dood van ga, zelfs niet gevaarlijk is. That's it.
't Is een vaststelling vanmijnentwege, meer niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenHeb ik ergens gezegd dat jijdat ergens geschreven hebt ?
't Is een vaststelling vanmijnentwege, meer niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk BerichtenEffe off-topic: Het is de stroom die dodelijk is (vanaf 33mA). Spanning is niet rechtstreeks gevaarlijk. Een gewone schrikdraad is ook 10.000V. En die kan je ook vastpakken zonder dood te vallen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenEen vonk van een bougieken heb k al dikwijls gevoeld hoor.
naar het schijnt zijn de CDI's de ergste (Capacitive Discharge Ignition; van Saab)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Viltstift² Bekijk BerichtenEen vonk van zo'n klassiek ontstekingssysteem is niet echt gevaarlijk hoor (weliswaar geen plezierig gevoel...); een schok krijgen van een elektronisch systeem begint echter wat meer dan pijn te doen, laten we zwijgen over hoe gezond dit is!!
naar het schijnt zijn de CDI's de ergste (Capacitive Discharge Ignition; van Saab)
Maar ik denk toch dat ik daar met m'n spuit weinig last van ga hebben.
Comment
-
Pittige discussie hier !
Ik had bij mijn vorige wagen een lek in een injectieleiding waardoor er diesel over het motorblok werd gespoten.
Na de herstelling zei men in de garage om de motor nog eens af te spuiten met hogedruk en warm water en draaiende motor ! moest er nog dieselgeur waar te nemen zijn...
Nooit problemen mee gehad !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk BerichtenPittige discussie hier !
Ik had bij mijn vorige wagen een lek in een injectieleiding waardoor er diesel over het motorblok werd gespoten.
Na de herstelling zei men in de garage om de motor nog eens af te spuiten met hogedruk en warm water en draaiende motor ! moest er nog dieselgeur waar te nemen zijn...
Nooit problemen mee gehad !
Wat het ook moge zijn, diesel of benzine, vroeger was het algemeen gebruik om de motor te laten draaien tijdens het afspuiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elseehaa Bekijk BerichtenHoeveel druk mag je hogedrukreiniger hebben om er de auto mee te wassen? Want daar zit wel verschil op. Dat gaat van 100 tot 150 bar.
Iemand een idee?
En druk is dus niet het enige dat telt... debiet is minstens zo belangrijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenDruk gaat wel een pakje hoger dan 150 bar als je niet zo'n drukgevoede tuinslang koopt hoor...
En druk is dus niet het enige dat telt... debiet is minstens zo belangrijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elseehaa Bekijk BerichtenMr wacht, ik formuleer mijn vraag beter.
Ik wil een hogedrukreiniger kopen om de auto mee te wassen. Welke druk heb je nodig en welke zeker NIET?
Comment
-
Ik heb zo'n goedkoop ding van een onbekent merk, 100 bar en een debiet van 90l/h (denk ik). Werkt perfect. Denk dat 100 bar voldoende is hoor. Debiet zou wel iets hoger mogen liggen maar kokm, voor 40€ moet je niet gaan lopen zanikken hè2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Je gebruikt het ook niet dagelijks hè, dus je moet eigenlijk niet zo'n dure Kärcher kopen...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenJe gebruikt het ook niet dagelijks hè, dus je moet eigenlijk niet zo'n dure Kärcher kopen...
We hebben al 3 hoge drukreinigers versleten, eentje van Bosch (wegens winter stilstaan vastgeroest en leverde geen druk meer), 1 of ander onbekend ding (verschillende lanzen kapot gehad en aansluitingen, lekt hopeloos en heeft de geest gegeven) en de 3de is een Kärcher weetikveel die nog steeds gaat
De Bosch was de oudste, gekocht door mijn broer, een dikke 10 jaar geleden, vlak erna dat onbekend geel ding door mijn pa en een jaar of 2 na de Bosch heeft mijn broer dan de Kärcher gekocht, die nu ook hier staat en nog steeds werkt
Het enige wat er aan kapot is, is het tankje voor de zeep
Comment
Comment