Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Iemand enkele betrouwbare adressen voor chiptuning?
    Momenteel ken ik enkel Heinz en nog maar net Apec.

    Op beide website's vind ik mijn wagen niet terug. Iemand een idee wat mijn vermogen winst zou zijn?

    Cayman 2009

    Comment


    • Bij Heinz staat jouw wagen er nochtans bij. Ik ga ervan uit dat je de 2.7i hebt.

      Comment


      • Volgens mij is dat op de website van Heinz, de pré-fl
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

        Comment


        • Dat kan zijn , veel winst wordt er in ieder geval niet gehaald.

          Comment


          • 39pk vind ik al wel de moeite hoor
            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

            Comment


            • Ja dat is al redelijk wat .. en de prijs is navenant.... naargelang het merk durft die nogal varieren medunkt .

              Comment


              • Iemand ervaring met HS tronic?
                2009 BMW E91 320d
                2002 BMW E46 M3
                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
                  Iemand enkele betrouwbare adressen voor chiptuning?
                  Momenteel ken ik enkel Heinz en nog maar net Apec.

                  Op beide website's vind ik mijn wagen niet terug. Iemand een idee wat mijn vermogen winst zou zijn?

                  Cayman 2009
                  Hoe chippen? De uwe is toch een fiscaal gunstige dus waarom dan niet gewoon op z'n origineel vermogen zetten dan?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                    Hoe chippen? De uwe is toch een fiscaal gunstige dus waarom dan niet gewoon op z'n origineel vermogen zetten dan?
                    Momenteel moet ik betalen om dit op origineel vermogen te plaatsen. Waarom dan niet betalen bij een Tuner die me er nog eens wat meer bij geeft.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
                      Momenteel moet ik betalen om dit op origineel vermogen te plaatsen. Waarom dan niet betalen bij een Tuner die me er nog eens wat meer bij geeft.
                      verander dan maar al van dealer

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        Nene alle problemen zijn opgelost door Apec. Straks wat meer info
                        Wat kan straks lang duren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                          Wat kan straks lang duren.
                          Totaal vergeten, mijn excuses


                          APEC had wel degelijk een voorstel gedaan om de zaak correct af te handelen maar ik ben er niet bent op in gegaan vanwege de grote afstand en hierdoor is er een tweede turbo kapot gegaan.
                          APEC heeft toen ook toegeven een diagnosefout mbt de slijtage van turbo te hebben gemaakt en dat ze daarvoor bereid waren tussen te komen in de herstellingskosten van de wagen, dus fout lag niet enkel bij hun.
                          Ze hebben me ook vergoed en zijn de wagen hier bij mij terug standaard komen zetten dus service na verkoop is wel top bij hun.


                          Dus geen schrik voor bij Apec langs te gaan

                          Comment


                          • ik ben zinnens om mijn wagen ook te chiptunen, het betreft een 1,6 THP motor (zelfde als mini cooper s).

                            Zouden jullie chippen in combinatie met een andere luchtfilter of maakt dit niet uit ?
                            als filter had ik gedacht aan een filter van het merk BMC

                            graag lees ik jullie reacties
                            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                            2009 - Yamaha R1 Model 2008

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              verander dan maar al van dealer
                              Al gebeurt. Maar ook daar moet ik betalen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
                                Al gebeurt. Maar ook daar moet ik betalen
                                Inderdaad , bij de meeste dealers moet je hiervoor betalen en meer nog , vanaf 1 jan 2010 moet de dealer dit ook doorgeven aan de DIV , dus bye bye voordelig tarief

                                De nieuwe cayman hebben we hier bij Auto Tune Heinz al verschillende getuned , das geen probleem , zal hem op de website toevoegen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                                  ik ben zinnens om mijn wagen ook te chiptunen, het betreft een 1,6 THP motor (zelfde als mini cooper s).

