Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • een atmosferische diesel kan bijna niet geremapped worden.
    Last edited by ; 06/01/2011, 03:38.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk Berichten
      Ik denk persoonlijk van niet maar ga het toch even vragen aan de kenners.

      Heeft het nut om een dieselmotor uit 1989 te chippen?
      Ik denk dat de vraag eerder is of het wel mogelijk is om die motor te chippen. Zit daar wel een turbo op? Als er geen opzit dan mag je het vergeten.

      Comment


      • 1. Wat bij een ongeval na chiptuning (verzekering)?

        2. Garantie zal ook vervallen waarschijnlijk in geval van chiptuning?

        Comment


        • Normaal moet je chiptuning aangeven bij de verzekeraar (meer PK's, dus hogere premie, misschien zelfs sportwagenklasse, etc..). Zeker als je in een hoger BIV klasse terecht komt kan men je ook vervolgen wegens belastingsontduiking.
          Wel vraag ik me af hoe ze 1 en ander gaan gewijzen. Ik heb nog geen 2 vermogensbanken gezien die hetzelfde resultaat gaven.

          Bij een ongeval moet er een oorzakelijk verband kunnen aangetoond worden tussen de chiptuning en het ongeval, anders zal je hoogstens een bekeuring (en dus mogelijk vervolging wegens fraude) krijgen.

          garantie hangt ervan af, te bespreken met je garagist/verdeler.

          Comment


          • Zijn er al bedrijven die iets kunnen doen aan de 1.6 common rail diesel uit de VW passat bluemotion?
            Captain Turbo
            General Von Driftenstein

            Oorspronkelijk geplaatst door C_X
            Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

            Comment


            • Hallo

              ik heb een fiat ducato 2.3 van 2008(30.000kms)
              zou die wille chippen maar weet niet goed waar,
              ziptuning is 399 euro
              atm is 299 euro...

              iemand anders nog voorstellen? vind 300 euro een goede prijs, maar kwaliteit is zeker even belangrijk!!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Normaal moet je chiptuning aangeven bij de verzekeraar (meer PK's, dus hogere premie, misschien zelfs sportwagenklasse, etc..). Zeker als je in een hoger BIV klasse terecht komt kan men je ook vervolgen wegens belastingsontduiking.
                Wel vraag ik me af hoe ze 1 en ander gaan gewijzen. Ik heb nog geen 2 vermogensbanken gezien die hetzelfde resultaat gaven.

                Bij een ongeval moet er een oorzakelijk verband kunnen aangetoond worden tussen de chiptuning en het ongeval, anders zal je hoogstens een bekeuring (en dus mogelijk vervolging wegens fraude) krijgen.

                garantie hangt ervan af, te bespreken met je garagist/verdeler.
                Meer vermogen kan je idd aangeven bij je verzekeraar, akkoord.

                Bij een ongeval zit dat wat moeilijker, denk ik. Dat is ook de reden waarom ik me het meest weigerachtig opstel tov chiptuning.De link snelheid/ongeval is niet echt moeilijk om te leggen, denk ik... Ik zou me niet graag in die sitatie bevinden na een ongeval!

                Comment


                • Dat lijkt me toch vooral een punt als je daar met een zwaar opgevoerde skyline of subaru iets tegenkomt. Die draaien soms 2x de PK's die op papier staan
                  Zou toch ook een uitlezing eisen bij aanrijding met zo'n bak. Bewijs dan maar eens dat je chassis dat vermogen correct op de weg kon zetten en dat dat niet tot verlies van de controle heeft geleid.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stievy Bekijk Berichten
                    Hallo

                    ik heb een fiat ducato 2.3 van 2008(30.000kms)
                    zou die wille chippen maar weet niet goed waar,
                    ziptuning is 399 euro
                    atm is 299 euro...

                    iemand anders nog voorstellen? vind 300 euro een goede prijs, maar kwaliteit is zeker even belangrijk!!


                    de beste keuze doet alleen italiaanse auto's,als je kijkt bij prijslijst-->fiat-->en dan helemaal onderaan zie je de prijzen.

                    je kan ook mailen,staat ook op de site vermeld onder "contact"
                    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

                    Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

                    Seat Ibiza Evo2 ​

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                      Meer vermogen kan je idd aangeven bij je verzekeraar, akkoord.

                      Bij een ongeval zit dat wat moeilijker, denk ik. Dat is ook de reden waarom ik me het meest weigerachtig opstel tov chiptuning.De link snelheid/ongeval is niet echt moeilijk om te leggen, denk ik... Ik zou me niet graag in die sitatie bevinden na een ongeval!
                      Je kan met een niet-gechipte wagen anders ook veel te snel rijden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Je kan met een niet-gechipte wagen anders ook veel te snel rijden.
                        Toch wordt zoiets gezien bij de verzekering als een 'verhoging van het risico', welke altijd moet aangegeven worden om volledig in orde te zijn met je polis...

                        Comment


                        • Kunnen we daar eens over stoppen?

                          Dit onderwerp komt elke 10 pagina's terug ofzo

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Kunnen we daar eens over stoppen?

                            Dit onderwerp komt elke 10 pagina's terug ofzo
                            Kan moeilijk al die pagina's beginnen lezen hé

                            Als 1 iemand me een antwoord kan geven is dat mss de snelste weg...

                            Comment


                            • Het is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.

                              Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...

                              Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                Dat lijkt me toch vooral een punt als je daar met een zwaar opgevoerde skyline of subaru iets tegenkomt. Die draaien soms 2x de PK's die op papier staan
                                Zou toch ook een uitlezing eisen bij aanrijding met zo'n bak. Bewijs dan maar eens dat je chassis dat vermogen correct op de weg kon zetten en dat dat niet tot verlies van de controle heeft geleid.
                                Ik moet dat niet bewijzen, dat moet de tegenpartij doen. En eerst moet jij bewijzen hoeveel PK er in mijn bakje zit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Kunnen we daar eens over stoppen?

                                  Dit onderwerp komt elke 10 pagina's terug ofzo
                                  jouw reaktie ook.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                                    Het is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.

                                    Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...

                                    Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.
                                    Als je al in de hoogste schijf zit is er dan helemaal niks aan het handje. Da's toch al dat

                                    Comment


                                    • Handig hé ...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Als je al in de hoogste schijf zit is er dan helemaal niks aan het handje. Da's toch al dat
                                        Jeuj
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                                          Het is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.

                                          Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...

                                          Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.
                                          Wat kan de verzekeraar het schelen hoeveel BIV je hebt betaald?

                                          Hij berekent de premie in functie van het vermogen, maar waarom zou zijn schaal gelijklopen met die van de BIV tabel?

                                          Als je nu 211pk of 212 of 250pk hebt, je zal evenveel premie betalen. Het is niet alsof je van een 75pk kar naar een 250pk kar gaat hé. De mijne had standaard al meer dan de opgegeven 211pk. Ik zou dus al in overtreding kunnen zijn zonder het te weten...wat een geluk dat hij op een testbank heeft gestaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X