Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door walter leever Bekijk Berichten
    En de mijne is de overtreffende trap van de T-5R,namelijk de R(250 pk en 350 nm standaard)
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Dat dacht ik al.. de rappe dus
    Je moet je niet inhouden om eens wat foto's te plaatsen, in een apart topic natuurlijk.
    hoe bedoel je?
    Je had toch de T5 en daarboven de T5-R ?
    en meestal was de T5-R in het geel, en die had standaard 240pk. Had je dan ook nog enkel R ofzo?
    wimoptiek.be op

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Dat dacht ik al.. de rappe dus
      Je moet je niet inhouden om eens wat foto's te plaatsen, in een apart topic natuurlijk.

      Als je bij merklovers en dan onder volvo kijkt daar staat ie(heb ik mezelf voorgesteld
      (laatste pagina)

      En ja er was de R laatste bouwjaar van de 850(is eigenlijk de T-5R maar dan met iets meer pk's)en nog wat kleine verschillen(interieur+ophanging+sper)
      En de T-5R is er in drie kleuren(geel,groen en zwart)de R kon je in meer kleuren krijgen.
      Last edited by ; 28/02/2009, 18:52.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        430Pk of 430Nm ?
        Ik heb een mailtje gestuurd via de website.
        Nog altijd geen reaktie op m'n mailtje via de website van Heinz??
        Ik vraag het geen 2 keer hee mannen.

        Comment


        • Probeer anders eens op stijn@autotuneheinz.be
          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
          Audi S3 '02 sold => topic
          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

          Comment


          • Het is ondertussen in orde.

            Comment


            • Na 3 jaar opeens een mail gekregen van ziptuning

              Voor uw hebben wij een veel toegepaste en uitvoerig geteste software.
              Het vermogen stijgt van 122 pk naar 173 pk. Het koppel stijgt van 270 Nm naar ruim 370 Nm.
              Dit verschil is goed merkbaar.

              De Ziptuning uniek gemeten acceleratietijd van 0 naar 100 km/uur na tuning is 11 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 12 seconde.
              In de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/uur zal de verbetering groot zijn, u merkt een duidelijk verschil. De topsnelheid stijgt van 198km/uur naar 206 km/uur.
              Die gasten kunnen toch niet echt meten denk ik zo, onze heeft ook rond de 170pk (wel niet bij ziptuning), deed standaard al 11 naar 100 en doet het nu rond de 9...

              Comment


              • Lijkt me ook dat ze het niet gemeten hebben, maar eerder een theoretische winst gerekend hebben. Voor zo'n type auto, is het verschil tussen 120 en 170 pk niet alleen goed merkbaar, je mag gerust zeggen "enorm".

                Comment


                • Enorm zou ik nu ook niet zeggen.
                  Goed merkbaar is weldegelijk het juiste woord

                  Then again, ik zou een winst van 30pk ofzo ook maar zwak vinden wrs

                  Comment


                  • Dat hangt ervan af, 30PK op 120 is veel meer winst dan 30Pk op 300Pk

                    + je moet zien waar de winst zit. Als je ergens halverwege een 40-tal Pk bij krijgt en bovenaan een stuk of 5, is dat veel beter dan halverwege 5Pk en bovenaan 30.
                    Dit geldt nog meer voor het koppel.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Na 3 jaar opeens een mail gekregen van ziptuning



                      Die gasten kunnen toch niet echt meten denk ik zo, onze heeft ook rond de 170pk (wel niet bij ziptuning), deed standaard al 11 naar 100 en doet het nu rond de 9...
                      Idd., dus die hebben een wagen met 170 PK, en die doet een sprint naar 100 in 11 seconden. Spreken we ofwel over een gigantische zware bak (S-klasse), met automaat, ofwel een wagen uit 1972 ?


                      De computer-vertaler die ze gebruikt hebben, trekt ook op niks, maar dat is hun fout dan ook niet 100%
                      Last edited by ; 07/03/2009, 21:04.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                        Enorm zou ik nu ook niet zeggen.
                        Goed merkbaar is weldegelijk het juiste woord

                        Then again, ik zou een winst van 30pk ofzo ook maar zwak vinden wrs
                        Ik denk dat "enorm" toch wel meer passend zou zijn, als die chip ineens eraf zou zijn zene

                        Comment


                        • Na 2 jaar op een mail reageren is niet meer van deze tijd. Als ik zaken doe met iemand, wil ik dezelfde dag antwoord op m'n mails.
                          en dat is een HINT..

