Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezond toerental

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gezond toerental

Hey, ik heb net mijn allereerste auto gekocht, een tweedehands Opel Corsa 1.2 (48kW) Young van het jaar 2000 met 75.000km. Niet erg vaak gebruikt dus door de vorige eigenaar.

Ik ga er iedere dag op de E17 van Antwerpen naar Gent en terug mee rijden, nu is mijn vraag wat voor snelheid/toerental ik best niet overschrijd zodat ik mijn motor niet te rap verslijt. Kheb hier totaal geen ervaring mee, maar ik zag dat ik aan 130km/u al rap boven de 4000 toeren zat. Is dit nog gezond of kan ik het beter wat rustiger aan doen?

3000 lijkt me ideaal

Comment

Rond de 90 à 100 km/h lijkt me gezond en zuinig.

Antwerpen-Gent, Is dat geen 50-60 km dat je moet doen? Hoelang rij je daar op? Ik zou dan eens informeren voor LPG te installeren.
      A Twist of the Wrist

Comment

Zoiets ja. Met de Opel Astra van mijn moeder deed ik er 45minuutjes over van bij ons thuis tot op m'n werk, dat is dan wel aan ~130km/u op de E17. Zal dus wel wat langer duren met mijn Corsa, als ik zuinig wil rijden.

LPG is een forse investering, heb ik zoiezo geen budget voor op dit moment. Bovendien kan die tank niet eens in mijn koffer denk ik

Comment

Ik zou gewoon 120-130 blijven bollen hoor, die dingen mogen wel toeren maken.

Natuurlijk hoe sneller je rijdt hoe meer je verbruikt maar dat is niet meer dan normaal he.

Comment

Een 1.2 is eerder een stadswagentje.Niet ideaal voor de autostrade.

Maar zoiezo is 4000rpm geen probleem hoor
            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
            Audi S3 '02 sold => topic
            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

klein naftje is gemaakt om toeren te maken

5000rpm zelfs geen probleem

mijn oude corsa een 1.2 wel veel ouder blokje deet elke dag 120km autosnelweg aan 140+ en contstant 5000rpm. Blokje heeft nooit problemen gehad en was 18jaar oud

Comment

Mijn vriendin rijdt met een 650 cc elke dag autostrade, verbruik: 5.5 liter.

Ze rijdt geen 120 ermee maar 't scheelt niet veel, 110 zodat de auto niet heel veel lawaai maakt.

Comment

benzine zit je best tussen de 2000 en 4500rpm.
                  moderne diesel tussen de 2000 en 3500rpm
                  oude diesel tussen de 1500 en 3000rpm

vooral heel lage toeren in combinatie met hoge versnellingen is heel slecht
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    benzine zit je best tussen de 2000 en 4500rpm.
                    Dan begint de mijne pas op te trekken

Comment

Gisteren met een nieuwe Opel Corsa CDTI meegereden en 120 km/u gebeurde aan 3000 tr./min.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Dan begint de mijne pas op te trekken
                        ging het juist zeggen, ik zit meestal tussen 4500 en 7800

Comment

Als er genoeg olie in de wagen is dan kan je er probleemloos 120km/h mee rijden maar je hebt idd de verkeerde wagen gekocht om dagelijks zoveel autosnelweg te rijden, ik zou gek worden in zo'n wagen mocht ik er zoveel km mee moeten doen.

Mijn wagen draait rond de 2100 tr aan 120km/h.

Comment

Working...
                          X