                                  Zouden jullie chippen in combinatie met een andere luchtfilter of maakt dit niet uit ?
                                  als filter had ik gedacht aan een filter van het merk BMC

                                  graag lees ik jullie reacties
                                  niet twijfelen , zeker tunen , is echt een super goede motor , het enige wat daarop kapot gaat is de divertor valve want deze is rechtstreeks op de turbo gemonteerd en wordt te warm waardoor die snel kapot gaat ( ook origineel ). Maar hiervoor heb ik een versterkt model liggen, kost iets van een 60 euro als ik me goed herinner. Wij tunen deze THP motoren dagelijks via onze filialen in Frankrijk

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                    Inderdaad , bij de meeste dealers moet je hiervoor betalen en meer nog , vanaf 1 jan 2010 moet de dealer dit ook doorgeven aan de DIV , dus bye bye voordelig tarief

                                    De nieuwe cayman hebben we hier bij Auto Tune Heinz al verschillende getuned , das geen probleem , zal hem op de website toevoegen
                                    Laat iets weten als hem er opstaat!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      De enige garantie die men kan geven is dat men de chipping opnieuw plaatst als die per ongeluk overschreven wordt.
                                      Welke andere garantie kan men geven voor iets wat in de grijze zone van de wet gebeurd?
                                      hehe , grijze zone ? Dit is een volledig WITTE zone , tuning is volledig LEGAAL ( nieuwe europese richtlijn , die vanaf 1 jan 2010 omgezet zal worden in een Belgische wet ) , maar je moet het dan wel aangeven bij de DIV en extra rijtaks/inschrijving betalen , op de website van de DIV zal dan een formulier staan ( zal wel pas tegen 2011 zijn ) wat je moet invullen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                        Maar in hoeverre is een gewone remapping van een standaard TDi, TDCi, CDi, HDi, enz ...maatwerk? Volgens mij zijn dat allemaal standaardfiles die lichtjes aangepast worden. Echt op maat afstellen is compleet andere koek denk ik dan?

                                        En hoe zit het met een powerbox? Vaak zegt men dat er enkel een weerstandje van 5 euro inzit, maar toch zijn er genoeg mensen die zonder probs tienduizenden km's bollen met een powerbox.

                                        Er zijn zoveel verschillende tuners de dag van vandaag, ik zie door de bomen het bos niet meer. Je hebt bedrijven die heel goedkoop een tuning aanbieden, dat is natuurlijk twijfelachtig. Krijg je kwaliteit? Langs de andere kant is goed doortellen ook een marketing strategie. Want iets dat duur is moet toch beter zijn dan iets goedkoop hé? Het verschil moet toch ergens zitten, je kent dat wel...
                                        maatwerk , in mijn ogen heb je 2 soorten MAATwerk , op maat van de wagen , elke wagen is namelijk anders en je kan die toleranties wegwerken door perfecte afstelling ( maatwerk dus in functie van elke afzonderlijke motor ) . Dit maatwerk kan meer of minder werk inhouden afhankelijk van het verschil tussen jouw motor en de motor waarop de tuningfile werd ontwikkeld. Stel dat jouw motor 100% identisch is aan de motor waarop de tuner zijn tuning heeft gemaakt , dan zal dat tuningprogramma ook perfect op maat zijn voor jouw motor ( als de tuner die eerste testmotor perfect heeft afgesteld uiteraard ).

                                        Naarmate het verschil tussen jouw motor en de testmotor groter wordt omdat jij bv een andere turbo hebt gestoken gaat er heel wat meer werk in kruipen en moet de tuner soms bijna van 0 terug herbeginnen alsof jouw motor een nieuwe nog onbestaande motor zou zijn. Hier zie je tuners dan ook vaak naar emulatoren grijpen zodat ze de wagen ONLINE al rijdende kunnen mappen , dit doen wij hier heel regelmatig bij Auto tune Heinz , maar dit is zinloos bij een stadaard TDI want je komt toch telkens terug op de waarden uit die je er eerst had ingestoken. Meestal heb je na 2-3 testen het basisprogramma perfect aangepast aan de wagen , hangt natuurlijk af hoeveel ervaring je met een bepaalde wagen , soms moeten we wel 10 programma's maken vooralleer het perfect is.

