Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Kan er mij iemand zeggen waar ik een ECU kan laten tunen voor de MPS3 ?
    Ik dacht aan de Piasini tuning.. maar m'n ECU naar Italie sturen zie ik niet zo zitten..
    Last edited by ; 22/10/2008, 23:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Kan er mij iemand zeggen waar ik een ECU kan laten tunen voor de MPS3 ?
      Ik dacht aan de Piasini tuning.. maar m'n ECU naar Italie sturen zie ik niet zo zitten..
      Zoals je zelf al enigszins aangeeft kan je enkel terecht bij Piasini Engineering of mensen die met apparatuur van Piasini Engineering werken en de MAZDA MITSUBISHI ECU plugin hebben.

Ik kan je hierbij helpen, maar ook ik ben genoodzaakt de ECU naar een (weliswaar zeer betrouwbare) collega te sturen die die voor jou tuned.

Als je meer info wil PM me gerust.
      Last edited by ; 23/10/2008, 13:36.

Comment

Ik ben ook van plan om een vitaminekuurtje te laten uitvoeren denk ik. Zou naar 210pk en 310Nm gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
          Zoals je zelf al enigszins aangeeft kan je enkel terecht bij Piasini Engineering of mensen die met apparatuur van Piasini Engineering werken en de MAZDA MITSUBISHI ECU plugin hebben.

Ik kan je hierbij helpen, maar ook ik ben genoodzaakt de ECU naar een (weliswaar zeer betrouwbare) collega te sturen die die voor jou tuned.

Als je meer info wil PM me gerust.
          Thanks.. enig idee over hoeveel dagen we het hebben dat ik te voet sta?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Thanks.. enig idee over hoeveel dagen we het hebben dat ik te voet sta?
            Klein weekske...

Comment

kempower

bij kempower kan je ook terecht , hij kent een italiaan die ecu schrijft en kan u wel helpen denk

Comment

ik overweeg mijn auto ekonomisch ekologisch te chippen, waar goed van prijs en degelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik overweeg mijn auto ekonomisch ekologisch te chippen, waar goed van prijs en degelijk
                  www.apecbelgium.be

Ze maken zelfs specifiek "eco-chips", enkel meer koppel en minder verbruik.

Comment

"enkel" meer koppel... zonder de Pk-kromme te verleggen kan volgens mij niet...
                    aangezien , simpel gezegd koppel*toerental = vermogen

Comment

Deze vraag is misschien al gesteld, maar is er een km-grens waarna chiptuning af te raden is?

Bv: een 1.7 ctdi 100pk met ongeveer 80.000km, is dat nog aan te raden om te tunen?

Comment

80.000 zijn nog geen kilometers...

150k+ en dan nog chippen is geen uitzondering

Wel altijd warm rijden, niet besparen op olie en oliefilters en dergelijke.

Comment

Ik zit nog steeds met het volgende probleem. Ik heb het meeste vertrouwen in merkgebonden chippers.. Irmscher houdt zich echter niet bezig met mijn type motor . Dus ik vrees dat ik naar een andere zal moeten. Sommige raden Heinz aan maar andere raden deze dan weer af. Dus ik weet het allemaal niet meer. Iemand advies? Is Heinz betrouwbaarder dan om het even welk chipper om het hoekje zoals bv dmtuning die vlakbij zit.

En gelieve nu niet af te komen van: "dan had je een zwaardere motor moeten nemen". Deze auto heb ik 2dehands gekocht waardoor ik niet echt veel keuze had. Zeker niet omdat het de zwaarste dieselmotor is beschikbaar op de corsa..
                          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C Bekijk Berichten
                            Deze vraag is misschien al gesteld, maar is er een km-grens waarna chiptuning af te raden is?

Bv: een 1.7 ctdi 100pk met ongeveer 80.000km, is dat nog aan te raden om te tunen?
                            Das wel te hopen want anders zit ik met een probleem. Heb diezelfde motor met 82dkm
                            My GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
                              Das wel te hopen want anders zit ik met een probleem. Heb diezelfde motor met 82dkm
                              Aha!!!

