Oorspronkelijk geplaatst door walter leever
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter leever Bekijk BerichtenSam van Lingen(savali)is toch ook een bekende op gebied van alfa's?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat is ok maar meestal een pak duurder.Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenBij Heinz langsgaan is nooit beter
ABT maakt goede software voor VAG, wel telkens zeer binnen de limiet (het onderste wordt bijlange niet uit de kant gehaald, verre van). Prijskaartje is er ook wel naar (ongeveer 2x zo duur als bij een derde chiptuner), maar dan behoud je wel je fabrieksgarantie.
De opgegeven waardes die ABT opgeeft zullen doorgaans lager zijn dan wat een derde chiptuner opgeeft, maar laat je daardoor niet misleiden, in werkelijkheid krijg je er meestal een pak meer pk's bij.
ABT is gewoon goed, punt, langs de ene kant zou ik het enkel en alleen misschien overwegen bij de aankoop van een nieuwe dure VAG wagen, kwestie van op m'n beide oren te kunnen slapen moest er toevallig toch iets misgaan. Langs de andere kant, voor de prijs die ABT vraagt kun je bij APEC bvb al een switch hebben met origineel en getuned programma, en kun je dus in geval van problemen hem zelf terug stock flashen (zonder enig spoor dat 'ie ooit gechipped is geweest, ECU counter wordt op 0 gereset).
Beide zijn dus interessant, 't is maar hoe je het bekijkt.
Klopt het dat je de wagen best eerst een 10,000km in zijn normale configuratie laat rijden en dan pas de chip laat plaatsen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenBedankt!
Klopt het dat je de wagen best eerst een 10,000km in zijn normale configuratie laat rijden en dan pas de chip laat plaatsen?
Kan in theorie per direct, zoals de af-fabriek tuning van Audi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenAfspraak is al gemaakt.
'T viel in ieder geval goed mee, enkel bij de testen in derde vanaf 1200 toeren kickdown slipte hij rond 2500rpm even door, nadat alles een beetje minder fel was afgesteld was het gedaan. Maar toch uit voorzorg eerst koppeling laten vervangen, en dan achteraf nog eens afstellen.
We gaan met zo'n dingen niet over één nacht ijs natuurlijk.
Plaats maar een versterkte koppeling.... Bij mijn a4ke slipte ze ook door na de tuning wegens het niet tijdig leveren van een versterkte koppeling had ik terug een orginele gestoken heb het nu na 14000km al terug deze week komt er een sachs race engineering in...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk BerichtenPlaats maar een versterkte koppeling.... Bij mijn a4ke slipte ze ook door na de tuning wegens het niet tijdig leveren van een versterkte koppeling had ik terug een orginele gestoken heb het nu na 14000km al terug deze week komt er een sachs race engineering in...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenWas ook de bedoeling om er een versterkte Sachskoppeling in te steken. 14000km is echter wel heel weinig voor een koppeling...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk BerichtenIn het "Alfa-wereldje" zij ner ook heel wat mensen naar Tunex gelopen, maar die doet alle merken en geeft enkel std-programmatie. Schijnt geen te zuivere software te zijn.
Comment
-
Nu krijgt iedere auto van de fabriek standaardsoftware dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Wel ben ik van mening dat als je duizenden euro's investeert in je auto en eventuele motorschade ook snel in deze bedragen loopt je je af moet vragen een risico te nemen met je software. Als je de beslissing neemt zou ik kiezen voor een bedrijf dat boven elke twijfel is verheven. Tunex en ziptuning behoren hier inderdaad niet toe. Al moet ik zeggen dat een oud-collega van me erg tevreden was over zijn ziptuningsoftware. Probleem is alleen dat ze een verkooporganisatie zijn en geen techneuten. Ze ontwikkelen niet zelf.
Comment
-
Kan het kwaad chiptuning bij een mercedes c220 cdi manueel van 2005? tis een diesel met 136 pk en kweet tot hoever kan je daarmee gaan en wat is ver genoeg om toch wat veilig te blijven ivm motor
en waar zou ik dat kunnen laten rekening houden dat ik in knesselare woon ( tegne aalter) en welke prijscategorie spreken we dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenEen gekend probleem bij chippen is de verhoogde uitstoot van roet.
Mijn 307 is uitgerust met een roetfilter, heb ik bij chippen kans dat ik dat ding vol roet blaas en binnen de kortste keren er mee in de garage ga staan?
Mijn 1-reeks is ook uitgerust met een roetfilter, en heb nergens last van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenRoetfilter gaat om de x000 km in regeneratiecyclus waardoor deze zichzelf zuivert, zou dus geen probleem mogen zijn.
Mijn 1-reeks is ook uitgerust met een roetfilter, en heb nergens last van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenJa maar dit is 1 van d eerste van pug en deze hebben ze ooit al eens vervangen, ik weet niet of die regenereert of hoe dat in z'n werk gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichtengewoon weten dat je je motor niet overbelast da zou ik wille
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenDat is iets dat je zelf bepaalt eh...
bv met nen 220 cdi met 136 pk tot hoeveel pk ga je best rekening houden dat ik veilig wil zijn toch nog met mn motor, ik wil er zeker niet het uiterste uit
Comment
Comment