Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Laat de chipping er eens af halen, je zal het dan wel merken.
    Je wordt gewoon alles gewoon. Na een tijdje is het snelle er voor je gevoel af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
      kan het zijn dat een wagen een chip langszamerhand afstoot en de waarden verlagen?
      Ofwel zit het puur in men kop,
      Kan mij herrineren dat wanneer net na de chip vertrokken voor een testritje de wagen vrij hard doorsleurde en er enorm gevoel was(138,7PK, kwam van 105)

Nu na ongeveer 4 maand heb ik het gevoel dat de wagen terug trager geworden is, al liegt de teller er niet om, die gaat wel omhoog, maar dat gevoel van de testrit krijg ik nooit meer

Zou hem eigenlijk terug op de testbank moeten zetten, maar om 50€ te betalen voor iets dat wss in men kop zit...
      Pk's raak je gewend, helaas...

Comment

• binnen 2weken ben ik op reis, kzal hem daarna nog eens testen,
        Normaal na tijdje er niet mee te rijden moet dat toch beter voelen he

Wel jammer dat er niet veel meer veilig uit te halen valt, nog nergens een veilige manier gevonden om hem hoger dan 140-150 te krijgen

tbh heb ik al enorm spijt niet voor de 1.8 tsi van 160 pk gegaan te zijn.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
          binnen 2weken ben ik op reis, kzal hem daarna nog eens testen,
          Normaal na tijdje er niet mee te rijden moet dat toch beter voelen he

Wel jammer dat er niet veel meer veilig uit te halen valt, nog nergens een veilige manier gevonden om hem hoger dan 140-150 te krijgen

tbh heb ik al enorm spijt niet voor de 1.8 tsi van 160 pk gegaan te zijn.
          Weer iemand die het licht gezien heeftn benzine is the way to go

Idd, misschien als je een tijdje niet met de auto rijdt. Nog beter zou zijn een tijdje met een andere wagen rijden denk ik. Mja. Je ziet wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
            Weer iemand die het licht gezien heeftn benzine is the way to go

Idd, misschien als je een tijdje niet met de auto rijdt. Nog beter zou zijn een tijdje met een andere wagen rijden denk ik. Mja. Je ziet wel
            mja ik rij soms wel eens met de peugeot 308 SW 1.6 hdi (90pk) van thuis.
            Dan voel ik mij pas elendig

soms spookt het me zelf door men kop men nieuwe wagen reeds te verkopen en een zelfde te kopen maar de1.8 tsi...
            Anderzijds zou dat wel een enorme geldklop zijn voor een gewone wagen als een leon.
            motor swappen gaat niet zomaar zeker
            Last edited by ThomasT; 24/08/2010, 12:26.

Comment

• Aan alles valt een mouw te passen
              Waarom pas je de hardware niet aan zodat je weer verder kan tunen?
              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
              Audi S3 '02 sold => topic
              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                Aan alles valt een mouw te passen
                Waarom pas je de hardware niet aan zodat je weer verder kan tunen?
                Omdat het ook niet de bedoeling isnog meer duizenden euro's(wat nu al het geval is) aan deze wagen te doen, ben pas 20jaar dus zou graag nog wat sparen voor een eigen woonst ook. Ik zou de wagen ook graag nog wat veilig houden en geen schrik te moeten hebben als het kot regelmatig eens opentrek.
                Maar ik informeer me wel eens naar de mogelijkheden

Comment

• Ben echt een eeuwige twijfelaar.. Wil mijn 1.4tdi ook een chipkuurtje geven maar blijf echt zwaar twijfelen. Van 70 naar 95pk en 155nm naar 195nm. Zou je dat verschil echt voelen? Iemand die dit al heeft laten doen op een 1.4tdi?
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Dat ga je zeker voelen, daar moet je niet aan twijfelen.
                    Het is natuurlijk relatief te noemen, zeker in verhouding met sommige wagens op het forum, maar een gemapte 1.4 TDi is best wel snel.

