Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    ik wil die winstmarges van die kerels echt eens weten..
    Toen ik mijn wagen bij apec liet doen heb ik eens gevraagd wat dat materiaal daar allemaal kost, je zou er van achterover vallen.
    Akkoord dat ze winst maken, op termijn. maar dat is bij iedereen toch de bedoeling neem ik aan.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      di kan momenteel nog niet maar zal in de toekomst wel kunnen , alle tuning zowel upgrade naar meer vermogen als downtunen voor een gunstigere fiscale klasse zal kunnen en er komt op de website van de DIV een speciaal formulier hiervoor , maar verwacht dit zeker niet het eerste jaar , de bureaucratie in Belgie is zeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag
      ah bedankt voor het antwoord. je weet nooit met de aankomende verkiezingen dat een of andere pippo(litieker) zich in goed daglicht wil stellen met dit te versnellen.

Comment

De kosten ook?
        En dan spreken we nog niet als vadertje staat langs komt wandelen.
        Maar nu weet ik nog niet of kan rekenen op een goede service van die gasten...

R-M

Comment

Niet zo hoog als de winstmarges van vrije beroepers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Niet zo hoog als de winstmarges van vrije beroepers
            Zei de kapitalist.

Comment

afhankelijk van het bouwjaar tussen 2400-2450mbar continu en 2450-2500mbar in overboost , en die hebben stock 320Nm , het kleinste kind kan uitrekenen dat je om 43% meer koppel te hebben niet gaat toekomen met 6% meer turbodruk ( +150mbar ) dus dat die maar 2.6 bar turbodruk zou hebben hoop dat zijn tuner hem dat niet heeft verteld anders mag je er al van uitgaan dat die tuner alles behalve eerlijk is en zijn klanten vanalles voorliegt , nu worden we wel benieuwd wie die wagen getuned heeft want dat staat hier nog nergens vermeld .

Ofwel heeft hij niet de aangekondigde 470Nm , ofwel heeft hij meer dan 2.6bar turbodruk
              Standaard hebben die 330nm maar soit.
              Wagen is zelf ook niet standaard meer en ik dacht altijd dat tuners meer deden dan enkel de turbodruk opschroeven?

Van 2400 naar bvb 2650 is trouwens ook niet +150mbar?

Maar jij zegt dus dat 10% meer boost geven niet meer dan 10% extra trekkracht kan leveren?

zoals ik zei: ik dacht dat tunen uit meer bestond dan enkel de boost te verhogen maar ik zal ernaast zitten

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
              Gezien Heinz / BrunoL bij de 'nieuwe tuner' werd zwartgemaakt gok ik ook op apec.
              Waar heb ik Heinz of BrunoL zwartgemaakt?
              Over BrunoL geen kwaad woord gerept, wel discussie gehad maar los van zijn bedrijf of tuning...

Over heinz gewoon ervaring gezegd, niks gezegd wat niet waar was en er ook duidelijk bij gezegd dat ik van de bediening zeer tevreden was en dat de uiteindelijk gegeven tuning wel ok was. Ook al was die niet de tuning die afgesproken was.

Van hun tunen dus geen kwaad woord, wel vind ik (terecht) dat ze op dat moment niet gegeven hebben waarvoor ze me hebben laten betalen.

Zeggen dat ik ze dan zwart maak is wel heel kort door de bocht.

Ik kan ook enkel zeggen wat mijn ervaring is en heb er duidelijk ook de positieve dingen bij vermeld. Ik ga zéker niet zeggen dat Apec de onbetwiste kampioen is van het tunen, ik ben er ocharme 1 keer geweest.

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
              Dat werd ondertussen gewist.
              Is denk ik zelf nog opvraagbaar als je klikt op de post van edit.

Staat niks ergs in maar om kinderachtige ruzie te voorkomen (of toch te verminderen) heb ik het weggedaan. Blijkbaar mag hier geen enkele ervaring, objectief of niet, gepost worden of je bent een trouwe aanhanger van de kerk van [vul tuner naar keuze in]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                Zei de kapitalist.
                Waarmee ik dus wilde zeggen dat het een discussie naast de kwestie is. Prijzen gaan ook voor een stuk niet over wat een acceptabele marge is, maar ook over wat de klant bereid is van te betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten

Waar heb ik Heinz of BrunoL zwartgemaakt?
                  Er staat nergens, maar ook nergens, dat ik u beschuldig van het zwartmaken van Bruno.

Oorspronkelijk geplaatst door seria
                  Ik was altijd supercontent van Heinz, tot ik gisteren dus te weten kwam dat ze mij maar wat wijsgemaakt hebben om snel die paar 100eur in hun zak te steken en er helemaal niks tegenover te zetten..
                  Ik had hierop gezegd dat dit vermoedelijk bij de nieuwe tuner was gebeurd.
                  Last edited by decat; 04/06/2010, 04:01.
                  Database error.
                  The database has encountered a problem.

Comment

• Wat valt er eigenlijk veilig uit een golf 6 2.0tdi (110pk te halen), 5-bak maar dat is de 110pk versie altijd denk ik? Want daar blijkt toch wel redelijk wat verschil op te zitten. ik lees dingen van 340 tot 380 nm (40 nnm verschil) en 160 tot 185 pk (25 pk verschil).

