Vermogen is iets wat gaat wennen... Je mag nog 500Pk hebben, volgende maand ben je die gewoon en zou je wel meer willen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stoffel77 Bekijk BerichtenEven een vraagje:
Had eens geinformeerd naar chiptuning (KEMPOWER) voor BMW 535D
Is facelift-model 286pk met 130.000 kms (duitse auto, enkel autosnelweg)
Kreeg als antwoord dat de kms geen probleem zijn maar dat tunen met de huidige
roetfilter GEEN zin heeft! Eerst vervangen(incl sensors)
Iemand enige ervaring mee???
Vermoed dat heel da boeltje een pak geld kost zeker?
Eerst nakijken , meten en diagnose stellen , daarna pas de conclusie. De DPF vervangen door een nieuwe ( kost als snel 2000 euro bij BMW ) is al helemaal geen aanrader , als hij defect is kan je er hem best gewoon van tussen halen, de wagen zal dan niet alleen soepelder rijden maar ook nog eens ca 1l/100km minder verbruiken en dat is een stuk goedkoper. Op wagens ingeschreven voor sept 2009 kan dat overigens zonder probleem voor de technische keuring.
groetjes
Bruno
Comment
-
Hay,
Ik rij nu een jaar met een alfa romeo 159 sportwagon 1.9 jtd 136 pk.
Uiteindelijk gaat deze voldoende vooruit maar toch, het begint te kriebelen om er een paar paardjes bij te persen.
Dit weekend heb ik een x aantal uur op het internet zitten surfen en kwam tot de constatatie dat mijn motorblok dezelfde is als de 150 pk versie (toegeknepen om het fiscaal aantrekklijker te maken maar dit wisten jullie vast wel ).
In mijn opzoekingswerk ging mijn voorkeur redelijk snel naar de Squadra medio tuning.
Stelt voor: 170 pk en 365 Nm. Er is dan nog een variant die 180 pk uitbraakt maar deze vind ik wat teveel, wagen moet toch nog een eind meegaan .
Dit zou dus voor mij een verschil opleveren van 35 pk (en wordt het blok uiteindelijk maar met 20 pk meer belast) en 45 Nm koppel wat ik zeker niet slecht vind.
Zijn hier mensen aanwezig die ervaring hebben met Squadra tuning?
Alvast bedankt,
Tiemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichteneen 535d laten tunen.......begrijp ik volkomen...gaat niet voorruit hé2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichteneen 535d laten tunen.......begrijp ik volkomen...gaat niet voorruit hé
Ik zou dat ook nog durven doen denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tiemen Bekijk BerichtenZijn hier mensen aanwezig die ervaring hebben met Squadra tuning?
Ik zou zelfs de Medio tuning laten voor wat het is, en direct kiezen voor de Massimo. Omdat Squadra sowieso een koppelbeperking inbouwt op de 1st en 2de versnelling. Ze hanteren ook een striktere thermische beveiliging van de motor, dus met een koude motor voel je 'em inhouden als je eens doorduwt.
De nadelen van Squadra, ze zitten ver in Nederland eh... ook Brugge was voor mij allesbehalve vlakbij. Als je het programma verliest door een update v/d motorsturing bij je dealer, moet je dus een beetje geduld hebben en/of de nodige kilometers doen om het weer te laten corrigeren. Anderzijds verwacht ik niet dat er nog updates op je motor zullen gemaakt worden.
Nog een nadeel, geen rollenbank, althans niet in Brugge. Dus een ritje met de examinator (die dan nog aan de auto gekoppeld is) moet dan volstaan om alle parameters nog es na te kijken, maar je hebt geen bewijs op papier staan dat het vermogen er ook effectief is. Desalniettemin, heb je een Alfa, ga naar Squadra.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk had m'n Alfa (2006 Alfa 159 Sportwagon 8v JTDm) door Squadra-Tuning.com laten tunen in Brugge... Had gekozen voor de Massimo variant, dus 160pk. 'k Was daar uitermate tevreden van, zou nooit of te nimmer elders gaan met m'n Alfa. Ik wil de deskundigheid van andere tuners zeker niet in twijfel trekken. Maar Squadra is met niks anders bezig dan met Alfa (Fiat), en kent dus alle details van alle Alfa's, alle productiejaren, dat is niet onbelangrijk.
Ik zou zelfs de Medio tuning laten voor wat het is, en direct kiezen voor de Massimo. Omdat Squadra sowieso een koppelbeperking inbouwt op de 1st en 2de versnelling. Ze hanteren ook een striktere thermische beveiliging van de motor, dus met een koude motor voel je 'em inhouden als je eens doorduwt.
De nadelen van Squadra, ze zitten ver in Nederland eh... ook Brugge was voor mij allesbehalve vlakbij. Als je het programma verliest door een update v/d motorsturing bij je dealer, moet je dus een beetje geduld hebben en/of de nodige kilometers doen om het weer te laten corrigeren. Anderzijds verwacht ik niet dat er nog updates op je motor zullen gemaakt worden.
