Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenKlein vraagske.
Hoe zou het komen dat de mijne zo moeilijk te meten is?
Al 2X tijdens zo een dyno-day:sorry we kunnen hem niet meten,hier zijn uw centjes weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichtenwel gek dat ik dan zonder al te veel geks uit te halen bij hertuning 205pk/468nm had
Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed , je bent boos omdat de tuner wijgerde je wagen ver boven de door hem gehanteerde veiligheidsmarge te brengen ( 460Nm = 2.8bar turbodruk ) , je kan een tuner toch niet verplichten je wagen om zeep te helpen , die tuner krijgt dan later een slechte reputatie en dat kan hij missen
Ook al heb ik het niet op Heinz begrepen , denk niet dat je hem hier veel kan verwijten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenEn imo ook gewoon voor de BIV en verzekering, dat ze wagens slechts 136, 163,... pk geven.
Comment
-
Zojuist terug met de RS van shiftech. Echt super tevreden van het resultaat . Al was het weer niet echt in het voordeel voor de tuning , RS afstellen bij 30°C niet echt ideaal , maar toch een mooi 373 pk en 569NM koppel en de milltek uitlaat echt bangelijk die knallen zijn zo verslavend . Ik ben heel het team en BrunoL zeer dankbaar voor het werk die ze hebben verricht en service was top . Nogeens ne dikke merci
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenBen blij dat hij super goed rijdt , we hebben dan ook gisteren avond tot laat en deze morgen heel vroeg nog afgesteld , we zijn de video aan het uploaden naar youtube , zal teken doen als het erop staat , de foto's staan wel al op facebook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenmmm , hiernet schrijf je nog dat je ondertussen wel een grotere intercooler , een downpipe zonder cat ( die gezien je kilometerstand wel al vertopt zal geweest zijn ) en ondertussen ook een groot onderhoud met nieuwe luchtfilter hebt gehad , ik denk wel dat we mogen stellen dat de wagen niet meer in dezelfde staat was als tijdens je eerste tuning.
Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed , je bent boos omdat de tuner wijgerde je wagen ver boven de door hem gehanteerde veiligheidsmarge te brengen ( 460Nm = 2.8bar turbodruk ) , je kan een tuner toch niet verplichten je wagen om zeep te helpen , die tuner krijgt dan later een slechte reputatie en dat kan hij missen
Ook al heb ik het niet op Heinz begrepen , denk niet dat je hem hier veel kan verwijten
Over een luchtfilter heb ik trouwens niks gezegd.
En neen ik ben niet boos omdat ik weigerde de wagen ver boven de veiligheidsmarge te brengen, ik ben boos omdat ze hun tuning niet aangepast hebben naar waar ik voor betaald heb.
Zij hebben iets simpels over het hoofd gezien en ipv het op te lossen hebben ze dan maar std programma erop gezet terwijl ik voor dat sprintprogramma betaald heb.
Die 185pk van nu had ik ook na de 'hertuning' bij Heinz enkel zeiden ze dat ik die 195 nog had maar dat de 185pk kwam door te testen met airco op......
En zelf al was het nog zo dat mijn wagen echt niks waard was en totaal niet te tunen viel (duidelijk niet het geval) dan had men mij dit moeten zeggen
en het geld voor de extra tuning in mindering brengen. Je laat iemand toch niet betalen voor iets dat hij niet krijgt?
Wagen draait trouwens lang geen 2.8bar, geen idee waar je dat van haalt.
Comment
-
Dan vraag je toch gewoon je geld terug bij Heinz en opgelost , als ze zelf hebben toegegeven dat ze hem niet verder konden tunen , opgelost denk ik dan .
Maar log toch maar eens je turbodruk want theoretisch berekend ( kan in praktijk altijd iets afwijken als hij zeer sterk roet ) is die 470Nm die je hebt = ca 2.8bar turbodruk
have fun
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenDan vraag je toch gewoon je geld terug bij Heinz en opgelost , als ze zelf hebben toegegeven dat ze hem niet verder konden tunen , opgelost denk ik dan .
Maar log toch maar eens je turbodruk want theoretisch berekend ( kan in praktijk altijd iets afwijken als hij zeer sterk roet ) is die 470Nm die je hebt = ca 2.8bar turbodruk
have fun
Als ik uw reactie nu lees dan lijkt het me dat je toch wel akkoord gaat dat hen wél iets te verwijten is?
Nogmaals, niks tegen Heinz of iemand anders maar heel correct was hun actie niet bepaald.
Voor de rest had ik weinig of niks van klagen, het programma dat ze er dan uiteindelijk op gezwierd hadden had wel een mooi verloop en khad er weinig roet mee.
Service was ook telkens top.
Als het goed is mag het gezegd worden, als er iets fout loopt ook naar mijn mening.
Ik zet dan ook bewust geen eenzijdige aanval neer maar gewoon zowel de positieve als de negatieve punten.
Ik voel me gewoon wat int zak gezet, thats it.
turbodruk staat op 2.6 als ik me niet vergis, iig onder de 2.7
Heb wel de indruk dat de wagen nog ietsjes teveel roet naar mijn mening maar het is moeilijk om zeggen omdat ik het als chauffeur zeer moeilijk kan zien.
Maar ik mag altijd terug gaan om het gratis bij te stellen, dus over de service (bij de nieuwe tuner) ook (net zoals bij Heinz) niks te klagen.
Comment
-
Ik kan mij vergissen , maar als u turbodruk op 2.6 staat (wat imho al GIGANTISCH veel is) dan komt ge idd gemakkelijk 2.8 - 2.9 uit in normale toestand.. want door de warme uitlaatgassen doorheen den turbo zal bijgevolg den turbo druk nog meer stijgen...!
correct me if i am wrong....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenIk kan mij vergissen , maar als u turbodruk op 2.6 staat (wat imho al GIGANTISCH veel is) dan komt ge idd gemakkelijk 2.8 - 2.9 uit in normale toestand.. want door de warme uitlaatgassen doorheen den turbo zal bijgevolg den turbo druk nog meer stijgen...!
correct me if i am wrong....
Het is uiteraard een stuk meer dan standaard maar het is geen gigantisch verschil.
Zal iets van een kleine 20% extra zijn tov standaard. En dat lijkt me niet gigantisch veel nee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenI dunno... ik dacht dat de standaard turbodruk bij mijn 120d maar 1.8 bar was... maar pin me daar niet op vast...
dat zal Brunhol beter weten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten1,8bar atmosferische turbodruk oftewel 2,8bar "absolute" turbodruk (atmosferische druk + overdruk).
als ik het goed heb was dat bij mijn wagen iets rond de 2.2-2.3 en nu rond de 2.6
kzeg wel, als ik het goed heb maar ik zit zit er niet al te veel naast denk ik
Comment
Comment