Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedankt voor de info.

Morgen eens bij APEC langs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Lagere toeren met dezelfde snelheid kan niet ...

Dat je minder diep je gaspedaal moet indrukken, daar ben ik wel mee akkoord
      Dan heeft m'n gevoel mij bedrogen Ik vond dat m'n polo relaxter reed na de chip. 'T is te zeggen, op de autostrade leek het of hij rond 120-130 in toeren reed. Na de chip was het toerengeluid er nt meer.

Comment

• Dat kan dan weer wel, de loopcultuur van mijn motor is ook stukken beter geworden met de chip.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
          de loopcultuur van mijn motor is ook stukken beter geworden met de chip.
          Dan hoop ik dat dat bij de mijne morgen ook zo is .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
            Dan hoop ik dat dat bij de mijne morgen ook zo is .
            Mijn bakske staat binnen bij r&w-scenter, moet er 2 weken op wachten Wou dat het ook zo snel kon...

Comment

• 2 weken ?

Wat gaan ze'r dan allemaal mee doen ? Volledig verbouwen of zo ?

Comment

• De mijne rijdt toch ook zuiniger sinds de chip Bij normaal gebruik toch

Comment

• Ik zit aan 6.3/100. Zou leuk zijn als er wat af ging (maar ik verwacht het toch niet echt ).
                  Last edited by K2; 18/08/2009, 16:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    De mijne rijdt toch ook zuiniger sinds de chip Bij normaal gebruik toch
                    Wat hebben ze er bij jou van gemaakt?
                    Ik merk dat ik nu al wat vaker 'let the biest go' zeg.. wat inderdaad niet echt het verbruik te goed komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Wat hebben ze er bij jou van gemaakt?
                      Ik merk dat ik nu al wat vaker 'let the biest go' zeg.. wat inderdaad niet echt het verbruik te goed komt
                      230pk en 320Nm (ben niet zeker over de Nm). Het leuke (allé, vind ik toch) is dat het bij lage toeren nog ongeveer zoals ervoor was, wat meer dan goed genoeg is zodat je niet telkens met spinnende wielen vertrekt. Vanaf 3000+ toeren wordt het wel dikke fun 3de is mijn lievelingsversnelling

Comment

Mijne Mondeo heeft er ook bijna 160000 en ik dacht onlangs ook over chipping, gezien de motorgarantie en dergelijke toch voorbij zijn. Ben blij te lezen dat deze km-stand geen probleem is.

Maar waar laat je zoiets het beste doen (ben niet het hele topic doorgegaan om na te lezen) ?
                        Bedoeling is niet het onderste uit de kan te halen, maar op een verantwoorde manier het mogelijkheden van de 2,2 TDCI te kunnen gebruiken. Ford heeft deze motor trouwens ondertussen zelf 175 ipv 155 gegeven.
                        Dit het liefste natuurlijk zonder er een branstofvreter van te maken: nu kom ik met 6,25/100 rond.
                        En goede service is voor mij ook belangrijker dan de laatste pk eruit halen.
                        Dat is wel een compleet andere motor hoor, eentje uit de PSA rekken die lichtjes werd aangepast. De vorige, die wij hebben, is volledig van Ford zelf
                        Heb al verschillende keren gereden met een gechipte 2.2 TDCi en het is echt wel een wereld van verschil.

Comment

2 weken ?

Wat gaan ze'r dan allemaal mee doen ? Volledig verbouwen of zo ?
                          Bijna de hele bimbam... Grotere turbo ,injectie en sport koppeling. De boite zou het aankunnen is mij verteld (heb m'n twijfels), afwachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                            Dat is wel een compleet andere motor hoor, eentje uit de PSA rekken die lichtjes werd aangepast. De vorige, die wij hebben, is volledig van Ford zelf
                            Heb al verschillende keren gereden met een gechipte 2.2 TDCi en het is echt wel een wereld van verschil.
                            Ah, OK.
                            (Dan vraag ik me wel af waarom ze in godsnaam eerst zelf de moeite doen een 2.2 diesel te bouwen .)

Spijtig genoeg ben ik vandaag niet tot in Deinze geraakt, dus zal het iets voor vrijdag worden...
                            Alvast leuk te horen dat je het de moeite vond. Ik ben benieuwd .

Comment

• Apec doet in hoofdzaak VAG motoren dacht ik?

Iemand bekend met HS-Tronic?
                              Chiptuning op maat met testbank, adblue en andere motorstoringen kunnen wij via motormanagement optimalisatie met garantie voor u oplossen.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

(Dan vraag ik me wel af waarom ze in godsnaam eerst zelf de moeite doen een 2.2 diesel te bouwen .)
                                Toen hadden ze hoogstwss nog geen overéénkomst met PSA.
                                En zoveel moeite is dat niet geweest hoor. Dat is een evolutie van de 2.0 TDCi 130pk met grotere zuigers, andere verstuivers, enz...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
                                  Als je dezelfde rijstijl blijft aanhouden zou het vebruik zelfs wat moeten dalen...

Daar zeg je alles. In de praktijk ga je het vermogen meer aanspreken, en dus meer verbruiken.

Comment

• en gezien je de beslissing nam om te chippen, heb je a priori niet de bedoeling om dezelfde rijstijl aan te houden
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      en gezien je de beslissing nam om te chippen, heb je a priori niet de bedoeling om dezelfde rijstijl aan te houden
                                      Geloof het of geloof het niet, maar ik ken mensen die zo'n eco-tune deden. Puur om het verbruik te verminderen Geen idee of die auto's dan ook meer pk's hebben. Zal het eens moeten opzoeken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        230pk en 320Nm (ben niet zeker over de Nm). Het leuke (allé, vind ik toch) is dat het bij lage toeren nog ongeveer zoals ervoor was, wat meer dan goed genoeg is zodat je niet telkens met spinnende wielen vertrekt. Vanaf 3000+ toeren wordt het wel dikke fun 3de is mijn lievelingsversnelling
                                        Derde is de eerste versnelling waarin ik pas echt gas durf te geven. Je hoofd begint te draaien van de acceleratie, niet normaal zeg ik je.

Comment

• 3de

Comment

Working...
                                          X