bedankt ga ik eens nazien
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Gaat dit invloed hebben op gechiptunde wagens?
De brandstof is toch belangrijk voor die wagens dacht ik.
Comment
-
Pfff ik ben er nog altijd niet uit waar ik zou gaan voor men chiptuning.
Apec is voor mij het beste, alleen vind ik van 110pk naar 170pk nogal "VeeL" op het eerste gevoel.
Maar Heinz doet net hetzelfde.
Alle anderen die ik al gevonden heb doen veel minder...
Wat raden jullie aan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenPfff ik ben er nog altijd niet uit waar ik zou gaan voor men chiptuning.
Apec is voor mij het beste, alleen vind ik van 110pk naar 170pk nogal "VeeL" op het eerste gevoel.
Maar Heinz doet net hetzelfde.
Alle anderen die ik al gevonden heb doen veel minder...
Wat raden jullie aan?
Comment
-
Ik lees hier nergens iets over de chiptuning van ABT (dit is wat mijn audidealer zelf doet en waarop ze ook de originele garantie mee behouden) Is dit niet OK, of staan daar andere topics over?
Bij Audi zeggen ze dus hem eerst in te rijden voor een aantal 1000-en km en dan pas chippen. van de 136/143 maken ze 170? Koppelgegevens ken ik niet meer vanbuiten. Kostprijs was rond de 1000euro dacht ik.
Is bij heinz of consoorten langsgaan dan beter?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenIk lees hier nergens iets over de chiptuning van ABT (dit is wat mijn audidealer zelf doet en waarop ze ook de originele garantie mee behouden) Is dit niet OK, of staan daar andere topics over?
Bij Audi zeggen ze dus hem eerst in te rijden voor een aantal 1000-en km en dan pas chippen. van de 136/143 maken ze 170? Koppelgegevens ken ik niet meer vanbuiten. Kostprijs was rond de 1000euro dacht ik.
Is bij heinz of consoorten langsgaan dan beter?
Bij Heinz langsgaan is nooit beter
ABT maakt goede software voor VAG, wel telkens zeer binnen de limiet (het onderste wordt bijlange niet uit de kant gehaald, verre van). Prijskaartje is er ook wel naar (ongeveer 2x zo duur als bij een derde chiptuner), maar dan behoud je wel je fabrieksgarantie.
De opgegeven waardes die ABT opgeeft zullen doorgaans lager zijn dan wat een derde chiptuner opgeeft, maar laat je daardoor niet misleiden, in werkelijkheid krijg je er meestal een pak meer pk's bij.
ABT is gewoon goed, punt, langs de ene kant zou ik het enkel en alleen misschien overwegen bij de aankoop van een nieuwe dure VAG wagen, kwestie van op m'n beide oren te kunnen slapen moest er toevallig toch iets misgaan. Langs de andere kant, voor de prijs die ABT vraagt kun je bij APEC bvb al een switch hebben met origineel en getuned programma, en kun je dus in geval van problemen hem zelf terug stock flashen (zonder enig spoor dat 'ie ooit gechipped is geweest, ECU counter wordt op 0 gereset).
Beide zijn dus interessant, 't is maar hoe je het bekijkt.
Comment
-
Zonet met twee kameraden meegeweest om hun wagens te laten chippen. Seat Ibiza 1.9TDI 130pk naar 175pk en ongeveer 380 Nm gezet en VW Golf IV 115pk naar +/- 140. Bij het loggen bleek wel dat bij de Seat de alternator geen 100% meer was, en tijdens de eerste rit met de Golf merkten ze meteen op dat de koppeling een beetje slipte. Kan op zich allemaal geen kwaad, mits het tijdig wordt vervangen, maar dat zal wel geen probleem zijn.
Moet eerlijk toegeven dat die Ibiza toch wel behoorlijk goed vooruit gaat nu. Ben wel eens benieuwd welke wagens hij nu allemaal achter zich kan houden, gezien het toch een licht karretje is met redelijk wat vermogen.
