Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat je minder diep je gaspedaal moet indrukken, daar ben ik wel mee akkoord
Dan heeft m'n gevoel mij bedrogen Ik vond dat m'n polo relaxter reed na de chip. 'T is te zeggen, op de autostrade leek het of hij rond 120-130 in toeren reed. Na de chip was het toerengeluid er nt meer.
Wat hebben ze er bij jou van gemaakt?
Ik merk dat ik nu al wat vaker 'let the biest go' zeg.. wat inderdaad niet echt het verbruik te goed komt
230pk en 320Nm (ben niet zeker over de Nm). Het leuke (allé, vind ik toch) is dat het bij lage toeren nog ongeveer zoals ervoor was, wat meer dan goed genoeg is zodat je niet telkens met spinnende wielen vertrekt. Vanaf 3000+ toeren wordt het wel dikke fun 3de is mijn lievelingsversnelling
Mijne Mondeo heeft er ook bijna 160000 en ik dacht onlangs ook over chipping, gezien de motorgarantie en dergelijke toch voorbij zijn. Ben blij te lezen dat deze km-stand geen probleem is.
Maar waar laat je zoiets het beste doen (ben niet het hele topic doorgegaan om na te lezen) ? Bedoeling is niet het onderste uit de kan te halen, maar op een verantwoorde manier het mogelijkheden van de 2,2 TDCI te kunnen gebruiken. Ford heeft deze motor trouwens ondertussen zelf 175 ipv 155 gegeven.
Dit het liefste natuurlijk zonder er een branstofvreter van te maken: nu kom ik met 6,25/100 rond.
En goede service is voor mij ook belangrijker dan de laatste pk eruit halen.
Dat is wel een compleet andere motor hoor, eentje uit de PSA rekken die lichtjes werd aangepast. De vorige, die wij hebben, is volledig van Ford zelf
Heb al verschillende keren gereden met een gechipte 2.2 TDCi en het is echt wel een wereld van verschil.
Dat is wel een compleet andere motor hoor, eentje uit de PSA rekken die lichtjes werd aangepast. De vorige, die wij hebben, is volledig van Ford zelf
Heb al verschillende keren gereden met een gechipte 2.2 TDCi en het is echt wel een wereld van verschil.
Ah, OK.
(Dan vraag ik me wel af waarom ze in godsnaam eerst zelf de moeite doen een 2.2 diesel te bouwen .)
Spijtig genoeg ben ik vandaag niet tot in Deinze geraakt, dus zal het iets voor vrijdag worden...
Alvast leuk te horen dat je het de moeite vond. Ik ben benieuwd .
(Dan vraag ik me wel af waarom ze in godsnaam eerst zelf de moeite doen een 2.2 diesel te bouwen .)
Toen hadden ze hoogstwss nog geen overéénkomst met PSA.
En zoveel moeite is dat niet geweest hoor. Dat is een evolutie van de 2.0 TDCi 130pk met grotere zuigers, andere verstuivers, enz...
en gezien je de beslissing nam om te chippen, heb je a priori niet de bedoeling om dezelfde rijstijl aan te houden
Geloof het of geloof het niet, maar ik ken mensen die zo'n eco-tune deden. Puur om het verbruik te verminderen Geen idee of die auto's dan ook meer pk's hebben. Zal het eens moeten opzoeken
230pk en 320Nm (ben niet zeker over de Nm). Het leuke (allé, vind ik toch) is dat het bij lage toeren nog ongeveer zoals ervoor was, wat meer dan goed genoeg is zodat je niet telkens met spinnende wielen vertrekt. Vanaf 3000+ toeren wordt het wel dikke fun 3de is mijn lievelingsversnelling
Derde is de eerste versnelling waarin ik pas echt gas durf te geven. Je hoofd begint te draaien van de acceleratie, niet normaal zeg ik je.
Comment