een atmosferische diesel kan bijna niet geremapped worden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk BerichtenIk denk persoonlijk van niet maar ga het toch even vragen aan de kenners.
Heeft het nut om een dieselmotor uit 1989 te chippen?
Comment
-
Normaal moet je chiptuning aangeven bij de verzekeraar (meer PK's, dus hogere premie, misschien zelfs sportwagenklasse, etc..). Zeker als je in een hoger BIV klasse terecht komt kan men je ook vervolgen wegens belastingsontduiking.
Wel vraag ik me af hoe ze 1 en ander gaan gewijzen. Ik heb nog geen 2 vermogensbanken gezien die hetzelfde resultaat gaven.
Bij een ongeval moet er een oorzakelijk verband kunnen aangetoond worden tussen de chiptuning en het ongeval, anders zal je hoogstens een bekeuring (en dus mogelijk vervolging wegens fraude) krijgen.
garantie hangt ervan af, te bespreken met je garagist/verdeler.
Comment
-
Zijn er al bedrijven die iets kunnen doen aan de 1.6 common rail diesel uit de VW passat bluemotion?Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenNormaal moet je chiptuning aangeven bij de verzekeraar (meer PK's, dus hogere premie, misschien zelfs sportwagenklasse, etc..). Zeker als je in een hoger BIV klasse terecht komt kan men je ook vervolgen wegens belastingsontduiking.
Wel vraag ik me af hoe ze 1 en ander gaan gewijzen. Ik heb nog geen 2 vermogensbanken gezien die hetzelfde resultaat gaven.
Bij een ongeval moet er een oorzakelijk verband kunnen aangetoond worden tussen de chiptuning en het ongeval, anders zal je hoogstens een bekeuring (en dus mogelijk vervolging wegens fraude) krijgen.
garantie hangt ervan af, te bespreken met je garagist/verdeler.
Bij een ongeval zit dat wat moeilijker, denk ik. Dat is ook de reden waarom ik me het meest weigerachtig opstel tov chiptuning.De link snelheid/ongeval is niet echt moeilijk om te leggen, denk ik... Ik zou me niet graag in die sitatie bevinden na een ongeval!
Comment
-
Dat lijkt me toch vooral een punt als je daar met een zwaar opgevoerde skyline of subaru iets tegenkomt. Die draaien soms 2x de PK's die op papier staan
Zou toch ook een uitlezing eisen bij aanrijding met zo'n bak. Bewijs dan maar eens dat je chassis dat vermogen correct op de weg kon zetten en dat dat niet tot verlies van de controle heeft geleid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stievy Bekijk BerichtenHallo
ik heb een fiat ducato 2.3 van 2008(30.000kms)
zou die wille chippen maar weet niet goed waar,
ziptuning is 399 euro
atm is 299 euro...
iemand anders nog voorstellen? vind 300 euro een goede prijs, maar kwaliteit is zeker even belangrijk!!
de beste keuze doet alleen italiaanse auto's,als je kijkt bij prijslijst-->fiat-->en dan helemaal onderaan zie je de prijzen.
je kan ook mailen,staat ook op de site vermeld onder "contact"Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk BerichtenMeer vermogen kan je idd aangeven bij je verzekeraar, akkoord.
Bij een ongeval zit dat wat moeilijker, denk ik. Dat is ook de reden waarom ik me het meest weigerachtig opstel tov chiptuning.De link snelheid/ongeval is niet echt moeilijk om te leggen, denk ik... Ik zou me niet graag in die sitatie bevinden na een ongeval!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenJe kan met een niet-gechipte wagen anders ook veel te snel rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenKunnen we daar eens over stoppen?
Dit onderwerp komt elke 10 pagina's terug ofzo
Als 1 iemand me een antwoord kan geven is dat mss de snelste weg...
Comment
-
Het is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.
Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...
Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenDat lijkt me toch vooral een punt als je daar met een zwaar opgevoerde skyline of subaru iets tegenkomt. Die draaien soms 2x de PK's die op papier staan
Zou toch ook een uitlezing eisen bij aanrijding met zo'n bak. Bewijs dan maar eens dat je chassis dat vermogen correct op de weg kon zetten en dat dat niet tot verlies van de controle heeft geleid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenKunnen we daar eens over stoppen?
Dit onderwerp komt elke 10 pagina's terug ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk BerichtenHet is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.
Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...
Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAls je al in de hoogste schijf zit is er dan helemaal niks aan het handje. Da's toch al datSeat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk BerichtenHet is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.
Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...
Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.
Hij berekent de premie in functie van het vermogen, maar waarom zou zijn schaal gelijklopen met die van de BIV tabel?
Als je nu 211pk of 212 of 250pk hebt, je zal evenveel premie betalen. Het is niet alsof je van een 75pk kar naar een 250pk kar gaat hé. De mijne had standaard al meer dan de opgegeven 211pk. Ik zou dus al in overtreding kunnen zijn zonder het te weten...wat een geluk dat hij op een testbank heeft gestaan.
Comment
Comment