Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door walter leever Bekijk Berichten
    Sam van Lingen(savali)is toch ook een bekende op gebied van alfa's?
    Savali is ook idd bekend voor Alfa! Just!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door walter leever Bekijk Berichten
      Sam van Lingen(savali)is toch ook een bekende op gebied van alfa's?
      Sam van Lingen is het ook niet. Denk dat degene die ik bedoel in België niet al te bekend is, en dat kan beter zo blijven.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Dat is ok maar meestal een pak duurder.
        Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
        Bij Heinz langsgaan is nooit beter

        ABT maakt goede software voor VAG, wel telkens zeer binnen de limiet (het onderste wordt bijlange niet uit de kant gehaald, verre van). Prijskaartje is er ook wel naar (ongeveer 2x zo duur als bij een derde chiptuner), maar dan behoud je wel je fabrieksgarantie.

        De opgegeven waardes die ABT opgeeft zullen doorgaans lager zijn dan wat een derde chiptuner opgeeft, maar laat je daardoor niet misleiden, in werkelijkheid krijg je er meestal een pak meer pk's bij.

        ABT is gewoon goed, punt, langs de ene kant zou ik het enkel en alleen misschien overwegen bij de aankoop van een nieuwe dure VAG wagen, kwestie van op m'n beide oren te kunnen slapen moest er toevallig toch iets misgaan. Langs de andere kant, voor de prijs die ABT vraagt kun je bij APEC bvb al een switch hebben met origineel en getuned programma, en kun je dus in geval van problemen hem zelf terug stock flashen (zonder enig spoor dat 'ie ooit gechipped is geweest, ECU counter wordt op 0 gereset).

        Beide zijn dus interessant, 't is maar hoe je het bekijkt.
        Bedankt!

        Klopt het dat je de wagen best eerst een 10,000km in zijn normale configuratie laat rijden en dan pas de chip laat plaatsen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
          Bedankt!

          Klopt het dat je de wagen best eerst een 10,000km in zijn normale configuratie laat rijden en dan pas de chip laat plaatsen?
          Gewoon uit rodage, vanaf 3000 km.

          Kan in theorie per direct, zoals de af-fabriek tuning van Audi.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
            Afspraak is al gemaakt.

            'T viel in ieder geval goed mee, enkel bij de testen in derde vanaf 1200 toeren kickdown slipte hij rond 2500rpm even door, nadat alles een beetje minder fel was afgesteld was het gedaan. Maar toch uit voorzorg eerst koppeling laten vervangen, en dan achteraf nog eens afstellen.

            We gaan met zo'n dingen niet over één nacht ijs natuurlijk.

            Plaats maar een versterkte koppeling.... Bij mijn a4ke slipte ze ook door na de tuning wegens het niet tijdig leveren van een versterkte koppeling had ik terug een orginele gestoken heb het nu na 14000km al terug deze week komt er een sachs race engineering in...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
              Plaats maar een versterkte koppeling.... Bij mijn a4ke slipte ze ook door na de tuning wegens het niet tijdig leveren van een versterkte koppeling had ik terug een orginele gestoken heb het nu na 14000km al terug deze week komt er een sachs race engineering in...
              Was ook de bedoeling om er een versterkte Sachskoppeling in te steken. 14000km is echter wel heel weinig voor een koppeling...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                Was ook de bedoeling om er een versterkte Sachskoppeling in te steken. 14000km is echter wel heel weinig voor een koppeling...
                Komt grotendeels door de quattro he, de koppeling krijgt het harder te verduren zeker met het huidige vermogen +/- (200pk/295nm)

                Comment


                • Ik ben zaterdag samen met een kameraad naar Heinz geweest. Enorm vriendelijke mensen. Heel veel technische uitleg. Enorme waarden. Garantie blijft behouden. Gratis pintjes. Prijs viel nog mee. Dus nen aanrader voor iedereen...

                  Comment


                  • Dan gok ik op madeno als alfa-tuner.

                    Maar wel typisch dat je een pintje krijgt als je daarna weer in de auto mag stappen die net is getuned.

                    Comment


                    • In het "Alfa-wereldje" zij ner ook heel wat mensen naar Tunex gelopen, maar die doet alle merken en geeft enkel std-programmatie. Schijnt geen te zuivere software te zijn.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                        In het "Alfa-wereldje" zij ner ook heel wat mensen naar Tunex gelopen, maar die doet alle merken en geeft enkel std-programmatie. Schijnt geen te zuivere software te zijn.

                        Comment


                        • Nu krijgt iedere auto van de fabriek standaardsoftware dus dat hoeft geen probleem te zijn.

                          Wel ben ik van mening dat als je duizenden euro's investeert in je auto en eventuele motorschade ook snel in deze bedragen loopt je je af moet vragen een risico te nemen met je software. Als je de beslissing neemt zou ik kiezen voor een bedrijf dat boven elke twijfel is verheven. Tunex en ziptuning behoren hier inderdaad niet toe. Al moet ik zeggen dat een oud-collega van me erg tevreden was over zijn ziptuningsoftware. Probleem is alleen dat ze een verkooporganisatie zijn en geen techneuten. Ze ontwikkelen niet zelf.

                          Comment


                          • Kan het kwaad chiptuning bij een mercedes c220 cdi manueel van 2005? tis een diesel met 136 pk en kweet tot hoever kan je daarmee gaan en wat is ver genoeg om toch wat veilig te blijven ivm motor

                            en waar zou ik dat kunnen laten rekening houden dat ik in knesselare woon ( tegne aalter) en welke prijscategorie spreken we dan?

                            Comment


                            • Een gekend probleem bij chippen is de verhoogde uitstoot van roet.

                              Mijn 307 is uitgerust met een roetfilter, heb ik bij chippen kans dat ik dat ding vol roet blaas en binnen de kortste keren er mee in de garage ga staan?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                Een gekend probleem bij chippen is de verhoogde uitstoot van roet.

                                Mijn 307 is uitgerust met een roetfilter, heb ik bij chippen kans dat ik dat ding vol roet blaas en binnen de kortste keren er mee in de garage ga staan?
                                Roetfilter gaat om de x000 km in regeneratiecyclus waardoor deze zichzelf zuivert, zou dus geen probleem mogen zijn.

                                Mijn 1-reeks is ook uitgerust met een roetfilter, en heb nergens last van.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                  Roetfilter gaat om de x000 km in regeneratiecyclus waardoor deze zichzelf zuivert, zou dus geen probleem mogen zijn.

                                  Mijn 1-reeks is ook uitgerust met een roetfilter, en heb nergens last van.
                                  Ja maar dit is 1 van d eerste van pug en deze hebben ze ooit al eens vervangen, ik weet niet of die regenereert of hoe dat in z'n werk gaat.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Ja maar dit is 1 van d eerste van pug en deze hebben ze ooit al eens vervangen, ik weet niet of die regenereert of hoe dat in z'n werk gaat.
                                    die roetuitstoot zou me niet storen, gewoon weten dat je je motor niet overbelast da zou ik wille

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichten
                                      gewoon weten dat je je motor niet overbelast da zou ik wille
                                      Dat is iets dat je zelf bepaalt eh...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Dat is iets dat je zelf bepaalt eh...
                                        tot hoever zit je op veilig basis

                                        bv met nen 220 cdi met 136 pk tot hoeveel pk ga je best rekening houden dat ik veilig wil zijn toch nog met mn motor, ik wil er zeker niet het uiterste uit

                                        Comment


                                        • 180 halen ze eruit, dus kun je altijd vragen om max 170 te leveren op 4000rpm ofzo.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X