Ik vermoed dat die persoon geen testbank heeft bij zich thuis? Dat is toch al een belangrijk verschil?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk BerichtenIk vermoed dat die persoon geen testbank heeft bij zich thuis? Dat is toch al een belangrijk verschil?
Maar dit is ook niet standaard in de prijs inbegrepen als je hem ergens anders laat chippen... Dus meestal betaal je daar ook wel voor, als je hem wil laten testen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenFeit, de testbank is er niet.
Maar dit is ook niet standaard in de prijs inbegrepen als je hem ergens anders laat chippen... Dus meestal betaal je daar ook wel voor, als je hem wil laten testen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk BerichtenAkkoord, maar als je hem wil laten chiptunen moet je toch ook de vermogenscurve en dergelijke kennen om hem correct en deftig af te stellen? Of zit ik er compleet naast?
In mijn ogen is een testbank voor meer dan de helft een marketing-item om de klant een curve en stelletje cijfers onder z'n neus te schuiven waardoor z'n oogjes gaan blinken.
Want ook al is een bepaalde vermogens- en koppelcurve perfect, daaraan kan je nog altijd niet perfect zien of de tuning effectief "perfect" is gedaan hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
Aangezien ik hier net lees dat het bij sommige wagens op een kwartiertje-halfuurtje gefixt is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten't goh, het vergemakkelijkt het afstellen misschien wel wat ja, maar imo heb je een testbank nu niet persé "nodig" om een wagen goed af te stellen, je kan dit doen door er mee te gaan rijden, al is dat nu niet zo praktisch, zeker als je toch redelijk wat klanten per dag hebt
In mijn ogen is een testbank voor meer dan de helft een marketing-item om de klant een curve en stelletje cijfers onder z'n neus te schuiven waardoor z'n oogjes gaan blinken.
Want ook al is een bepaalde vermogens- en koppelcurve perfect, daaraan kan je nog altijd niet perfect zien of de tuning effectief "perfect" is gedaan hoor.
Ik begrijp het niet , al meerdere keren hebben we je gewezen op een aantal domme uitspraken die je telkens opnieuw zonder enige technische ondersteuning of wetenschappelijke bewijzen hier komt , normaal leer je in het eerste middelbaar al een opstel schrijven met daarin een onderbouwing van je redenering , maar jij schrijft gewoon het eerste wat in je opkomt zonder er verder ook maar bij na te denken , waarom ga je niet voor de "Story" of "Dag Allemaal" schrijven ?
Een testbank is niet voor de show , een testbank is een UITERST noodzakelijk werk-instrument dat zelf als het enkel ter kwaliteitscontrole wordt toegepast ONONTBEERLIJK is ! Uiteraard kan je ook tunen zonder testbank, maar dan ben je toch echt verkeerd bezig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenLijkt me dus ook niet onwaarschijnlijk dat Bruno een 118d op een kwartier op maat tuned.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk BerichtenAkkoord, maar als je hem wil laten chiptunen moet je toch ook de vermogenscurve en dergelijke kennen om hem correct en deftig af te stellen? Of zit ik er compleet naast?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEen testbank laat soms ook mankementen zien, voor je aan de tuning begint (bv kapotte LMM)
inderdaad zo is het , deze kan je nu wel opsporen met grondige diagnose , maar een auto die bv door fabricage-tolerantie 10pk minder heeft dan een andere , maar waar verder geen defect aan is , dit kan je dan ook niet opsporen via de diagnosegegevens.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenOp een kwartier klaar, kan niet beter!
Ik vergelijk mijn team graag met het banden-wissel team in de formule 1 , die doen 3.2 sec on 4 velgen te demonteren en vier nieuwe te monteren , wauwwww dat is perfect teamwork , precisie zoals een zwitsers horloge , dat zie ik graag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenweet niet waar je het haalt dat die op een kwartier klaar was , maar denk dat we er in totaal iets langer als 2 uur aan bezig geweest zijn , totaal 4 metingen op de testbank , de eerste om 10:54 ( stock ) de tweede met de eerste tuningfile om 10:58 ( de tuningfile was al gemaakt omdat de wagen al van 10h bij ons stond , dus we hadden hem al uitgelezen en diagnose gedaan ) , daarna 2 diagnose-metingen , de 2de tuningfile om 11:09 ( met wat kleine aanpassingen t.o.v de eerste file in functie van de eerste meting niet wel OK was , maar niet perfect ,o.a. onder de 2000rpm hebben we nog verbeteringen aangebracht om de overboost van de turbo iets vlakker te krijgen ). Daarna de meting van de 2 de file ( 11:14 zie grafiek ) , daarna nog 2 diagnose-metingen , daarna testrit en diagnose , daarna was hij klaar . Niet vergeten we werken met 2 tot 4 man ( 2 gediplomeerde ingenieurs, 1 student automechanica en 1 technieker ) aan 1 auto , met een team zie je vaak meer en werk je nauwkeuriger en sneller dan alleen.