Nog een nadeel, geen rollenbank, althans niet in Brugge. Dus een ritje met de examinator (die dan nog aan de auto gekoppeld is) moet dan volstaan om alle parameters nog es na te kijken, maar je hebt geen bewijs op papier staan dat het vermogen er ook effectief is. Desalniettemin, heb je een Alfa, ga naar Squadra.
Echter dacht ik wel dat Squadra ondertussen met een bedrijf samenwerkte waar wel een rollenbankmeting werd verricht, als ik me niet vergis is dat Beek Racing(?).
Enfin, moest ik in jouw schoenen staan zou ik zeker niet twijfelen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk had m'n Alfa (2006 Alfa 159 Sportwagon 8v JTDm) door Squadra-Tuning.com laten tunen in Brugge... Had gekozen voor de Massimo variant, dus 160pk. 'k Was daar uitermate tevreden van, zou nooit of te nimmer elders gaan met m'n Alfa. Ik wil de deskundigheid van andere tuners zeker niet in twijfel trekken. Maar Squadra is met niks anders bezig dan met Alfa (Fiat), en kent dus alle details van alle Alfa's, alle productiejaren, dat is niet onbelangrijk.
Ik zou zelfs de Medio tuning laten voor wat het is, en direct kiezen voor de Massimo. Omdat Squadra sowieso een koppelbeperking inbouwt op de 1st en 2de versnelling. Ze hanteren ook een striktere thermische beveiliging van de motor, dus met een koude motor voel je 'em inhouden als je eens doorduwt.
De nadelen van Squadra, ze zitten ver in Nederland eh... ook Brugge was voor mij allesbehalve vlakbij. Als je het programma verliest door een update v/d motorsturing bij je dealer, moet je dus een beetje geduld hebben en/of de nodige kilometers doen om het weer te laten corrigeren. Anderzijds verwacht ik niet dat er nog updates op je motor zullen gemaakt worden.
Nog een nadeel, geen rollenbank, althans niet in Brugge. Dus een ritje met de examinator (die dan nog aan de auto gekoppeld is) moet dan volstaan om alle parameters nog es na te kijken, maar je hebt geen bewijs op papier staan dat het vermogen er ook effectief is. Desalniettemin, heb je een Alfa, ga naar Squadra.Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenIk kan niet anders dan dit beamen. Wat Alfa Romeo betreft geniet Squadra Tuning een zéér goede reputatie, mede doordat zij zoals reeds aangehaald als hoofdcliënteel Alfarijders hebben. In de club waar ik bij aangesloten ben hoor ik ook niets dan postieve reacties, en moest er eens wat voorvallen geschied hier een correcte afhandeling.
Echter dacht ik wel dat Squadra ondertussen met een bedrijf samenwerkte waar wel een rollenbankmeting werd verricht, als ik me niet vergis is dat Beek Racing(?).
Enfin, moest ik in jouw schoenen staan zou ik zeker niet twijfelen...Oorspronkelijk geplaatst door TimozzzzSquadra voor een Alfa is zoals PPE voor BMW
Heb nooit iets slechts gehoord over squadra
Voor mij stond Squadra tuning op 1 en Apec op twee omdat een persoon die er veel van afweet mij deze aanraadde (en ook omdat deze op 20 minuten van mijn deur ligt en ze in mijn ogen ook wel professioneel overkomen).
Sowieso wil ik op papier hebben staan over hoeveel pk ik beschik dus wordt het dan toch een rit naar Nederland.
Zoals ik al zei denk ik toch dat de medio tuning meer in aanmerking komt, ik ben nogal een schijterd als het neerkomt op motortuning omdat ik toch nog een ganse tijd met deze wagen zal rondrijden. Ik wil wat meer maar zou niet graag de levensduur van mijn wagen inperken .
Dit wil niet zeggen dat ik aan de deskundigheid van squadra twijfel maar als ik aan het woord softwarechip denk kronkelt mijn maag toch nog steeds een beetje dus laat ons zeggen dat het een gezonde bezorgdheid is hoewel ik deze zeker wil!
In ieder geval bedankt voor de interessante reacties!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk BerichtenVermogen is iets wat gaat wennen... Je mag nog 500Pk hebben, volgende maand ben je die gewoon en zou je wel meer willen.
500pk al gewend na één maand? Als je vorige wagen 450pk had misschien maar ik snap wel wat je bedoelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenPure onzin , als je wagen voornamelijk snelweg km's heeft en hij was voorheen nooit getuned, dan kan die DPF best wel +200.000km halen , als tuner moet je dit natuurlijk wel eerst de toestand van de DPF controleren ( aantal regeneraties , aantal gedwongen regeneraties , aantal afgebroken regeneraties ) , maar om nu zomaar zonder ernaar te kijken te zeggen dat de kilometerstand te hoog is , dat is onzin. Wie weet , gezien je niet eerste eigenaar niet bent , heeft de wagen ooit een terugroep aktie gehad van de DPF ( er zijn er zo een aantal geweest in duitsland ) en zit er nog maar recent een nieuwe onder.