Ik vind die waardes nogal vrij uiteenlopend vandaar de vraag. Ik heb al begrepen dat de versnellingsbak de gevoelige schakel is integenstelling tot de 6-bak van de 140pk versie. Graag wat licht in het duister
                    My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• ASD Tuning

Hallo,
                      heb zelf een golf 5 GTI en ben ook van plan hem in de toekomst te laten chippen..
                      Heeft er nu al iemand ervaring met het bedrijf ASD tuning?
                      Deze zien er wel redelijk pro uit..

Comment

• hier op het forum zitten denk ik een aantal getuunde GTI's , zoek eens rond mss kan dat helpen

Comment

hier op het forum zitten denk ik een aantal getuunde GTI's , zoek eens rond mss kan dat helpen
                          Bedankt voor je toelichting Bruno ....

IK heb trouwens het idee dat men golf al onder handen is genomen. IK was net een poging aan het doen om het te timen. Natuurlijk gaat da maar amper als je alleen bent en geen deftig materiaal hebt om te timen. MAAR ik heb toch een vrij goede poging gedaan en zat rond de 8 seconden. Toch een verschil van 3 seconden met de 10,7 die opgegeven is. Laat staan dat ik er nog 1 seconde naast zit (onwaarschijnlijk), is ie nog altijd 2 seconden sneller.

Met die kutbanden die er nu opzitten, heb ik wel weinig grip. In 3de is wielspin op nat wegdek nog heel goed mogelijk..
                          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

hier op het forum zitten denk ik een aantal getuunde GTI's , zoek eens rond mss kan dat helpen
                            Heb al enorm veel rondgekeken,maar op den duur hoor je zoveel verschillende dingen van verschillende tuners dat ne mens zou beginnen flippen..
                            Dacht tot nu toe JD,bij u Bruno of mss deze ASD chiptuning,daarom dat ik vroeg of iemand er al ervaring meehad..

Comment

• Bruno,

Weet jij al iets over chippen van de 1.6TDIe van de VAG groep?
                              Op APEC staat al eventjes dat ze er mee bezig zijn maar sindsdien niets meer van gehoord

Zou willen weten hoe ver ze hem tunen.

Comment

• Bruno,

jij hebt altijd commentaar op ziptuning he(of het nu terecht of onterecht is laten we in het midden) maar zeg jij had k nu mn auto bv bij jullie of heinz laten tunen dat hij ook beter zou presteren of dat niet?
                                2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
                                  Bedankt voor je toelichting Bruno ....

IK heb trouwens het idee dat men golf al onder handen is genomen. IK was net een poging aan het doen om het te timen. Natuurlijk gaat da maar amper als je alleen bent en geen deftig materiaal hebt om te timen. MAAR ik heb toch een vrij goede poging gedaan en zat rond de 8 seconden. Toch een verschil van 3 seconden met de 10,7 die opgegeven is. Laat staan dat ik er nog 1 seconde naast zit (onwaarschijnlijk), is ie nog altijd 2 seconden sneller.

Met die kutbanden die er nu opzitten, heb ik wel weinig grip. In 3de is wielspin op nat wegdek nog heel goed mogelijk..
                                  als je denkt dat hij al getuned zou kunnen zijn door de vorige eigenaar , zet hem dan best even op de testbank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                    Bruno,

jij hebt altijd commentaar op ziptuning he(of het nu terecht of onterecht is laten we in het midden) maar zeg jij had k nu mn auto bv bij jullie of heinz laten tunen dat hij ook beter zou presteren of dat niet?
                                    Daar kan ik onmogelijk op antwoorden zonder de wagen gezien te hebben , we zouden hem eerst al eens op de testbank moeten zetten om te zien hoeveel je juit hebt en dan kunnen we pas zien of we eventueel beter kunnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bonné Bekijk Berichten
                                      Bruno,

Weet jij al iets over chippen van de 1.6TDIe van de VAG groep?
                                      Op APEC staat al eventjes dat ze er mee bezig zijn maar sindsdien niets meer van gehoord

Zou willen weten hoe ver ze hem tunen.
                                      De 1.6 TDI valt nog steeds niet op een verantwoordelijke manier te herprogrammeren , je zal dus nog wat geduld moeten hebben

Comment

• Bruno,iemand van mijn werk gaat zijn A5 2.7 multitronic 190pk laten chippen .Ze komen bij hem thuis dit doen,dus zonder testbank.Ik hem hem dit afgeraden,omwille van de multitronic en gezegd dat hij een deftige tunner moet opzoeken.Maar hij wil niet luisteren.Wat denk jij hier van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                          Bruno,iemand van mijn werk gaat zijn A5 2.7 multitronic 190pk laten chippen .Ze komen bij hem thuis dit doen,dus zonder testbank.Ik hem hem dit afgeraden,omwille van de multitronic en gezegd dat hij een deftige tunner moet opzoeken.Maar hij wil niet luisteren.Wat denk jij hier van?
                                          dat hij beter zou luisteren naar jou lijkt me.
                                          multitronic staat er om bekend van niet al te ver te kunnen chippen.
                                          wellicht is voor hem de prijs belangrijker dan een veilig resultaat.
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X