Mvg

Comment

• 40 nm erbij is een lichtere auto?
                      da voel je zeker

Comment

• Zeker en vast ga je dat voelen. Als je de mogelijkheid hebt, zeker te overwegen.

Comment

• Ik was net aan het kijken op squadra tuning maar ze blijken geen tuning te doen van de 2.0 JTDm 163/170 pk motor, iemand enig idee waarom?

Ondertussen mailtje verzonden ter bevestiging maar ik zou mijn toekomstige Giulietta 2.0 163pk toch een beurt willen geven - iemand een idee van de prestaties dan?
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                            Als je u wagen laten tunen . Houd ook rekening met de afstand . Is echt niet aangenaam om iedere keer + 100km afteleggen voor terug te laten tunen na een flash in de garage.
                            Ieeps inderdaad.

Maar ST komt om regelmatige tijdstippen naar Brugge + Ik zou een Alfa allen bij ST laten chiptunen en nergens anders .

Daar al 4 Alfas laten Tunen en nooit problemen gehad ermee..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                              Ik was net aan het kijken op squadra tuning maar ze blijken geen tuning te doen van de 2.0 JTDm 163/170 pk motor, iemand enig idee waarom?

Ondertussen mailtje verzonden ter bevestiging maar ik zou mijn toekomstige Giulietta 2.0 163pk toch een beurt willen geven - iemand een idee van de prestaties dan?
                              bij shiftech wordt dit
                              200 pk en 425 nm

Comment

• net antwoord gekregen:

1) Hoeveel zou de chiptune van deze motor kosten?
                                Medio: 400.-- Massimo: 550.--
                                2) Wat kan er verwacht worden van deze tune?

Standaard gemeten 340 Nm, 165 pk.
                                Medio 375 Nm/180 pk. Massimo: 390 Nm, 200 pk.

Toeval of niet, ze gingen de website net vandaag update met deze informatie.

Ik had wel op een 215pk gehoopt

Comment

• +35pk en 390 NM (! njam njam) is toch al meer dan dik in orde?

Squadra is idd the place to be! Ik ga mijn squadra alfa zo hard missen als hij volgende maand verkocht is

Comment

• Even een vraagje

Heb net een citroen jumper aangekocht 2.2hdi met 101pk en 77000km van 2006'

Aangezien ik niet in dit wereldje thuis ben zit ik er aan te denken om hem te laten chiptunen

Ook heb ik reeds al wat opzoekwerk gedaan maar deze is niet altijd even up to date

Zijn er hier wat mensen die er meer ervaring bij hebben

Heinz is niet ver van men deur , kunnen jullie ervaringen delen of andere aanraders me aanbevelen

Alsook was ik al eens op de site van Zip tuning geweest en het leek me een goede prijs , echter kwam ik wel heel wat negatieve tegenkantingen tegen

Als zelfstandige ben ik er uiteraard niet bij gebaat om veel problemen hierdoor te gaan ondervinden daar ik het voertuig dagelijks nodig heb om brood op de plank te krijgen

Alvast bedankt
                                    Last edited by ; 18/09/2010, 00:08.

Comment

• zit er een goeie chiptuner in Noord-West-Vlaanderen (regio brugge) of eventueel regio maldegem/eeklo?

het is om een 116d naar het vermogen van een 118d te brengen (dus niet de maximale tuning naar ong. 170pk maar gewoon naar 143pk)

heb geen zin om telkens naar het Brusselse te moeten rijden na elke update

Comment

• Deinze -> www.apecbelgium.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                          ik heb hen 1,5 week geleden een mail gestuur over mogelijkheden bij mijn auto

tot heden noch geen antwoord ontvangen. ook telefonisch geen antwoord.

vind ik al geen service om te beginnen
                                          zal dus weer shiftech worden.
                                          dan weet ik dat het goed gedaan is

Comment

Working...
                                          X