Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zullen we zeker doen, heb jij nog wat te melden op tuning-vlak ?

Comment

• nope....
      is de chip die effectief je brandstof verbruik doet dalen al gevonden ondertussen?
      Daar heb ik wel oren naar

Comment

• kan ik geloven met zo'n vrachtwagen.
        Chiptuning kan hier zeker helpen, daar zijn al genoeg bewijzen van.

Comment

• had vroeger ook een chip in m'n nissan partol steken, m'n verbruik ging er ook van dalen.. zeiden ze...
          Bij eenzelfde rijstijl 3 liter erbij ja... ben dus beetje sceptisch bij die uitspraken.

Comment

• Je verbruikt zakt bij een goede chip wel hoor, maar dezelfde rijstijl is nu net het probleem

Comment

• Tja, als ze je meer PK en NM geven ben je al eens geneigd om dat uit te testen. Maar ze kunnen ook de PK's en NM min of meer hetzelfde laten en het verloop van de ontsteking wat beter regelen.
              Als ik wil kan ik ook elke maand nieuwe banden steken met dat koppel , maar geloof het of niet, ik heb de wagen nu al 3 jaar en heb nog steeds m'n eerste setje, idem kwa remmen.
              Ik ben dan eerder voorstander van de "power = control" doctrine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                Je verbruikt zakt bij een goede chip wel hoor, maar dezelfde rijstijl is nu net het probleem
                Zo is dat, toch hangt dat van de ingesteldhied af van het "manneke" die er mee rijdt.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Tja, als ze je meer PK en NM geven ben je al eens geneigd om dat uit te testen. Maar ze kunnen ook de PK's en NM min of meer hetzelfde laten en het verloop van de ontsteking wat beter regelen.
                Als ik wil kan ik ook elke maand nieuwe banden steken met dat koppel , maar geloof het of niet, ik heb de wagen nu al 3 jaar en heb nog steeds m'n eerste setje, idem kwa remmen.
                Ik ben dan eerder voorstander van de "power = control" doctrine
                Hier ook zo, mijn vorige was gechipt maar maakte er geen gebruik van temeer omdat de trek-curve tot +/- 120 km gelijk loopt met een niet gechipte. Vanmij mogen ze dat bij de volgende zo laten. Veel belangrijker voor mij is het verbruik als je enkele duizende km's per maand rijd. En dit helpt wel degelijk met een chip. Er circuleren hier nog ergens "live" foto's van mijn verbruik. Door bepaalde omstandigheden is het er bij mijn huidige niet van gekomen, doch bij de volgende zal het direct vanbij de aankoop zijn (of direct erna bij Bruno). Remmen? mijn voorlopig eerste (na de originele natuurlijk) zijn er ondergestoken na 113000km...... tsal dus niet van te rap rijden zijn en vol in de remmen te gaan.... btw, knappe uitdrukking: POWER-CONTROL
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Gij hebt maar 1 versnelling tot 120?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    mijn zus heeft zo ene met herprogrammatie naar 95pk , als je graag eens komt testrijden
                    En hoe gaat dat? Moet toch nog vrij goed gaan op zo'n kleine wagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      Gij hebt maar 1 versnelling tot 120?
                      nee, 123
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        dat is zeker de moeite want het is een begrensde 2.5 motor , als je mij een mailtje kan sturen dan stuur ik je wat dyno resultaten , heb er onlangs nog een aantal gedaan .

groetjes
                        Bruno
                        bedankt voor de info, maar is me iets te weinig verschil.
                        Ik had gehoopt op 240 pk en 280 Nm.
                        Last edited by Danny; 05/08/2010, 13:14.
                        BMW 428i xDrive Gran Coupé

Comment

• Op facebook op de pagina van shiftech, ford focus RS van 305 tot 409pk
                          kan toch ook niet meer deftig rijden met dat alleen op de voorwielen?
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Danny Bekijk Berichten
                            bedankt voor de info, maar is me iets te weinig verschil.
                            Ik had gehoopt op 240 pk en 380 Nm.
                            380Nm??

Comment

• Het blijft een benzine motor he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

§2. Elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het procesverbaal van goedkeuring, wordt bekrachtigd met een getuigschrift waarbij afwijking wordt verleend van de erin vervatte gegevens. Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de constructeur of zijn gemachtigde, wordt het verzoek niet ingewilligd tenzij met de toestemming van de constructeur of zijn gemachtigde
                                die wetgeving is veroudert , er is ondertussen al nieuwe europese wetgeving van kracht die door de lidstaten in nationale wetten moet worden vertaald , Belgie is al meermaals op de vingers getikt door de europese instanties omdat ze vertraging heeft met de omzetting van de europese wetgeving , maar dat hoeft ons niet te verbazen gezien de huidige politieke agenda , opeenvolgende verkiezingen , eeuwig durende formatie gesprekken , maar nooit een echte regering die de problemen van het land aanpakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
                                  En hoe gaat dat? Moet toch nog vrij goed gaan op zo'n kleine wagen?
                                  dat rijdt super goed , komende van 68pk is dat een wereld verschil , rijdt zeer aangenaam en veel vlotter in lage toeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Op facebook op de pagina van shiftech, ford focus RS van 305 tot 409pk
                                    kan toch ook niet meer deftig rijden met dat alleen op de voorwielen?
                                    we hadden eerst 645Nm maar dat was net iets te veel , we hebben dat nu verlaagd tot 620Nm en dat gaat super goed , ongelofelijk hoe dat het sperdifferentieel werkt op die wagen , echt klasse !!

Als je met die wagen rijdt heb je het gevoel met een WRC onderweg te zijn , zaaaaaaalig gewoon

Comment

• Heeft er iemand al weet van een bedrijf dat de nieuwe TCE 130 motor bij een Renault onder handen neemt ?

Verschillende websites gekeken, maar hij is nog nergens in de lijst opgenomen.

Comment

• Ik denk persoonlijk van niet maar ga het toch even vragen aan de kenners.

Heeft het nut om een dieselmotor uit 1989 te chippen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          380Nm??
                                          lol, ik bedoelde 280Nm natuurlijk.

20pk en +/- 12Nm extra ga je nie voelen en is mij de moeite niet.
                                          Last edited by Danny; 05/08/2010, 13:27.
                                          BMW 428i xDrive Gran Coupé

Comment

Working...
                                          X