Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen wassen met hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    Ik heb lang genoeg gestudeerd om te weten dat ik van 12V niet hard dood ga.

Heb al meerdere schokken van 15.000+ overleefd dus 't zal wel lukken zeker.

Das allemaal relatief laagspanning he jong.

Plus dat de stroom van de plus naar de carroserie gaat, in mij heeft dat niks te zoeken, 't kiest de gemakkelijkste weg he.

Denk anders een keer na voor je iets post.

Nog redenen hebben, kan nog ff doorgaan hoor ...
    Voor de electronische circuits zal het wel niet zo goed zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
      Voor de electronische circuits zal het wel niet zo goed zijn.
      Heb ik ergens geschreen dat het er wel goed voor is?

Ik heb dat toen met onze cross-bak zo gedaan en nu gezegd dat ik daar niet dood van ga, zelfs niet gevaarlijk is. That's it.

Comment

Heb ik ergens geschreen dat het er wel goed voor is?

Ik heb dat toen met onze cross-bak zo gedaan en nu gezegd dat ik daar niet dood van ga, zelfs niet gevaarlijk is. That's it.
        Heb ik ergens gezegd dat jij dat ergens geschreven hebt ?
        't Is een vaststelling vanmijnentwege, meer niet.
        Last edited by ; 03/12/2006, 15:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
          Heb ik ergens gezegd dat jijdat ergens geschreven hebt ?
          't Is een vaststelling vanmijnentwege, meer niet.
          Hoewel het wel zal meevallen als je uit de buurt blijft van relais en zekeringdoosjes denk ik. Draden kunnen nat worden maar drogen gewoon weer op he. Just in schakelingen zou je moeten opletten voor oxidatie.

Comment

Effe off-topic: Het is de stroom die dodelijk is (vanaf 33mA). Spanning is niet rechtstreeks gevaarlijk. Een gewone schrikdraad is ook 10.000V. En die kan je ook vastpakken zonder dood te vallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk Berichten
              Effe off-topic: Het is de stroom die dodelijk is (vanaf 33mA). Spanning is niet rechtstreeks gevaarlijk. Een gewone schrikdraad is ook 10.000V. En die kan je ook vastpakken zonder dood te vallen
              Idd, het is de ampére die dodelijk is.

Comment

Een vonk van een bougieken heb k al dikwijls gevoeld hoor.
                Een vonk van zo'n klassiek ontstekingssysteem is niet echt gevaarlijk hoor (weliswaar geen plezierig gevoel...); een schok krijgen van een elektronisch systeem begint echter wat meer dan pijn te doen, laten we zwijgen over hoe gezond dit is!!

naar het schijnt zijn de CDI's de ergste (Capacitive Discharge Ignition; van Saab)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viltstift² Bekijk Berichten
                  Een vonk van zo'n klassiek ontstekingssysteem is niet echt gevaarlijk hoor (weliswaar geen plezierig gevoel...); een schok krijgen van een elektronisch systeem begint echter wat meer dan pijn te doen, laten we zwijgen over hoe gezond dit is!!

naar het schijnt zijn de CDI's de ergste (Capacitive Discharge Ignition; van Saab)
                  Dat zou goed kunnen, het omgekeerde zou me verbaast hebben.

Maar ik denk toch dat ik daar met m'n spuit weinig last van ga hebben.

Comment

Pittige discussie hier !

Ik had bij mijn vorige wagen een lek in een injectieleiding waardoor er diesel over het motorblok werd gespoten.
                    Na de herstelling zei men in de garage om de motor nog eens af te spuiten met hogedruk en warm water en draaiende motor ! moest er nog dieselgeur waar te nemen zijn...

Nooit problemen mee gehad !

Comment

Gelukkig moet je je motor niet wassen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                        Pittige discussie hier !

Ik had bij mijn vorige wagen een lek in een injectieleiding waardoor er diesel over het motorblok werd gespoten.
                        Na de herstelling zei men in de garage om de motor nog eens af te spuiten met hogedruk en warm water en draaiende motor ! moest er nog dieselgeur waar te nemen zijn...

Nooit problemen mee gehad !
                        Bij diesel is het van belang alle electrische/electronische delen te vrijwaren van water, geen gevaar van een ferme 'plak' te krijgen van de ontsteking.

Wat het ook moge zijn, diesel of benzine, vroeger was het algemeen gebruik om de motor te laten draaien tijdens het afspuiten.

Comment

Hoeveel druk mag je hogedrukreiniger hebben om er de auto mee te wassen? Want daar zit wel verschil op. Dat gaat van 100 tot 150 bar.
                          Iemand een idee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elseehaa Bekijk Berichten
                            Hoeveel druk mag je hogedrukreiniger hebben om er de auto mee te wassen? Want daar zit wel verschil op. Dat gaat van 100 tot 150 bar.
                            Iemand een idee?
                            Druk gaat wel een pakje hoger dan 150 bar als je niet zo'n drukgevoede tuinslang koopt hoor...

En druk is dus niet het enige dat telt... debiet is minstens zo belangrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              Druk gaat wel een pakje hoger dan 150 bar als je niet zo'n drukgevoede tuinslang koopt hoor...

En druk is dus niet het enige dat telt... debiet is minstens zo belangrijk.
                              Dus...

Comment

Mr wacht, ik formuleer mijn vraag beter.
                                Ik wil een hogedrukreiniger kopen om de auto mee te wassen. Welke druk heb je nodig en welke zeker NIET?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elseehaa Bekijk Berichten
                                  Mr wacht, ik formuleer mijn vraag beter.
                                  Ik wil een hogedrukreiniger kopen om de auto mee te wassen. Welke druk heb je nodig en welke zeker NIET?
                                  Ik heb de kleinste van karcher gekocht. De 2.4K ofzo dacht ik. Perfect voor de wagen

Comment

Ik heb zo'n goedkoop ding van een onbekent merk, 100 bar en een debiet van 90l/h (denk ik). Werkt perfect. Denk dat 100 bar voldoende is hoor. Debiet zou wel iets hoger mogen liggen maar kokm, voor 40€ moet je niet gaan lopen zanikken hè
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oké, tnx!

Comment

Je gebruikt het ook niet dagelijks hè, dus je moet eigenlijk niet zo'n dure Kärcher kopen...
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Je gebruikt het ook niet dagelijks hè, dus je moet eigenlijk niet zo'n dure Kärcher kopen...
                                          Die duurdere Kärcher gaat wel langer mee
                                          We hebben al 3 hoge drukreinigers versleten, eentje van Bosch (wegens winter stilstaan vastgeroest en leverde geen druk meer), 1 of ander onbekend ding (verschillende lanzen kapot gehad en aansluitingen, lekt hopeloos en heeft de geest gegeven) en de 3de is een Kärcher weetikveel die nog steeds gaat
                                          De Bosch was de oudste, gekocht door mijn broer, een dikke 10 jaar geleden, vlak erna dat onbekend geel ding door mijn pa en een jaar of 2 na de Bosch heeft mijn broer dan de Kärcher gekocht, die nu ook hier staat en nog steeds werkt

Het enige wat er aan kapot is, is het tankje voor de zeep

Comment

Working...
                                          X