Oorspronkelijk geplaatst door Timmie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
aah, k niet alles gelezen.
tis dus een gefrustreerd manneke dat zijn woede wilt afreageren op den chiptuner omdat hijzelf ni in orde was.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtennee sorry , het is te dom om hierop wat dan ook van commentaar te moeten geven , ik heb wel andere dingen te doen.
Comment
-
Heb ook eens wat info ingewonnen over het laten tunen van een Citroën C4 1.6 HDI, wat mij opvalt is dat de prijzen tussen de tuners onderling toch wel redelijk verschillen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHeb ook eens wat info ingewonnen over het laten tunen van een Citroën C4 1.6 HDI, wat mij opvalt is dat de prijzen tussen de tuners onderling toch wel redelijk verschillen.
Ik weet niet hoe de andere tuners hun prijzen bepalen maar onze basisprijs wordt berekend uit de ontwikkelingskost , hoeveel werk het afstellen per wagen in beslag neemt ( uren op de testbank ), het risico op garantie , het verwachte afneem volume en de prijs bij de concurrentie speelt ook wel een beetje een rol. Daarna hangt de prijs ook nog eens af van hoeveel werk we hebben in het algemeen ( in rustigere periodes zie je dan wel eens een promo aktie verschijnen ) . Als een prijs lager is betekent dat meestal dat er ergens op bespaard is , dat kan op de winst van de tuner zijn maar dat kan evengoed op de kwaliteitscontrole of garantie voorwaarden zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtennet zoals de prijs tussen een Audi en een Lada zeer verschillend is, ook al zijn het allebei personenwagens wat niet wil zeggen dat je noodzakelijk voor het duurste moet gaan , het feit dat het duur is , is geen garantie dat het goed is ( neem bv een jaguar , duur maar goedkope Ford onderdelen onder het chassis ).
Ik weet niet hoe de andere tuners hun prijzen bepalen maar onze basisprijs wordt berekend uit de ontwikkelingskost , hoeveel werk het afstellen per wagen in beslag neemt ( uren op de testbank ), het risico op garantie , het verwachte afneem volume en de prijs bij de concurrentie speelt ook wel een beetje een rol. Daarna hangt de prijs ook nog eens af van hoeveel werk we hebben in het algemeen ( in rustigere periodes zie je dan wel eens een promo aktie verschijnen ) . Als een prijs lager is betekent dat meestal dat er ergens op bespaard is , dat kan op de winst van de tuner zijn maar dat kan evengoed op de kwaliteitscontrole of garantie voorwaarden zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenNee, zo moogt ge dat niet zeggen, want dat is pre-Pythagoriaans.
Ge moet vooral eerst veel geld uitgeven aan die chipping, dán uw boite naar de voeten rijden of uw turbo opblazen , en dan komen ze allemaal vertellen:
" maar allez nu, wist ge dat dan niet" .
Plus dat ge geen Euro zult zien van de verzekering.
NOT dus.
Enige voorzichtigheid is met andere woorden geboden. Ga voor 40-50PK vermogenswinst op die 204PK en eenzelfde percentage extra NM. Het verschil in rijplezier zal al meer dan groot genoeg zijn.
Bij het nieuw model is de motor van 525d en 530d identiek. Dus lijkt me 300 pk niet overdreven. Als de boite voorzien is om 650nm koppel aan te kunnen zie ik het probleem niet. Dan hebt ge met 600nm nog marge genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten5 jaar garantie op de mapping. Staat op hun website
Nee serieus, dat ze de mapping herladen op vraag? (na update in de garage) Dat zal wel.
Maar gaat de garantie verder? Want enkel bovenstaande vind ik niet veel garantie.
(voor de duidelijkheid, m'n auto's zijn steeds door Bruno getuned geweest bij Heinz)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenGarantie op de mapping? Wat houdt dat dan in? Dat de mapping niet wegloopt of kapotgaat?
Nee serieus, dat ze de mapping herladen op vraag? (na update in de garage) Dat zal wel.
Maar gaat de garantie verder? Want enkel bovenstaande vind ik niet veel garantie.
(voor de duidelijkheid, m'n auto's zijn steeds door Bruno getuned geweest bij Heinz)
JE SCHRIJFT DIT WEL VERKEERD HOOR ,het moet zijn , mijn wagens zijn getuned door heinz waar bruno lul werkte.want die meneer is daar begonnen zonder dat hij iets kende en ze hebben hem daar opgeleid dus alles wat hij kent komt van meneer heinz.
mvg
Comment
-
Ik denk dat de "garantie" bij iedere chiptuner op de mapping slaat. Als daar iets mee misloopt dan krijg je garantie. Geen enkele tuner zal garantie geven op de motor of de turbo. Op die manier kunnen ze natuurlijk wel reclame maken met hun zogenaamde garantie, die slaat toch op iets wat bijna niet mis kan gaan...
Tenzij je heel veel slechte reclame dreigt te maken op het net zal je in weinig gevallen garantie krijgen op iets anders dan de mapping. We hebben dat hier op het forum al eens gezien met APEC: de turbo van een forumlid was na het chippen in de soep gelopen en pas nadat het op het forum stond wilden ze bij APEC de turbo terugbetalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pff Bekijk Berichten.
JE SCHRIJFT DIT WEL VERKEERD HOOR ,het moet zijn , mijn wagens zijn getuned door heinz waar bruno lul werkte.want die meneer is daar begonnen zonder dat hij iets kende en ze hebben hem daar opgeleid dus alles wat hij kent komt van meneer heinz.
mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk denk dat de "garantie" bij iedere chiptuner op de mapping slaat. Als daar iets mee misloopt dan krijg je garantie. Geen enkele tuner zal garantie geven op de motor of de turbo. Op die manier kunnen ze natuurlijk wel reclame maken met hun zogenaamde garantie, die slaat toch op iets wat bijna niet mis kan gaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenGarantie op de mapping? Wat houdt dat dan in? Dat de mapping niet wegloopt of kapotgaat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDat denk ik wel ja, als er wat fout gaat, wordt ze gratis teruggezet.
De vraag is eigenlijk, wat houdt de garantie in? Het terug opladen is eerder een dienst, dan een garantie. Daarom zeg ik: "loopt die weg misschien, of gaat die kapot". Het antwoord op dat laatste is natuurlijk: nee. Dus, wat is die garantie dan wel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pff Bekijk Berichten.
mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenDat ze (gratis) wordt teruggezet, dat weet ik uit ervaring.
De vraag is eigenlijk, wat houdt de garantie in? Het terug opladen is eerder een dienst, dan een garantie. Daarom zeg ik: "loopt die weg misschien, of gaat die kapot". Het antwoord op dat laatste is natuurlijk: nee. Dus, wat is die garantie dan wel?
Of je ziet het niet meer zitten en wil de originele chipping terug. Normaal is dat een reflash en kost dus zoveel als een flash.
Ik ga ervan uit dat dit dan gratis kan.
Comment
Comment