Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk BerichtenIk was altijd supercontent van Heinz, tot ik gisteren dus te weten kwam dat ze mij maar wat wijsgemaakt hebben om snel die paar 100eur in hun zak te steken en er helemaal niks tegenover te zetten....Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenLaat me raden, uwe nieuwe tuner heeft u dat verteld?
Comment
-
In het tuningwereldje nemen er velen een loopje met de waarheid en is de klant een koe die gemelkt moet worden. Als men waar voor zijn geld krijgt fijn, maar als men je dingen niet verteld waar je dan later achter komt is het inderdaad niet zo fijn. Ik heb een nare ervaring achter de rug - niet met de tuning an sich maar met iets dat men mij NIET verteld heeft en iets dat zich heeft voorgedaan toen men de tuning op mijn vraag ongedaan maakte .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk BerichtenEerst koppeling volledig lossen om ze te sparen, en dan pas vol op de gas gaan staan is toch iets beter voor de mechaniek denk ik. Al doe ik dat zeker ook niet altijd
reed ooit een pajero manueel, en zijn koppeling bleef mooi vertrekken 1 eerste, pas vol in zijn 4 ging koppeling slippen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichtenlaat me raden, je hebt de vorige pagina niet gelezen?Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenIk heb die zeker gelezen maar uw antwoord is nog altijd geen antwoord op mijn vraag.
Feit is gewoon dat zowat ELKE E46 320d indertijd en nu nog getuned worden op min 185 pk.
Ik begrijp serial zijn frustratie als hij zegt dat hij extra betaalde, voor iets dat Heinz hem nu zogezegd niet gegeven heeft.
Ik vind ook dat Heinz indertijd gewoon moest toegegeven hebben dat zijn wagen dat extraatje niet aankon ( al was het maar door serial zijn rijstijl de schuld te geven ofzo? ), maar door gewoon vlakaf te liegen, steekt hij inderdaad makkelijke euro's in zijn zakken. Heinz liet hem gewoon 200 extra euro's afdokken voor een pakje lucht.
Ik zou het ook niet moeten weten, of het nu brunoL of PPE of iets anders zou geweest zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk BerichtenBlijkt nu dat ze ipv die veiligheid rekening te laten houden met de opgevoerde turbodruk, ze gewoon dat std prog gezet hebben. Hoe kan ik anders op die 185pk op de bank komen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenKlein vraagske.
Hoe zou het komen dat de mijne zo moeilijk te meten is?
Al 2X tijdens zo een dyno-day:sorry we kunnen hem niet meten,hier zijn uw centjes weer.
Mss dat ik er ergens over heb gelezen,
maar over wat voor wagen gaat het ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenVersleten?
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenIk vermoed een Quattro dat niet op een FWD bank kon worden gezet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichtenwel gek dat ik dan zonder al te veel geks uit te halen bij hertuning 205pk/468nm had.
Slijtage zoals reeds gezegd, een warme zomerdag tegenover koude winterdag, vuile luchtfilter tegenover splinternieuwe luchtfilter, enz... En het feit dat hij nu 205pk heeft na hertuning geloof ik wel, maar ook dat is geen echte richtlijn want dat is op een andere testbank gemeten. Voor hetzelfde geld rij je nu naar Heinz en klok je af op 195pk, nietwaar?
Ik verdedig niemand, maar ergens is het toch "goed" dat Heinz de turbodruk (en dus de pk's) wat teruggeschroefd heeft? Ok, op die manier zat je terug op de gemiddelde waarden maar laat ons eens eerlijk zijn aub. Geen enkele slimme zelfstandige gaat zeggen:
Kijk meneer, U betaalde 200 euro meer voor een full custom chiptuning maar blijkbaar gaf dat op de één of andere manier problemen met een sporadische noodloop tot gevolg.
Wij vinden dat enorm jammer voor U en gaan U die 200 euro extra teruggeven.
Niemand doet dat, ofwel een BLO die zijn zaak na enkele maanden wil sluiten...
Er is een verschil tussen liegen en zwijgen hé.
Nadat Heinz die aanpassing gedaan heeft moet de wagen toch zowieso terug getest geweest zijn op de bank? Daar had ik als eigenaar toch wel een print van willen zien. Kwestie van te weten wat het probleem was EN om te zien in hoeverre de oplossing de waarden beïnvloed had. Daar heb jijzelf blijkbaar nooit achter gevraagd. Als je dat wel gevraagd had was je ongenoegen meteen aan het licht gekomen en kon je samen een compromis zoeken.
Ben in ieder geval content dat je nu wel tevreden bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenVersleten?
Wat dus ook inhoudt dat je met je 205PK nu mogelijk op een schadegeval afgaat als het voetje zo los blijft.
En inderdaad, auto's met turbo zijn moeilijker correct te meten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenMss dat ik er ergens over heb gelezen,
maar over wat voor wagen gaat het ?
Comment
Comment