Comment
-
Een piggybag is toch zoiets als een apparaatje wat de eigenlijke computer voor de gek houdt?(als dat 't is niet doen,niet zo gezond op de lange duur)
beste is toch flashen,voor de serieuzere tuners is misschien Kempower in Lummen wel een alternatief,de mannen racen op zolder,dus weten waar ze over praten.
JeroenDikTuning is inderdaad de man voor alle motoren de VAG-groep.
Beide adressen niet goedkoop,wel kwaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenEuhm als de koppeling nu al slipt zou ik er niet langer mee wachten een nieuwe koppeling te laten steken want ze zal niet meer lang meegaan dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenEuhm als de koppeling nu al slipt zou ik er niet langer mee wachten een nieuwe koppeling te laten steken want ze zal niet meer lang meegaan dan.
'T viel in ieder geval goed mee, enkel bij de testen in derde vanaf 1200 toeren kickdown slipte hij rond 2500rpm even door, nadat alles een beetje minder fel was afgesteld was het gedaan. Maar toch uit voorzorg eerst koppeling laten vervangen, en dan achteraf nog eens afstellen.
We gaan met zo'n dingen niet over één nacht ijs natuurlijk.
Comment
-
Trouwens ook eens wat grafieken van een van de bekendste chiptuningsbedrijven in België gezien, en dat is gewoon lachwekkend. Ik vraag me af in hoeverre men daar rekening houdt met de wagen zelf, zo op het eerste zicht is het gewoon overal hetzelfde standaardprogramma erinzwieren en klaar.
Ook heb ik nog iets gezien van één van de bekendere Nederlandse chiptuners op Alfa-gebied, namelijk dat de het noodloopprogramma volledig uitgeschakeld was. Goed bézig!
Tevens stel ik mij ernstige vragen bij testbankresultaten die je ziet opduiken van bedrijven die voor en na de tuning een uitdraai geven. Ik zou het niet moeten hebben, is behoorlijk beinvloedbaar. Wanneer ik zeker wil weten hoeveel vermogen en koppel ik effectief aan de wielen of krukas heb ga ik wel naar een onafhankelijk bedrijf waar ze een dyno hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenTrouwens ook eens wat grafieken van een van de bekendste chiptuningsbedrijven in België gezien, en dat is gewoon lachwekkend. Ik vraag me af in hoeverre men daar rekening houdt met de wagen zelf, zo op het eerste zicht is het gewoon overal hetzelfde standaardprogramma erinzwieren en klaar.
Ook heb ik nog iets gezien van één van de bekendere Nederlandse chiptuners op Alfa-gebied, namelijk dat de het noodloopprogramma volledig uitgeschakeld was. Goed bézig!
Tevens stel ik mij ernstige vragen bij testbankresultaten die je ziet opduiken van bedrijven die voor en na de tuning een uitdraai geven. Ik zou het niet moeten hebben, is behoorlijk beinvloedbaar. Wanneer ik zeker wil weten hoeveel vermogen en koppel ik effectief aan de wielen of krukas heb ga ik wel naar een onafhankelijk bedrijf waar ze een dyno hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenSquadra dus? niet goed?
Uit je 166 valt volgens mij ook redelijk wat te halen, in die vijfcilinders zit nog heel wat meer "oomph" in.
Mijn schoonbroer heeft twee Volvo's met vijfcilinder diesels en heeft beiden laten chippen icm ander luchtfilter en dat zijn toch behoorlijke sleepers.
Collega van me heeft ook een Volvo met 2.5 vijfcilinder diesel en die is al helemaal snel.
Hoe meer ik te weten kom over de vage zone op autogebied genaamd chiptuning hoe interessanter ik het allemaal vind. Met een beetje zoekwerk en de juiste contacten leer je toch heel wat bij. En daar horen natuurlijk ook bepaalde fabeltjes en andere negatieve zaken bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenKans bestaat erin dat ik wel eens bij Squadra passeer ja...wie weet ooit
Ik vroeg het maar omdat je zei een nederlandse tuner van Alfa...dan komt logischerwijs de naam Squadra boven
Comment
Comment