Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
    Dit zou beter: Het smijt eens met modder topic heten

    Btw 205Pk en 468 Nm uit een E46 320 d zijn knap..... std 136 pk ?
    Maar ook al geinvesteerd in een ander koppeling en evt boit .. want die gaat er rap door zijn imho
    Benieuwd welke trollen er nog allemaal vanonder hun steen gaan kruipen . Als je wat straffe verhaaltjes over Heinz wil horen, ken ik er ook nog wel 1.

    Comment


    • ..........
      Last edited by ; 24/05/2010, 21:31.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
        Ik was altijd supercontent van Heinz, tot ik gisteren dus te weten kwam dat ze mij maar wat wijsgemaakt hebben om snel die paar 100eur in hun zak te steken en er helemaal niks tegenover te zetten....
        Laat me raden, uwe nieuwe tuner heeft u dat verteld?
        Database error.
        The database has encountered a problem.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
          Laat me raden, uwe nieuwe tuner heeft u dat verteld?
          laat me raden, je hebt de vorige pagina niet gelezen?

          Comment


          • In het tuningwereldje nemen er velen een loopje met de waarheid en is de klant een koe die gemelkt moet worden. Als men waar voor zijn geld krijgt fijn, maar als men je dingen niet verteld waar je dan later achter komt is het inderdaad niet zo fijn. Ik heb een nare ervaring achter de rug - niet met de tuning an sich maar met iets dat men mij NIET verteld heeft en iets dat zich heeft voorgedaan toen men de tuning op mijn vraag ongedaan maakte .

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk Berichten
              Eerst koppeling volledig lossen om ze te sparen, en dan pas vol op de gas gaan staan is toch iets beter voor de mechaniek denk ik. Al doe ik dat zeker ook niet altijd
              mij lijkt volle petard hernemen in zijn 4 bvb enorm belastend

              reed ooit een pajero manueel, en zijn koppeling bleef mooi vertrekken 1 eerste, pas vol in zijn 4 ging koppeling slippen

              Comment


              • je weet toch wat een pétard is hoop ik

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                  laat me raden, je hebt de vorige pagina niet gelezen?
                  Ik heb die zeker gelezen maar uw antwoord is nog altijd geen antwoord op mijn vraag.
                  Database error.
                  The database has encountered a problem.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                    Ik heb die zeker gelezen maar uw antwoord is nog altijd geen antwoord op mijn vraag.
                    Ik veronderstel dat zijn tuner dat inderdaad zal verteld hebben. Zoals je zelf zegt: in de tuning wereld verwijt de pot dikwijls (terecht) de ketel.

                    Feit is gewoon dat zowat ELKE E46 320d indertijd en nu nog getuned worden op min 185 pk.
                    Ik begrijp serial zijn frustratie als hij zegt dat hij extra betaalde, voor iets dat Heinz hem nu zogezegd niet gegeven heeft.

                    Ik vind ook dat Heinz indertijd gewoon moest toegegeven hebben dat zijn wagen dat extraatje niet aankon ( al was het maar door serial zijn rijstijl de schuld te geven ofzo? ), maar door gewoon vlakaf te liegen, steekt hij inderdaad makkelijke euro's in zijn zakken. Heinz liet hem gewoon 200 extra euro's afdokken voor een pakje lucht.

                    Ik zou het ook niet moeten weten, of het nu brunoL of PPE of iets anders zou geweest zijn.

                    Comment


                    • Tuners geven niet graag toe, heb daar ook al redelijk ervaring mee.
                      Database error.
                      The database has encountered a problem.

                      Comment


                      • ...........
                        Last edited by ; 24/05/2010, 21:32.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                          Blijkt nu dat ze ipv die veiligheid rekening te laten houden met de opgevoerde turbodruk, ze gewoon dat std prog gezet hebben. Hoe kan ik anders op die 185pk op de bank komen?
                          Versleten?

                          Comment


                          • Klein vraagske.
                            Hoe zou het komen dat de mijne zo moeilijk te meten is?
                            Al 2X tijdens zo een dyno-day:sorry we kunnen hem niet meten,hier zijn uw centjes weer.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                              Klein vraagske.
                              Hoe zou het komen dat de mijne zo moeilijk te meten is?
                              Al 2X tijdens zo een dyno-day:sorry we kunnen hem niet meten,hier zijn uw centjes weer.

                              Mss dat ik er ergens over heb gelezen,
                              maar over wat voor wagen gaat het ?

                              Comment


                              • Ik vermoed een Quattro dat niet op een FWD bank kon worden gezet.
                                Database error.
                                The database has encountered a problem.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                  Versleten?
                                  wel gek dat ik dan zonder al te veel geks uit te halen bij hertuning 205pk/468nm had

                                  Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                  Ik vermoed een Quattro dat niet op een FWD bank kon worden gezet.
                                  ik vermoed dat je een 2WD bank bedoelt.

                                  Comment


                                  • Inderdaad. You get the point.
                                    Database error.
                                    The database has encountered a problem.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                                      wel gek dat ik dan zonder al te veel geks uit te halen bij hertuning 205pk/468nm had.
                                      Het verschil tussen 185pk - 195pk is perfect mogelijk door talloze factoren...
                                      Slijtage zoals reeds gezegd, een warme zomerdag tegenover koude winterdag, vuile luchtfilter tegenover splinternieuwe luchtfilter, enz... En het feit dat hij nu 205pk heeft na hertuning geloof ik wel, maar ook dat is geen echte richtlijn want dat is op een andere testbank gemeten. Voor hetzelfde geld rij je nu naar Heinz en klok je af op 195pk, nietwaar?

                                      Ik verdedig niemand, maar ergens is het toch "goed" dat Heinz de turbodruk (en dus de pk's) wat teruggeschroefd heeft? Ok, op die manier zat je terug op de gemiddelde waarden maar laat ons eens eerlijk zijn aub. Geen enkele slimme zelfstandige gaat zeggen:

                                      Kijk meneer, U betaalde 200 euro meer voor een full custom chiptuning maar blijkbaar gaf dat op de één of andere manier problemen met een sporadische noodloop tot gevolg.
                                      Wij vinden dat enorm jammer voor U en gaan U die 200 euro extra teruggeven.
                                      Niemand doet dat, ofwel een BLO die zijn zaak na enkele maanden wil sluiten...
                                      Er is een verschil tussen liegen en zwijgen hé.

                                      Nadat Heinz die aanpassing gedaan heeft moet de wagen toch zowieso terug getest geweest zijn op de bank? Daar had ik als eigenaar toch wel een print van willen zien. Kwestie van te weten wat het probleem was EN om te zien in hoeverre de oplossing de waarden beïnvloed had. Daar heb jijzelf blijkbaar nooit achter gevraagd. Als je dat wel gevraagd had was je ongenoegen meteen aan het licht gekomen en kon je samen een compromis zoeken.

                                      Ben in ieder geval content dat je nu wel tevreden bent.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                        Versleten?
                                        ik denk dat je ofwel in noodloop gaat, ofel je turbo beschadigt. Als ik moest kiezen zou ik het wel weten. Lijkt me dus eerder dat men zware kosten aan de wagen wou voorkomen bij Heinz.
                                        Wat dus ook inhoudt dat je met je 205PK nu mogelijk op een schadegeval afgaat als het voetje zo los blijft.
                                        En inderdaad, auto's met turbo zijn moeilijker correct te meten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                          Mss dat ik er ergens over heb gelezen,
                                          maar over wat voor wagen gaat het ?
                                          Audi A5 1.8TFSI tuned

                                          Comment

                                          Working...
                                          X