Mijne zit wel in een Honda.

De nieuwe 1.7 bij opel heeft nu wel 110 en 125pk, maar dat is dan mss een compleet andere motor? Als het enkel software is zou het gemakkelijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C Bekijk Berichten
                                Aha!!!

Mijne zit wel in een Honda.

De nieuwe 1.7 bij opel heeft nu wel 110 en 125pk, maar dat is dan mss een compleet andere motor? Als het enkel software is zou het gemakkelijk zijn.
                                Die vraag had ik ook al gesteld. Maar blijkbaar is het meer dan enkel een software aanpassing. Spijtig genoeg.
                                My GTI

Comment

hoeveel 160PK ???
                                  op de testbank gemeten?
                                  onwaarschijnlijk!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Een beetje chiptuner flasht dan jouw programma verniet weer in de auto.

Hmm, zou mijn wagen terug naar de gebruikelijke 163 pk dan staan? Er waren probleemjes met mijn panoramisch dak, en ze moesten hem daarvoor aan de computer leggen, aangezien het dak niet in één beweging toeging en soms terugkeerde bij het dicht gaan.

Denk je, dat ik het kwijt ben, of is de kans klein?

Roetfilter, bedoel je waarschijnlijk? Dat las ik ook al, cat nog niet.
                                    Hmm zou mijn wagen terug naar de gebruikelijke 163 pk dan staan? Er waren probleempjes met mijn panoramisch dak, en ze moesten hem daarvoor aan de computer leggen, aangezien het dak niet in één beweging toe ging en soms terugkeerde bij het dichtgaan.

Denk je dat ik het kwijt ben, of is dit niet bestaande?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
                                      Ik zit nog steeds met het volgende probleem. Ik heb het meeste vertrouwen in merkgebonden chippers.. Irmscher houdt zich echter niet bezig met mijn type motor . Dus ik vrees dat ik naar een andere zal moeten. Sommige raden Heinz aan maar andere raden deze dan weer af. Dus ik weet het allemaal niet meer. Iemand advies? Is Heinz betrouwbaarder dan om het even welk chipper om het hoekje zoals bv dmtuning die vlakbij zit.

En gelieve nu niet af te komen van: "dan had je een zwaardere motor moeten nemen". Deze auto heb ik 2dehands gekocht waardoor ik niet echt veel keuze had. Zeker niet omdat het de zwaarste dieselmotor is beschikbaar op de corsa..
                                      Heinz is goed, als je kijkt welke auto's er soms staan.

Dure bmw's, porsches, lamborghini, mercedes, range rovers, audi's.

Aangeraden gekregen door een echte autokenner: die daar zowel zijn ferarri en zijn audi RS 4 heeft laten doen en zijn volkswagen phaeton.

Staan op het autosallon, en is heel bekend bij de audi dealers en bmw dealers, daar ze soms voor audi en bmw dingen moeten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexcars Bekijk Berichten
                                        Heinz is goed, als je kijkt welke auto's er soms staan.

Dure bmw's, porsches, lamborghini, mercedes, range rovers, audi's.

Aangeraden gekregen door een echte autokenner: die daar zowel zijn ferarri en zijn audi RS 4 heeft laten doen en zijn volkswagen phaeton.

Staan op het autosallon, en is heel bekend bij de audi dealers en bmw dealers, daar ze soms voor audi en bmw dingen moeten doen.
                                        Ik heb al 2 auto's laten chippen bij Heinz en ben der toch content van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk Berichten
                                          Ik heb al 2 auto's laten chippen bij Heinz en ben der toch content van.
                                          Heb echter gehoord dat heinz soms iets te ver gaat...
                                          Heb een honda accord 2.2 i-ctdi 140pk, en heinz chipt deze naar 185pk,
                                          lijkt dit niet teveel naargelang men begin pk's ivm de koppeling e.d.?

Groeten

Comment

Working...
                                          X