Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
    Over welke cijfers en bedragen spreek je dan? Bedoel je dat je die paar honderd euro verdiend hebt BOVENOP het terugverdienen van de chiptuning (6-700euro?) zelf? Hoeveel km had je daar dan wel voor nodig 200 000 ?
    Toch was dit zo, (vervolg hieronder)

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Niet overdrijven hé.

Stel 1l/100km (is niet onmogelijk)

Dan is dat per 10.000km 100 euro (veronderstellende dat diesel 1 euro de liter kost maar het is zelfs meer), na 50.000km dus 500 euro en laat ons zeggen min of meer de prijs van een chiptuning. Als je 50k km's/jaar doet en je rijdt 3 jaar dan kan dat wel al tellen.

Maar iemand die z'n wagen laat chiptunen 't is maar zeer zelden dat iemand er dan om geeft of z'n auto zuiniger wordt of niet, 't is altijd leuk meegenomen natuurlijk.
    Wel mogelijk! Van 0 > 55000km zat ik aan een verbruik van 6.8l niet getuned, van 55000 > 450000km (getuned) kwam ik aan 6.1l tot wel 5.1l (hier circuleren nog ergens foto's van rond op de site).
    Laat ons nog een gemiddelde nemen van 0.8l, 395000km / 100 x 0.8 = 3160 liter voordeel, aan pakweg € 1.20 = € 3792 . Trek daar de chiptuning vanaf en dan zit je op ongeveer € 3000.

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
    Hoezo is niet onmogelijk? 1 liter krijg je er nooit af dat is bijna 20% verbruiksdaling voor iemand die al eco rijdt, met 35% vermogenstijging, van 6 liter naar 5 liter, geloof ik nooit. Als je rekent op 0.5l/100km opbrengst dat is 10% dan moet je 200.000km doen om aan 1000 euro te raken (700 euro chiptuning + 300 euro opbrengst).
    Ik reed voor de tuning ook al "eco" (vind ik zelf een "vies" woord, als ik zie hoe andere chauffeurs met een "echt eco-voertuig" allemaal uitsteken ) dus mijn rijstijl is absoluut niet veranderd. Ik hou het eerder op een vlotte constante rijstijl.

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
    Als hij effectief een gemeten verbruiksdaling van 20% noteert na de chiptuning, bij dezelfde rijstijl, dan zou ik het natuurlijk graag horen. Mijn eigen ervaring zegt dat de boordcomputer bij eenzelfde rijstijl misschien wel 20% lager aanduidt maar dat het verschil in werkelijkheid er niet is.
    Uitleg hierboven voldoende...
    Maar inderdaad ook ik heb de indruk dat hat aangeven van de boordcomputer en de werkelijkheid niet altijd hetzelfde is. Toch denk ik dat de 0.8l realistich is aangezien ik er op de BC soms nog meer voordeel mee deed.

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    20% in 't geval je auto maar 5l/100km verbruikt ja, wie zegt dat dat 't geval is ? Gemiddeld / in praktijk zit een diesel-sedan toch gauwer naar de 7l gemiddeld toe.

En dan nog, zoals ik zei, iedereen heeft lekker schijt aan verbruik bij een chiptuning, 99% van de mensen die hun wagen laten chiptunen doen 't niet voor 't verbruik. Maar een feit is dat als je niet constant als een mongool zit te planken met je kar dat je verbruik zeker niet meer zal zijn en mogelijks lager bij bvb veel snelweg.

Maar goed, waar wil je eigenlijk naartoe ?
    Klopt natuurlijk wel, een doorsnee chauffeur heeft er lak aan wat zijn getuned "machien" verbruikt, mijn situatie is niet dagdagelijks nee....
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Wel mogelijk! Van 0 > 55000km zat ik aan een verbruik van 6.8l niet getuned, van 55000 > 450000km (getuned) kwam ik aan 6.1l tot wel 5.1l (hier circuleren nog ergens foto's van rond op de site).
      Dit geeft toch de indruk dat je het uit uw BC afleidt? Merkte je ook dat je per volgetankte bak 100-200km verder kon rijden dan vroeger?
      Bedoel maar kan u ook foto's tonen van BC die gaat van 6.5 naar 5.4 terwijl het verbruik op spritmonitor identiek bleef.

