Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
    hopelijk niet ZIP

    ga gwn naar iemand met rollenbank, RPM, Heinz en wat is't allemaal
    Heinz antwoord niet op zijn mails, is met vakantie of zo? In ieder geval ben ik wachtende..

    Op een Duits forum doet men een beetje negatief over het tunen met gebruik van een vermogensbank. Zou zeer sletig zijn voor de motor en zo. Zij vinden het beter van op de straat te gaan tunen.. lijkt me een beetje onnozel en de kar voor het paard spannen maar wie ben ik

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Heinz antwoord niet op zijn mails, is met vakantie of zo? In ieder geval ben ik wachtende..

      Op een Duits forum doet men een beetje negatief over het tunen met gebruik van een vermogensbank. Zou zeer sletig zijn voor de motor en zo. Zij vinden het beter van op de straat te gaan tunen.. lijkt me een beetje onnozel en de kar voor het paard spannen maar wie ben ik
      gekke duitsers...

      Comment


      • Tegen mij is ook al meermaals gezegd dat een rollenbankmeting niet noodzakelijk is, en dat enkele bedrijven dit voornamelijk uit marketingoogpunt uitvoeren, en om bepaalde getalletjes op papier te kunnen zetten. Rollenbanken zijn uiteindelijk nog steeds redelijk beïnvloedbaar.

        Mij lijkt er helemaal niets mis mee om bij een tuning op maat (wat altijd het beste is voor je wagen) gewoon op de openbare weg wat uit te proberen, daarvoor hoef je zelfs geen overtredingen te begaan.

        Enfin, de ene wil het zo en de andere zo.

        In Woehaaa zijn geval zou ik bij de volgende chiptuner waar hij langsgaat vragen of de waarden wat lager mogen zijn, dan gaat je probleem tijdelijk opgelost zijn en kan je al genieten van het extra vermogen.

        Comment


        • dure marketing zo'n rollenbank aankopen

          Comment


          • Enkel op een rollenbank kan je toch het resultaat zien en meten ?

            Mij interesseert het bvb niet of ik aan de opgegeven top waarden kom. Ik wil weten hoe mijn kar loopt ervoor en erna. Of mijn vermogensafgifte mooi linerair is en dat er geen pieken of haperingen inzitten.

            Wat ik bvb niet graag heb is de piek waarde voor het koppel bij een diesel aan 2000 toeren ofzo die dan meteen weer wegzakt.

            Dan heb je misschien wel 440nm koppel, maar dat is een piekwaarde.
            Ik heb liever zo vlak mogelijke koppelkromme. Dat voelt helemaal anders aan, mooi soepel en vlot en met een mooie opbouw.

            Mensen die ooit met mijn A3 hebben gereden zullen dat kunnen beamen. Ik had belange niet de topwaarden die andere uit een 2.0TDI haalden. Maar mijn koppel kromme was een plateau van 2000 tot 4000 toeren dan bouwde hij lichtjes af. En die wagen voelde aan alsof het een 2.0 TFSI was

            Ok ik "maar" 200 pk en 400 Nm koppel. Bij een andere mapping op de testbank kwam er 440nm en 220pk+ uit.
            Maar nu hadk wel 400 Nm koppel gedurende 2000 toeren.

            Dit maakte de motor véél aangenamer en betrouwbaarder


            Maar hey, dat is mijn mening hierover
            Andere zullen het liever anders zien

            Bovenstaande kan je enkel te weten komen op een vermogensbank. En of die bank nu 10pk teveel of te weinig aangeeft maakt in dit geval eigenlijk niets uit ...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Enkel op een rollenbank kan je toch het resultaat zien en meten ?

              Mij interesseert het bvb niet of ik aan de opgegeven top waarden kom. Ik wil weten hoe mijn kar loopt ervoor en erna. Of mijn vermogensafgifte mooi linerair is en dat er geen pieken of haperingen inzitten.

              Wat ik bvb niet graag heb is de piek waarde voor het koppel bij een diesel aan 2000 toeren ofzo die dan meteen weer wegzakt.