Eerst nakijken , meten en diagnose stellen , daarna pas de conclusie. De DPF vervangen door een nieuwe ( kost als snel 2000 euro bij BMW ) is al helemaal geen aanrader , als hij defect is kan je er hem best gewoon van tussen halen, de wagen zal dan niet alleen soepelder rijden maar ook nog eens ca 1l/100km minder verbruiken en dat is een stuk goedkoper. Op wagens ingeschreven voor sept 2009 kan dat overigens zonder probleem voor de technische keuring.
groetjes
Bruno
Auto heeft ook bijna alleen autostradekilometers, hij is gekocht bij een BMW dealer en kwam ook nieuw van daar. Ik heb dus ook de volledige onderhoudshistoriek
De dpf filter is nog niet vervangen.
Ik heb geen enkel probleem met het huidige vermogen van de wagen, maar het mag altijd iets meer zijn. Noem het gewoonte, ik heb alle vorige auto's ook altijd laten tunen zonder noemenswaardige problemen.
Ik gebruik hem echter als tweede wagen en doe nog geen 10.000 km per jaar (altijd korte afstanden)
zoals ik het begrijp belast ik de roetfilter hiermee nogal hard.
Ik neem dus een groter risico door hem te laten tunen en 2000 euro aan mijn broek te hebben terwijl ik er anders misschien nog mee kan rijden tot ik hem van de hand doe!
De roetfilter wegdoen vind ik dan geen slecht idee maar 535d getuned zonder filter
ne keer een pluimpje rook kan ik hebben maar een heel fabriek hmmm nee dank u dat heb ik er ni voor over
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tiemen Bekijk BerichtenVoor mij stond Squadra tuning op 1 en Apec op twee omdat een persoon die er veel van afweet mij deze aanraadde (en ook omdat deze op 20 minuten van mijn deur ligt en ze in mijn ogen ook wel professioneel overkomen).
Sowieso wil ik op papier hebben staan over hoeveel pk ik beschik dus wordt het dan toch een rit naar Nederland.
Zoals ik al zei denk ik toch dat de medio tuning meer in aanmerking komt, ik ben nogal een schijterd als het neerkomt op motortuning omdat ik toch nog een ganse tijd met deze wagen zal rondrijden. Ik wil wat meer maar zou niet graag de levensduur van mijn wagen inperken .
Dit wil niet zeggen dat ik aan de deskundigheid van squadra twijfel maar als ik aan het woord softwarechip denk kronkelt mijn maag toch nog steeds een beetje dus laat ons zeggen dat het een gezonde bezorgdheid is hoewel ik deze zeker wil!
In ieder geval bedankt voor de interessante reacties!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dimas Bekijk Berichtenis er al een remap beschikbaar voor de boxer diesel van subaru (geen powerbox dus maar een echte remap). Zo ja, wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen de 5-bak (outback, legacy) en de 6-bak (forester, impreza)?Oorspronkelijk geplaatst door brunol Bekijk Berichtenja , die is er zeker , uiteraard is er een verschil 5-6 bak en max koppel en het verloopOorspronkelijk geplaatst door dimas Bekijk Berichtenstaat niet op jullie site...kun je me anders eens de specs geven voor de 5 en 6-bak?
Is de remap op basis van de piasini-cartografie (was tot voor een paar maanden nog de enige die een boxer diesel kon remappen in europa)?
Comment
-
a5 2.7 tdi multitronic!
hallo tuners en aangelegenen. heb een a5 2.7tdi 163pk in de pijplijn staan!! leverbaar april!! dus heb hierbij nog wel even de tijd!! en zoek deze te laten upgraden!! zoek hierbij geen pk braker ook geen max uit te halen pk's maar degelijkheid, betrouwbaarheid!! ben van antwerpen!! en toch graag geen 100de km te moeten voor afleggen!! zijn er hier mensen met ervaring hiermee!! negatief en of positief( elke reactie welkom)!! mensen die dit zelf al hebben laten doen!( graag)!! en wat met de multitronic? lees her en der! dat deze mss moeilijkheden hierbij zouden geven!! en wat met de huistuner van audi zelf?? iemand daar ervaring mee!! zoals j kan lezen!! zit met nog wel enkele vragen!!
thanks op voorhand alvast!! grtz, Ronny,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ronsan 2 Bekijk Berichtenhallo tuners en aangelegenen. heb een a5 2.7tdi 163pk in de pijplijn staan!! leverbaar april!! dus heb hierbij nog wel even de tijd!! en zoek deze te laten upgraden!! zoek hierbij geen pk braker ook geen max uit te halen pk's maar degelijkheid, betrouwbaarheid!! ben van antwerpen!! en toch graag geen 100de km te moeten voor afleggen!! zijn er hier mensen met ervaring hiermee!! negatief en of positief( elke reactie welkom)!! mensen die dit zelf al hebben laten doen!( graag)!! en wat met de multitronic? lees her en der! dat deze mss moeilijkheden hierbij zouden geven!! en wat met de huistuner van audi zelf?? iemand daar ervaring mee!! zoals j kan lezen!! zit met nog wel enkele vragen!!
thanks op voorhand alvast!! grtz, Ronny,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk BerichtenWij (APEC) hebben ook een vermogensbank
groetjes
Bruno
Comment
-
Comment
Comment