Comment

Hoezo is niet onmogelijk? 1 liter krijg je er nooit af
        waar haal je het toch ? Ik heb een klant die maar liefst 3 liter benzine per 100km minder verbuikt na de tuning , dus dat is zeker mogelijk ! en de benzine kost 1.48 euro per liter , dat is 4.44 euro bespaard elke 100km , dat is 4440 euro bespaard op 100.000km

Comment

Dit geeft toch de indruk dat je het uit uw BC afleidt? Merkte je ook dat je per volgetankte bak 100-200km verder kon rijden dan vroeger?
          Bedoel maar kan u ook foto's tonen van BC die gaat van 6.5 naar 5.4 terwijl het verbruik op spritmonitor identiek bleef.
          Ja, hoor, voor de tuning geraakt ik bijna nooit of zelden aan de 1000km (gewoonlijk 950 à 980) nadien tot max.1120km.
          Een foto van de 2 verschillen heb ik niet maar zoals gezegd zou er hier ergens op de site ééntje moeten staan met een gemiddeld verbruik van 5.1l in "rijmodus" (zou ze hier eens moeten opzoeken) en dit op bijna 341000km, nadien nog zo'n 100000km bij opgezet.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
            waar haal je het toch ? Ik heb een klant die maar liefst 3 liter benzine per 100km minder verbuikt na de tuning , dus dat is zeker mogelijk ! en de benzine kost 1.48 euro per liter , dat is 4.44 euro bespaard elke 100km , dat is 4440 euro bespaard op 100.000km
            Het ging hier over dieselrijders die al eco rijden, dus met een effectief verbruik rond de 6 liter. Van 6 naar 5 gemeten, niet op de BC. Wat ergerlijk als mensen steevast hun boordcomputer gebruiken als indicatie voor daling in verbruik. Ik zeg het, mijn BC duidde 20% minder verbruik aan, ik had dit ook als groot nieuws kunnen gaan verkondigen aan mijn tuner, en hij had het mij ook voorspeld met mooie bedragen enzovoort, 'vooral op autosnelweg!', tot ik aan de pomp ging meten: 0,0 verschil.

Toevalligerwijze duidt mijn BC dus 20% minder verbruik aan terwijl het eigenlijk identiek is gebleven. Op den duur zou je nog gaan vermoeden dat die chippers halventwege de BC ook maar een draai geven zodat de klant maar gelooft dat hij een pak minder verbruikt en nog meer reclame gaat maken, het komt hun alleszins goed uit. Hun klanten zijn over het algemeen toch geen mensen die hun verbruiksdaling aan de pomp gaan natellen.

20% minder verbruik of 3 liter minder verbruik voor een benzinewagen? Zal mij niet overtuigen zonder spritmonitor waardes. BC telt niet.

@El Greco: Ja dat is toch een mooie verbruiksdaling van 10-15%, knap! Het zal ook merkafhankelijk zijn waarschijnlijk.
            Last edited by ; 06/11/2010, 19:05.

Comment

• Ik heb een Audi A3 gehad, wel een benzine, atmo, die verbruikte na tuning gemiddeld 1L/100km minder, niet op BC maar bijna elke keer uitgerekend na het tanken.
              Veel vermogen winst was er niet, maar toch merkelijk een aangenamer draaiende motor en net iets vlotter rijden,
              ik weet dat er zeer weinig mensen voor die paar pk'tjes meer hun wagen laten tunen, maar ik overweeg dit terug te doen bij mijn huidige wagen.

Comment

Het ging hier over dieselrijders die al eco rijden, dus met een effectief verbruik rond de 6 liter. Van 6 naar 5 gemeten, niet op de BC. Wat ergerlijk als mensen steevast hun boordcomputer gebruiken als indicatie voor daling in verbruik. Ik zeg het, mijn BC duidde 20% minder verbruik aan, ik had dit ook als groot nieuws kunnen gaan verkondigen aan mijn tuner, en hij had het mij ook voorspeld met mooie bedragen enzovoort, 'vooral op autosnelweg!', tot ik aan de pomp ging meten: 0,0 verschil.

Toevalligerwijze duidt mijn BC dus 20% minder verbruik aan terwijl het eigenlijk identiek is gebleven. Op den duur zou je nog gaan vermoeden dat die chippers halventwege de BC ook maar een draai geven zodat de klant maar gelooft dat hij een pak minder verbruikt en nog meer reclame gaat maken, het komt hun alleszins goed uit. Hun klanten zijn over het algemeen toch geen mensen die hun verbruiksdaling aan de pomp gaan natellen.

20% minder verbruik of 3 liter minder verbruik voor een benzinewagen? Zal mij niet overtuigen zonder spritmonitor waardes. BC telt niet.

@El Greco: Ja dat is toch een mooie verbruiksdaling van 10-15%, knap! Het zal ook merkafhankelijk zijn waarschijnlijk.
                Aan de pomp merk je je echte verbruik.

Comment

• Mijn wagen was gechipt van juli 2009 tot ergens begin 2010. Ik daag je uit dit terug te vinden in m'n spritmonitor verbruikscijfers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Mijn wagen was gechipt van juli 2009 tot ergens begin 2010. Ik daag je uit dit terug te vinden in m'n spritmonitor verbruikscijfers.
                    8.94 voor chip
                    9.37 tijdens chip
                    9.77 na unchip

Dezelfde rijstijl?

Dan denk ik niet dat de chiptuning u goed gedaan heeft

Comment

• Vroeger moest ik 35km enkel rijden naar m'n werk, nu 8km. Het is vooral dat wat je ziet vanaf pakweg februari 2010.