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                            Ik denk dat "enorm" toch wel meer passend zou zijn, als die chip ineens eraf zou zijn zene
                            Ja, dan wel

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Panterken Bekijk Berichten
                              Reeds meer dan 25000 km met een chip van apec in combinatie met de Switch, niets dan lovende woorden over de tuning en de service!!!
                              Mag ik weten naar hoeveel PK/Koppel jouw 2.0TDI met Multitronic getuned is?
                              Ik hoor namelijk dat er nogal veel problemen zijn met gechipte TDIs met MT.
                              Anderzijds biedt Audi fabriek af wel de 2.7TDI MT aan met 190PK en 400Nm.
                              Ik vraag mij dan ook af of dit dezelfde MT is als bij de 2.0TDI.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Markvdj Bekijk Berichten
                                Mag ik weten naar hoeveel PK/Koppel jouw 2.0TDI met Multitronic getuned is?
                                Ik hoor namelijk dat er nogal veel problemen zijn met gechipte TDIs met MT.
                                Anderzijds biedt Audi fabriek af wel de 2.7TDI MT aan met 190PK en 400Nm.
                                Ik vraag mij dan ook af of dit dezelfde MT is als bij de 2.0TDI.
                                Die post sloeg nog op mn 1.9 Tdi A3, die heb ik onlangs ingeruild voor een 2.0 TDi A4 Avant Multitronic..

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Panterken Bekijk Berichten
                                  Die post sloeg nog op mn 1.9 Tdi A3, die heb ik onlangs ingeruild voor een 2.0 TDi A4 Avant Multitronic..
                                  En heb jij deze al laten chippen of ben je dat van plan ?
                                  Heb jij er mss weet van of er verschillende MT's bestaan voor de 2.0TDI en de 2.7TDI?
                                  Als dit dezelfde MT's zouden zijn, waar ligt em dan het probleem om een 2.0TDI 136pk/320Nm te chippen naar bvb 170pk/380Nm? Nu lees ik op sommige fora dat door de multitronic het effect van de chiptuning niet voelbaar zou zijn. Maar als je een koppelwinst hebt van 50 à 60 N, dan moet je dat toch voelen? Zeker in het optrekken.

                                  Comment


                                  • Eén tip, chip een multitronic gewoon NIET als je van plan van bent van je auto meer dan 80.000km bij te houden.

                                    De eerste 6-traps MT's gingen allemaal kapot. De nieuwere 7-traps ging beter zijn, maar ook die blijft problemen hebben en is uiteindelijk niet veel beter dan de 6-traps. De nieuwste 8-traps zou (weeral?) beter zijn, en kan ook hogere koppels aan... maar gezien de geschiedenis van de MT zou ik daar netjes van blijven

                                    2 dingen zou ik dus nooit doen. Trekhaak en chippen.

                                    Comment


                                    • Wel ja , uw reactie komt overeen met wat ik geregeld lees op andere fora. Deze is kort samengevat: chippen en MT -> niet doen!
                                      Ik ben dit nu niet echt van plan omdat ik door de aard van mijn verplaatsingen daar weinig voordeel zou uit halen, maar het was iets wat mij wel intrigeerde. Temeer daar Audi zelf veel krachtigere varianten van hun motoren aanbiedt dan de 136pk/320Nm in combinatie met een MT.
                                      Wil dit dan zeggen dat diegenen die met de 2.7TDI MT rijden, zo goed als zeker vroegtijdig problemen gaan krijgen? Deze heeft namelijk 190pk/400Nm, fabriek af.

                                      Comment


                                      • wel, we hebben hier al 2 MT's gehad. A6 2.5 TDI MT en nu Cabrio 2.4 MT.
                                        De A6 moest veel een remork meesleuren.... boite na 85k kapot. Je zou denken dat die 2.4 er veel minder last van zal hebben met z'n bijna 100Nm minder.
                                        Wel die is recent geupgrade naar 7-lamellen, nieuwe sturing en software, en vorige week nog helemaal open geweest voor een lekje aan een zuiger waardoor hij te traag druk opbouwde.

                                        Als het goed werkt blijf ik het echter de beste 'automaat' vinden die je maar kan wensen... niets kan aan een MT tippen

                                        Comment


                                        • Enerzijds geef ik jullie gelijk: tuning en multitronic combo KAN gevaarlijk zijn, echter als je het koppel zeer rustig laat inkomen en niet te hoog laat pieken kan die bak het moeiteloos aan.

                                          Weliswaar is een tuning met een MT in D stand nauwelijks merkbaar, een goede tuner laat zijn koppel pas inkomen bij hogere toerentallen die de multitronic draait, maar op de S stand is multitronic in combinatie met tuning een waar plezier.

                                          Wij hebben enkele klanten met A5/A6 2.7TDI multitronic rijden, en tot op heden (met de hand op het hart) 0 problemen!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X