Ik vergelijk mijn team graag met het banden-wissel team in de formule 1 , die doen 3.2 sec on 4 velgen te demonteren en vier nieuwe te monteren , wauwwww dat is perfect teamwork , precisie zoals een zwitsers horloge , dat zie ik graag
Soit je kan het goed uitleggen en reclame maken en ongetwijfeld ken je er wat van maar ik twijfel toch nog altijd over sommige dingen in uw uitleg zoals op dit fourm. Ik ben ook zeker niet alleen.
Comment
-
Ik denk niet dat brunol wil zeggen dat hij voor elke 2.0 TDI en 118D en bla bla aparte files schrijft...
dat doet niemand...
Maar een testbank is imho wel ontontbeerlijk...
eerst word een std run gedaan om te checken of alles ok is...
De files die voor bv de 2.0 tdi op voorhand werden geschreven (en uitgebreid getest) worden ingeladen (ooit hebben ze die toch moeten programmeren he).. das dus het "denkwerk"
dan doen ze een andere run...
Stel dat er nu een zak zit tss de 2500 en 3000 opm... dan kan je gaan zoeken wat er fout is...
en believe me ne zak van bv +/- 15-30 NM verschil voel je NIET door er mee te rijden...
Als je dat kan , dan wacht u eens schone carriere bij het afstelteam van ferrari/mclarren etc etc...
Sorry Wouter..; ik kan uw uitleg enzo meestal volgen.. maar wat je hier uit je nek kletst kan ik zelf niet mee akkoord gaan.. en tis nu ni dak reclame maak voor mezelf of eender wie.. want ik kan da ni ze chiptjoenen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenMij maak je niks wijs. Dus jij beweert dat je voor elke dagdagelijkse diesel aparte files schrijft? Ik ben er zeker van dat je gewoon een database hebt waar verschillende types gewoon voorgeprogrammeerd zijn en die je daarna, desnoods nog moet aanpassen. Jij hebt mijn tdi in de tijd ook nog bij Heinz gedaan dus ik weet hoe het werkt. Spijtig genoeg werkte die tdi na een tijdje niet meer zo goed. En nee dat is niet uit frustratie dat ik dit hierboven vertel, ik weet het gewoon.
Soit je kan het goed uitleggen en reclame maken en ongetwijfeld ken je er wat van maar ik twijfel toch nog altijd over sommige dingen in uw uitleg zoals op dit fourm. Ik ben ook zeker niet alleen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenMij maak je niks wijs. Dus jij beweert dat je voor elke dagdagelijkse diesel aparte files schrijft? Ik ben er zeker van dat je gewoon een database hebt waar verschillende types gewoon voorgeprogrammeerd zijn en die je daarna, desnoods nog moet aanpassen. Jij hebt mijn tdi in de tijd ook nog bij Heinz gedaan dus ik weet hoe het werkt. Spijtig genoeg werkte die tdi na een tijdje niet meer zo goed. En nee dat is niet uit frustratie dat ik dit hierboven vertel, ik weet het gewoon.
Soit je kan het goed uitleggen en reclame maken en ongetwijfeld ken je er wat van maar ik twijfel toch nog altijd over sommige dingen in uw uitleg zoals op dit fourm. Ik ben ook zeker niet alleen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenIk maak jou niets wijs ( zou ook niet lukken want je bent steeds uiterst kritisch ) en ik beweer ook helemaal niet wat jij zegt !!! Uiteraard begin je altijd van de originele file wat uit het voertuig komt , dan neem je de ontwikkelingsfile die je voor die software versie hebt ontwikkeld ( een file waaraan je soms maanden hebt gewerkt om hem perfect te krijgen op het ontwikkelingsvoertuig met lambda , EGT , IAT sensoren enz ) , daarna wordt er gemeten en diagnose gedaan en daarna wordt de file individueel gefijntuned in functie van de resultaten , en ja ik persoonlijk pas elke keer in de originele software de kenvelden aan ( zo weet je ook meteen waar je exact mee bezig bent ) , dus zeker niet gewoon een file uit de database nemen ook al zijn er veel tuners die zo werken , je hebt mij adres , kom gerust langs door de week om te komen kijken. Ik kan niet meer zeggen dan de beschrijving van hoe het bij mij tewerk gaat dat er veel tuners een kant en klare file nemen en inflashen dat wil daarom niet zeggen dat elke tuner dit doet ! Maar ik beweer ook zeker niet dat we elke software van 0 schrijven , BMW doet gemiddeld 1 jaar om een software te schrijven vertrekkende uit een computer model , van nul beginnen zou zeker 3 jaar tijd vragen
Ik heb je denk ik zelf ooit die kenvelden zien aanpassen, bij mijn Golf tdi. Echter had ik na een tijd wel een turbo die regelmatig opgaf. Pas op dat hoeft niet per se aan de tuning alleen te liggen dat beweer ik niet... Ik geloof best dat je goed je werk doet maar ik vind nogal dikwijls dat je doet alsof alle anderen er niets van kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichteneen file waaraan je soms maanden hebt gewerkt om hem perfect te krijgen op het ontwikkelingsvoertuig met lambda , EGT , IAT sensoren enz
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtendan heb je ook nog de re-brenders , die kopen goedkope appelmoes op en doen die in een mooie pot met een chic label op en verkopen ze aan het dubbel van de prijs , ja ja allemaal zeer ingewikkeld
Comment
Comment