Comment

• Chiptuning bij de betere chipboer is uiteraard geweldig.
                        Maar..

Zijn er onder jullie die rondrijden met een PPC/APC tuning ? Zo'n apparaatje waarmee je zelf de ECU beschrijft met de map die de leverancier van het apparaatje of de tuner, hebben ingeladen..
                        Enige ervaring hiermee ?

Chiptunen voor een firmawagen is niet zonder risico, maar zo'n apparaatje lijkt mij een mooie combinatie van het verwijderbare karakter van een tuningbox en de betrouwbaarheid van een remap...
                        Correct me if I'm wrong..

Comment

• Mijn volgende vraag staat misschien al beantwoord in dit topic maar ik heb geen tijd om 69 pagina's te doorzoeken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de garantie op motor tuning M.a.w. wie heeft een tuning laten doen, heeft nadien problemen gehad en viel dit onder garantie of niet.
                          Alvast bedankt voor jullie reacties!

Comment

• Garantie is een heikel punt. De meeste chiptuners geven garantie enkel op het door hun geleverde werk. Dus als er wat mis gaat en je verliest je chipping, zetten ze deze er gratis terug op.
                            Voor de rest is het oorzaak en gevolg. Een garantie geven op de manier waarop iemand zijn wagen gebruikt is onmogelijk.
                            Om de oorzaak bij de chiptuning te kunnen leggen moet je deze om te beginnen al vermelden aan je verzekeraar. Doe je dat niet dan wordt er geen rekening mee gehouden, tenzij om de zwarte piet ernaar toe te schuiven.
                            Je moet er ook rekening mee houden dat door te chippen de fabrieksgarantie kan vervallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Zijn er mensen die ervaring hebben met de garantie op motor tuning M.a.w. wie heeft een tuning laten doen, heeft nadien problemen gehad en viel dit onder garantie of niet.
                              Bij Hirsch krijg je die garantie, maar die tunen voor zover ik weet alleen maar Saabs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Garantie is een heikel punt. De meeste chiptuners geven garantie enkel op het door hun geleverde werk. Dus als er wat mis gaat en je verliest je chipping, zetten ze deze er gratis terug op.
                                Voor de rest is het oorzaak en gevolg. Een garantie geven op de manier waarop iemand zijn wagen gebruikt is onmogelijk.
                                Om de oorzaak bij de chiptuning te kunnen leggen moet je deze om te beginnen al vermelden aan je verzekeraar. Doe je dat niet dan wordt er geen rekening mee gehouden, tenzij om de zwarte piet ernaar toe te schuiven.
                                Je moet er ook rekening mee houden dat door te chippen de fabrieksgarantie kan vervallen.
                                zit er volgens u een verschil op de garantie die bv. een ABT-tuning bij een VW/Audi/Skoda/Seat-dealer geeft en die van andere tuners zoals Heinz, Ziptuning, ...?

Comment

• Als je tuning laat doen bij het merk zelf (of een firma die hiermee verbonden is ) heb je toch de garantie dat zij hiervan weet hebben en in geval van stukken zich niet kunnen verstoppen achter 'gedaan door derden'

Comment

• iemand ervaring met dtm tuning?

Comment

• Waar vind ik de beste Chiptuner voor BMW?
                                      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• ik heb mijn mondeo enkele jaren geleden laten tunen bij dmtuning, maar dat was op 10 minuten in orde, geen testbankt of niks...
                                        ik wist toen ni beter, dus voor mij was het allemaal goed.
                                        maar als ik nu lees wat een goede tuner doet, en hoelang die aan je wagen bezig is...
                                        dmtuning lijkt me toch ni zo professioneel.

ik heb binnenkort een nieuwe megane, en ik was aan het denken om die te laten tunen bij unlimited tuning in alkmaar, heeft iemand daar al ervaring mee?

is een 1.5 dci 90 pk, maar ik heb al gehoord dat renault niet het ideale merk is om te laten tunen?

kan iemand me hier meer info over verschaffen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buonanotte Bekijk Berichten
                                          ik heb mijn mondeo enkele jaren geleden laten tunen bij dmtuning, maar dat was op 10 minuten in orde, geen testbankt of niks...
                                          ik wist toen ni beter, dus voor mij was het allemaal goed.
                                          maar als ik nu lees wat een goede tuner doet, en hoelang die aan je wagen bezig is...
                                          dmtuning lijkt me toch ni zo professioneel.

ik heb binnenkort een nieuwe megane, en ik was aan het denken om die te laten tunen bij unlimited tuning in alkmaar, heeft iemand daar al ervaring mee?

is een 1.5 dci 90 pk, maar ik heb al gehoord dat renault niet het ideale merk is om te laten tunen?

kan iemand me hier meer info over verschaffen?
                                          Ik heb al heel wat opzoek werk gedaan ivm chiptuning.
                                          Forums, revieuws, werkmethode, service,.........

Als ik het dan zo bekijk zou Power Plus Engineering een van de betere chiptuner zijn.
                                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Working...
                                          X