              Dan heb je misschien wel 440nm koppel, maar dat is een piekwaarde.
              Ik heb liever zo vlak mogelijke koppelkromme. Dat voelt helemaal anders aan, mooi soepel en vlot en met een mooie opbouw.

              Mensen die ooit met mijn A3 hebben gereden zullen dat kunnen beamen. Ik had belange niet de topwaarden die andere uit een 2.0TDI haalden. Maar mijn koppel kromme was een plateau van 2000 tot 4000 toeren dan bouwde hij lichtjes af. En die wagen voelde aan alsof het een 2.0 TFSI was

              Ok ik "maar" 200 pk en 400 Nm koppel. Bij een andere mapping op de testbank kwam er 440nm en 220pk+ uit.
              Maar nu hadk wel 400 Nm koppel gedurende 2000 toeren.

              Dit maakte de motor véél aangenamer en betrouwbaarder


              Maar hey, dat is mijn mening hierover
              Andere zullen het liever anders zien

              Bovenstaande kan je enkel te weten komen op een vermogensbank. En of die bank nu 10pk teveel of te weinig aangeeft maakt in dit geval eigenlijk niets uit ...

              Je hoeft daarvoor niet persé op een bank te gaan, als je zelf al met een pak wagens gereden hebt en kunt vergelijken, dan "voel" je ook gewoon of het in orde is of niet vind ik

              Zelf hecht ik ook weinig belang aan piekwaarden, 't is idd het verloop en motorkarakter die telt.

              Comment


              • Op een bank is het toch interessanter, want je kan je vermogen/koppel waardes vóor en na vergelijken, en de curves customizeren.
                Dat het sletiger is voor je wagen, met een goeie vermogensbank , mét koeling ,valt dat toch mee. Als je een paar keer goed doortrekt op de baan zal er zeker ook eea slijten

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Op een bank is het toch interessanter, want je kan je vermogen/koppel waardes vóor en na vergelijken, en de curves customizeren.
                  Dat het sletiger is voor je wagen, met een goeie vermogensbank , mét koeling ,valt dat toch mee. Als je een paar keer goed doortrekt op de baan zal er zeker ook eea slijten
                  Idd het is belangrijk dat er goede koeling voorzien is die de rijwind eigenlijk vervangt.(ook kun je perfect zien wat de wagen doet.)
                  Of 't zo slecht is................denk dat het wel meevalt bij de volvo850 club gaan ze toch regelmatig naar een rollenbankme(e)ting als 't dan zo slecht zou zijn reed de helft al niet meer.

                  Comment


                  • Ik zal het vrijdag weten, passeer bij ATH voor een meting

                    Comment


                    • Welke tuner raden jullie aan voor een Golf 5 2.0tdi ?

                      Comment


                      • VAG Chiptuning Specialist Lochem

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Ik zal het vrijdag weten, passeer bij ATH voor een meting
                          en? .....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                            Nog nooit van gehoord..... waarom zijn ze zo goed?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                              Nog nooit van gehoord..... waarom zijn ze zo goed?
                              volledig op maat, schrijft per auto een nieuw programma uit. daarna bijna een uur op de rollen om programma aan te passen en onder de roetgrens te blijven. Volledige aanpassing op maat en alle mogelijke uitleg krijg je erbij. pepareerde ook lotussen geloof ik en is ex-bedrijfsleider van import-ding van lambo, bugatti, lotus enz...
                              heeft naar't schijnt één van de beste vermogensbanken in de EU.
                              je mag dr ook gwn bijblijven staan om te zien wat hij doet en doet alles naar wens.

                              Comment


                              • Merci

                                Maar heb net al afspraak gemaakt met APec voor morgen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                  Merci

                                  Maar heb net al afspraak gemaakt met APec voor morgen
                                  no prob, ben al content dat je niet naar zip gaat

                                  Comment


                                  • mrs. nemo mag er ook zijn. Heeft wel iets weg van angelina jolie.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                      en? .....
                                      been there, done that.. beestje is een beetje bruter geworden

                                      Comment


                                      • heeft er iemand ervaring met het chiptunen van een nissan almera 1.5 DCI 82 PK? Welke tuner raden jullie aan?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X