Oorspronkelijk geplaatst door xtratec
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenBon, dan heeft 1 vd grootste chiptuners van België en een mens aan wiens vakkennis ik niet twijfel dan tot nog toe al onze diesels mismeesterd. Wel vreemd dan dat ik nog met geen enkele vodden heb gehad. De extra injectie zorgt zoals je zelf zegt automatisch voor een hogere turbodruk wat dan gecompenseerd wordt door te werken op de variabele geometrie van de turbine (VTG). Ik zie niet in waarom een turbo daarvan kapot zou gaan als je binnen de marges blijft. Simpelweg de limiet voor max. turbodruk aanpassen (verhogen) noem ik geen deftige ECU-remap, de eerste de beste huis-tuin-en-keuken tuner kan dat (ik insinueer hiermee niet dat u dit bent). Bij oudere diesels zonder VTG dus bvb. de tdi’s met distributiepomp van VAG is de turbodruk uiteraard wel een parameter, naast de vele andere. Ik heb nog geen enkele turbo kapot weten gaan door VTG aanpassingen maar des te meer door een te hoge turbodruk.
Er staat nergens vermeld dat je zomaar de limiet voor maximum druk moet verhogen, maar je moet de gevraagde druk afstemmen op de geïnjecteerde hoeveelheid. Dus de turbo z'n gang laten gaan zal ervoor zorgen dat de turbo dermate zijn best doet om de druk terug te schroeven dat je een zeer reële kans loopt op overspeeden.
Of, die tuner waar jij gaat tuned foutief.
Of, die tuner maakt je blaasjes wijs en heeft je turbodruk verhoogd (waarvan ik hoop voor jou dat dit het geval is).
Het zijn net de turbo's met variabele geometrie die uiterst gevoelig zijn aan overspeeding!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenOf de boordcomputer geeft serieus verkeerde waardes door, ook een manier om iemand te laten geloven dat zijn kar minder verbruikt dankzij een chip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenMijn boordcomputer hoeft mij geen blaaskes wijs te maken. Ik heb een excell bestand waar ik mijn getankte liters en kms ingeef ter opvolging van mijn verbruik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenSpritzmonitor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenSchijnen uw lichten nu harder?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenKlopt toch niet altijd? Dacht dak hier ergens gelezen had dat de teller van die Spritmonitor meer aangeeft dan via werkelijke berekeningen. Klopt dit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenBij mij ook, nadeel is wel dat 'ie nu de CD's en radioprogramma's sneller afspeelt waardoor ik nu continu smurfen in mijnen otto heb. Een beetje gelijk TAMcarworks hunne promotievideo van die Lamborghini-killing Peugeot 306 roestbak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenGeen idee, als dat waar zou zijn dan rond de BC nog meer naar boven dan ik dacht, want 'ie geeft altijd 0.1 meer aan dan spritzdink
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk BerichtenBij mij geeft de BC zelfs 0,5 minder aan dan Spritzmonitor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenals da geen turbo blok is brengt da ni op.
Maar door het aanpassen van de inspuitingsmodule zal er zoiezo iets uit te halen zijn, en zeker een efficientere brandstofopbrengst (niet echt verbuik maarja).
Comment
Comment