Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    ja enkel herprogrammatie , maar volgend jaar komt er van renault sport een 200kW ( 272pk ) versie uit van dezelfde motor , dus eigenlijk hebben we er maar een 30pk extra aan toegevoegd
    Bij de vergelijking tov de Focus RS (EVO magazine) had hun Megane rs zelfs al standaard rond de 270 pk op de testbank meen ik me te herinneren!

    Bruno, wat kunnen jullie met een S3 sportback s-tronic? Je ziet bij alle tuners uiteenlopende waardes..
    Vooral wat meer koppel onderin is best welkom.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      Gratis. Das hun manier van service geven.
      Zeer tevreden van Bruno.Mijn A5 180 pk 320 nm getunend naar 262 pk 400 nm.
      Een tevreden klant.

      Comment


      • amai das een raket geworden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk Berichten
          Bij de vergelijking tov de Focus RS (EVO magazine) had hun Megane rs zelfs al standaard rond de 270 pk op de testbank meen ik me te herinneren!

          Bruno, wat kunnen jullie met een S3 sportback s-tronic? Je ziet bij alle tuners uiteenlopende waardes..
          Vooral wat meer koppel onderin is best welkom.
          denk toch dat hun testbank wat positief was want ik meet rond de 252-258pk stock.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
            amai das een raket geworden
            Ik zou niet meer standaard willen rijden.Het verschil is enorm.

            Comment


            • rij je dan constant plank?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk Berichten
                Bruno, wat kunnen jullie met een S3 sportback s-tronic? Je ziet bij alle tuners uiteenlopende waardes..
                Vooral wat meer koppel onderin is best welkom.
                topic vd S3?

                ik heb daar 2 jaar geleden ook meegereden (manueel wel), en idd onderin is die niet zo krachtig maar dat komt zuiver door het turbogat want boven de 3k ongeveer is die weg

                dus ik denk niet dat een remap daar verandering in gaat brengen, if anything misschien wordt het wel versterkt

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  topic vd S3?

                  ik heb daar 2 jaar geleden ook meegereden (manueel wel), en idd onderin is die niet zo krachtig maar dat komt zuiver door het turbogat want boven de 3k ongeveer is die weg

                  dus ik denk niet dat een remap daar verandering in gaat brengen, if anything misschien wordt het wel versterkt
                  Ja ik vrees er ook voor dat een remap er niet veel aan zal veranderen onder de 3000 toeren.
                  Ik vind dit motorkarakter van de 2.0 tfsi van in de s3, cupra, golf R,.. erg leuk, maar in het stadsverkeer is het toch wennen en zorgen dat je in de juiste versnelling zit om vlot te zijn..

                  Ivm topic, zie PM

                  Comment


                  • Ik rij zelf met een 116d van het werk, een collega zei me om hier een kijkje te nemen om advies in te winnen over het tunen van deze auto, echter zie ik de bomen door het bos niet.

                    Is de 116d nu een 118d met andere software of zit er toch een andere blok in?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door rwdfun Bekijk Berichten
                      Ik rij zelf met een 116d van het werk, een collega zei me om hier een kijkje te nemen om advies in te winnen over het tunen van deze auto, echter zie ik de bomen door het bos niet.

                      Is de 116d nu een 118d met andere software of zit er toch een andere blok in?
                      het is heel eenvoudig , de 116D en de 118D zijn motorisch beiden IDENTIEK van hardware enkel de software is verschillend , je kan er dan ook gewoon de software van de 118D in programmeren en dan heeft die meteen 143pk. Uiteraard zal iedereen je aanraden om, als je dan toch bezig bent , hem meteen verder te tunen naar een ca 180pk en 400Nm aangezien de 118D hetzelfde blok , koppeling , DPF , .... heeft als de 120D ( 177pk in duitsland )

                      Comment


                      • das in 1 keer de moeite om eens te passeren

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          rij je dan constant plank?
                          Nee zeker niet,maar ik moet me wel inhouden.Het is enorm verslavend.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                            Nee zeker niet,maar ik moet me wel inhouden.Het is enorm verslavend.
                            Multitronic?

                            Comment


                            • Bruno, wat kun je doen met een 2010 Laguna Coupé met de 2.0DCI 150pk fap motor?
                              Wat zijn de verschillen met de 180pk versie?
                              En is de begrenzing op 210 dan ook weg? Want dat is maar belachelijke boel


                              Je mag per pm eventueel ook prijzen geven.

                              Comment


                              • Bruno, kan je iets met een Defender uit 2008, dus het 2.4 TD4 Blok van Ford ?

                                Thx !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                  Wat zijn de verschillen met de 180pk versie?
                                  En is de begrenzing op 210 dan ook weg? Want dat is maar belachelijke boel

                                  Je mag per pm eventueel ook prijzen geven.
                                  Hier zijn toch heel wat verschillen , te veel om een ombouw te overwegen eigenlijk , de speed limit op 210km/h verwijderen , das geen probleem hoor

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                    Multitronic?
                                    Manueel ,multitronic was al lang aan vodden.
                                    Bij de aankoop raden ze me af om een multitronic te nemen,enkel goed voor een rustige rijstijl.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                      Manueel ,multitronic was al lang aan vodden.
                                      Bij de aankoop raden ze me af om een multitronic te nemen,enkel goed voor een rustige rijstijl.
                                      Inderdaad, is me ook verteld geweest. Van multitronic afblijven als je wil chippen, als je toch automaat wil rijden veel beter de tiptronic nemen (voor A6 dan toch) kan perfect de meerwaarde aan.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Graag had ik eens wat advies van jullie vernomen want ik ben een totale leek wat chiptunen betreft. Ik nam sinds kort een golf V van 2005 over van een familielid. Het betreft een 1.9tdi van 90pk met nu om en bij de 120.000km op de teller. De wagen is voldoende vlot doch de mogelijk om hem te voorzien van wat extra pk's lijkt me zeer aanlokelijk.

                                        De meeste die ik hoor tunen hun wagen wanneer hij nog relatief jong is. Is het volgens jullie interessant om deze nu nog te tunen en hoe zit het dan met de betrouwbaarheid? Ik wil er zeker nog 2 à 3 jaar zonder problemen mee rondbollen en zeker niet oprijden... Er kunnen natuurlijk altijd mankementen de kop opsteken maar ik heb schrik dat deze sneller zullen komen na het chippen, terecht of niet?

                                        Comment


                                        • no problem op 120.000 km

                                          Comment

                                          Working...
                                          X