Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    Zelf ga je nooit een goede prijs hebben voor zo'n programma loader , ze kosten denk ik iets van een 300 euro als je ze per stuk koopt , maar tuners zoals o.a apex/tunex kopen ze volgens mij minstens per 100 stuks aan en dan kosten ze slechts 65 euro geloof ik, prijs zou ik eens moeten opzoeken want ikzelf verkoop die dingen niet , veel te gevaarlijk , heb je de disclaimer al gelezen ? ik zal even voor je quoten "in geval van een stroomonderbreking of een te lage batterij-spanning kan het gebeuren dat de stuurdoos vastloopt tijdens het programmeren, XXXXXXX kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor de financiele gevolgen van het vervangen van de motorstuurunit, alle herstellingskosten zijn ....."

als je de wagen door een tuner laat flashen en hij loopt vast krijg je als klant onder garantie meteen van de tuner een nieuwe ECU, maar als je zelf thuis flasht met de tool dan draai je zelf op voor de kosten , wat al snel kan oplopen tot bv 1697.5 euro bij bv Mercedes , daarbij moet je ook de takelkosten nog rekenen enz.....

Mss toch even nadenken dus voordat je zelf gaat programma's laden
    Bedankt voor de goede raad Bruno ;o)
    Ik had van iemand anders ook al de tip gekregen om de wagen tijdens het flashen aan een batterijlader te hangen. Het is blijkbaar allemaal niet zo simpel als mijne maat en ik dachten. Hij wil zijn wagen graag laten chippen en begon over zo'n kastje. En ik dacht dat dus goedkoop te vinden. Niet dus ;o) Je kan het overigens totaal niet vergelijken met VAG-COM waar je enkel wisselt van programma en dus niet volledig flasht. Dat is ook een pak veiliger. Nuja, we zien wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      de meeste van die dingen zijn made in china , als je ze zonder logo wil en per 1000stuks aankoopt heb je ze voor nog geen 30$
      Ja okay, dat kan op zich wel.

Maar 't is niet dat je bij een leverancier opeens 240 euro korting PER STUK krijgt als je er 100 aankoopt eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Schandalig veel winst maken is wel een schande want dan verkoop je iets van minderwaardige kwaliteit voor veel te veel geld. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit het geval is voor Apec of andere tuners.
        Denk nu ook niet dat Apex of een andere Belgische tuner die per 1000 stuks aankoopt , zoveel vraag is er gewoon niet naar die doosjes , kan best zijn dat ze ze maar per 10stuks aankopen en dan stijgt de prijs al naar 180euro ofzo , rijk gaan ze er niet van worden

Comment

• @brunoL

ik rij met een z4 sdrive 23i.
          Is het al mogelijk om deze te chippen en is het de moeite waard ?
          BMW 428i xDrive Gran Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Danny Bekijk Berichten
            @brunoL

ik rij met een z4 sdrive 23i.
            Is het al mogelijk om deze te chippen en is het de moeite waard ?
            dat is zeker de moeite want het is een begrensde 2.5 motor , als je mij een mailtje kan sturen dan stuur ik je wat dyno resultaten , heb er onlangs nog een aantal gedaan .

groetjes
            Bruno

Comment

• C2 1.4HDi met kleine 100000Km nog veilig te chippen?
              En goede vermogenswinst?

Comment

• Das dezelfde blok als in mijne 206 en die rijdt nu al bijna 6 jaar rond met een "vers" programma van bij Heinz. 92pk en 210Nm had ik na chippen. (voor 68pk en 156Nm)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
                  C2 1.4HDi met kleine 100000Km nog veilig te chippen?
                  En goede vermogenswinst?
                  mijn zus heeft zo ene met herprogrammatie naar 95pk , als je graag eens komt testrijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
                    Bruno wat valt er uit een 1.7 van opel te halen?
                    wat heeft die origineel?
                    Last edited by ; 30/06/2010, 07:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Regi Bekijk Berichten
                      wat heeft die origineel?
                      op de vorige blz is er al op geantwoord

Comment

• http://www.facebook.com/shiftech#!/photo.php?pid=6383611&id=191836524127

klein gokspelletje , raad hoeveel pk's er in totaal op de foto staan en win een gratis chiptuning

Comment

• ik denk 3084 pk in totaal.

Comment

• Eerder 2990-3000 zoiets.

Maar hier valt niet veel meer te chippen thuis, dusja

Comment

• Maar een gokje, maar volgens mij staan er 0 paarden op de foto!
                              Mijn antwoord is dus nul.
                              (Want in de vraag staat volgens mij hoeveel paarden er staan).
                              Kan natuurlijk dat ik de bal volledig mis sla, maar ja niet geschoten is altijd mis.

Comment

• toffe wedstrijd, het winnende antwoord is 3096
                                2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
                                1998 Saab 9-3 TiD (sold)
                                1993 Saab 900i aero (sold)

Comment

• Ik denk dat je hier niet moet antwoorden

Comment

• ik weet persoonlijk hoeveel pk de tts heeft

misshien een klein voordeel....

Comment

• voila, ook een gokje geplaatst: 3089 pk

Comment

• .....
                                        Last edited by ; 07/07/2010, 14:52.

Comment

• Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je het antwoord op facebook post en niet hier , en @GTI : 0 is een geldig antwoord

Grote Facebook wedstrijd - Schat het totaal aantal pk's op de parking van Shiftech en win een gratis herprogrammatie

Comment

Working...
                                          X