                                        Dit maatwerk heeft wel grenzen , als je als tuner bijvoorbeeld bepaald hebt dat 900°C de uitlaatgastemperatuur is die veilig blijft en deze temperatuur heb je bij pakweg 1.2bar turbodruk , dan zal je deze turbodruk bij elke wagen programmeren , je gaat niet bij wagen A zeggen 1.3 bar turbodruk ( 1000°c ) en bij wagen B slechts 1.1 bar turbodruk ( 800°C ) , daarom kan je bij een standaart auto soms wel spreken van een standaart tuningfile omdat je zal zien dat in al die files de geprogrammeerde turbodruk dezelfde is ( 1.2 bar dus ) , logisch ook .... uiteraard zullen een aantal andere parameters niet gelijk zijn want niet elke turbo is dezelfde en de variabele geometrie staat ook niet altijd gelijk afgesteld ( wordt nog manueel afgesteld bij de productie in de fabriek ).

                                        maatwerk kan je ook zien als maatwerk in functie van de bestuurder , sommige mensen hebben graag een vlak koppelverloop ( niet te agressief ) , anderen hebben graag sportief en agressief , ..... wat dat betreft kan een goede tuner uiteraard inspelen op elke mogelijke wens van de bestuurder zolang die wens de betrouwbaarheid niet in gevaar brengt. Als klant is het aan jou om te zeggen wat je voorkeur is , al moet het gezegd dat indien je er te weinig kennis van hebt je de tuner best voor jou laat beslissen. De tuner maakt zijn tuning meestal in functie van het merk/model , dus een BMW zal hij een sportievere rijstijl meegeven dan een volvo omdat dit standaart ook al zo is.

                                        zo dat is mijn visie op maatwerk , hopelijk heb je er iets aan . betreffende die prijzen tussen de verschillende tuners, bij goedkope tuners kan je altijd zien dat ze met minder of minderwaardig materiaal werken , tuner A is goedkoper dan tuner B , logisch want tuner A heeft bv geen testbank ( 100.000 euro investering ) of slechts een 2WD testbank , of een goedkope chinese testbank met tolerantie van 15% op elke meting. Het prijsverschil kan je altijd wel ergens terug vinden, ga gerust eens bij een aantal tuners een kijkje nemen en een praatje maken dan zal je door het bos de bomen wel terug zien. Denk dat in deze tijden van crisis geen enkele tuner zijn prijzen hoog houdt uit marketing overwegingen. Je moet soms ook eens kijken hoe druk sommige tuners het wel hebben ( ondanks de crisis ) , het spreekt voor zich dat die hun prijzen niet zullen verlagen maar mss zelfs duuder zullen worden in de toekomst ( vraag en aanbod ).

                                        Comment


                                        • Je moet soms ook eens kijken hoe druk sommige tuners het wel hebben ( ondanks de crisis ) ,

                                          het spreekt voor zich dat die hun prijzen niet zullen verlagen maar mss zelfs duuder zullen worden in de toekomst ( vraag en aanbod ).
                                          drukker ondanks de crisis komt gewoon omdat iedereen nu een 1.6 dieseltje koopt ipv een 2.0, en dat ze toch nog deftig willen vooruit gaan.

                                          uw 2de vaststelling begrijp ik niet goed, en zie je wat verkeerd vrees ik.
                                          hoe meer vraag hoe meer werk en aanbod en dus hoe lager de prijzen. bij meer vraag je prijzen verhogen lijkt mij absurd. logisch marktonderzoek toch. iets dat niemand wilt is duur wegens weinig productie. iets dat iedereen wilt zakt direct in waarde wegens massaproductie.
                                          wimoptiek.be op

                                          Comment

                                          Working...
                                          X