Aan die wagens wordt alleen uren gewerkt als het nieuwe modellen zijn waarvan ze nog geen nieuw programma gemaakt hebben. Als je met een E46 320d naar power-plus gaat dan moet je niet denken dat ze daar een hele namiddag gaan testen om u een chiptuning te geven. Dat wordt ook gewoon ingeladen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenAan die wagens wordt alleen uren gewerkt als het nieuwe modellen zijn waarvan ze nog geen nieuw programma gemaakt hebben. Als je met een E46 320d naar power-plus gaat dan moet je niet denken dat ze daar een hele namiddag gaan testen om u een chiptuning te geven. Dat wordt ook gewoon ingeladen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk BerichtenNiet mee eens,ben trouwe klant bij PPE,word op maat getuned indien je dat wil. Dus na het progameren,kan er proef gereden worden en indien je wil,word er gewijzigd daar waar je wil Echt toptuning bij PPE
Comment
-
En nog een verschil tov een 10min flashtuning, een testbanktuning kost iets meer maar dan staan de resultaten zwart op wit op papier en kunnen er sneller dipjes in de curve opgemerkt worden etc...
Trouwens over die 0,5 of 1 liter minder verbruiken door chiptuning. Dat vind ik zo'n zever, koop dan een prius als je daar over gaat nadenken. Chiptuning doet een normale mens om vlotter te kunnen optrekken en meer vermogen voor minder moeite achter de hand te hebben.
Ook niet elke brandstoftank rij je op dezelfde manier leeg, veel koudstart, lange en korte afstanden. Zelfs de massadichtheid van brandstof is bij verschillende temperaturen niet eens dezelfde. Als je zo gaat brandstof uitrekenen rij dan met de fiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk BerichtenNiet mee eens,ben trouwe klant bij PPE,word op maat getuned indien je dat wil. Dus na het progameren,kan er proef gereden worden en indien je wil,word er gewijzigd daar waar je wil Echt toptuning bij PPE
Trouwens over die 0,5 of 1 liter minder verbruiken door chiptuning. Dat vind ik zo'n zever, koop dan een prius als je daar over gaat nadenken. Chiptuning doet een normale mens om vlotter te kunnen optrekken en meer vermogen voor minder moeite achter de hand te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenChiptuning bij de betere chipboer is uiteraard geweldig.
Maar..
Zijn er onder jullie die rondrijden met een PPC/APC tuning ? Zo'n apparaatje waarmee je zelf de ECU beschrijft met de map die de leverancier van het apparaatje of de tuner, hebben ingeladen..
Enige ervaring hiermee ?
Chiptunen voor een firmawagen is niet zonder risico, maar zo'n apparaatje lijkt mij een mooie combinatie van het verwijderbare karakter van een tuningbox en de betrouwbaarheid van een remap...
Correct me if I'm wrong..
kan je kiezen hoe je rijd, en nadien zien ze er niks van2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
ik ben onlangs mijn mini one 90pk model van 2002 laten chippen bij Shiftec. Even kort verhaal van hoe het er bij mij aan toe ging:
was op tijd op de afspraak (15u), bij aankomst vroegen ze naar de sleutel en het roze papier. Daarna kon ik plaatsnemen in de wachtruimte wat dus eigenlijk één en dezelfde ruimte is als de receptie. Gelukkig had ik mijn iphone bij en draaide Top Gear om de opkomende verveling wat te doden. Deed me denken aan de wachtzaal bij de dokter totdat het jouw beurt is. Een goede35 minuten later zag ik dat de mini werd binnengereden. dat was dan zo rond 15:35. IK neem aan dat ze toen onmiddellijk zijn beginnen met de test(en). Jammer dat je er niets van te zien krijgt, maar dat zalm wel met de veiligheidsvoorschriften te maken hebben en in mijn geval zou ik er toch niet heel veel wijzer van geworden zijn. Naar het einde van de test werd ik meegenomen naar de plek waar ik vanachter een raam een blik kon werpen op de ruimte waar de mini aan een laatste test werd onderworpen, de test die bepaalde hoeveel vermogen en koppel er bijgekomen waren. Daarna werd het resultaat overlopen met een Franstalige die zijn best deed om me in het Nederlands te woord te staan. Ik had liever gehad dat Bruno (vroeger bij Heinz) zelf een kort wat uitleg kwam doen, maar het was daar redelijk druk en Bruno had zijn handen vol en ik ben niet echt assertief op dat vlak. Rond 16:40 heb ik met de Bancontact betaald en reed weg.
de gegevens
voor de chiptuning
vermogen motor (gemeten) 85,2PS@219km/h / 5914 1/min
vermogen wielen (gemeten) 74,2PS@219km/h / 5914 1/min
verloren vermogen (gemeten) 11,0PS@219km/h / 5914 1/min
vermogen motor (verbeterd) 87,4PS@219 km/h / 5914 1/min
koppel (verbeterd) 131Nm@3043 1/min
na de tuning
vermogen motor (gemeten) 115,7PS@217km/h / 5860 1/min
vermogen wielen (gemeten) 104,4PS@217km/h / 5860 1/min
verloren vermogen (gemeten) 11,3PS@217km/h / 5860 1/min
vermogen motor (verbeterd) 118,6PS@217km/h / 5860 1/min
koppel (verbeterd) 151Nm@4749 1/min
Met enkel de rit terug naar huis (kort stukje e411 en dan lang stuk drukke tweebaansweg aan amper 60km) kan ik nog niet direct een defintief oordeel vellen, misschien moet ik mijn rijstijl ook aanpassen maar ik had niet meteen een waaw gevoel (vond niet meteen dat die echt veel anders aanvoelde, ietsje wel, misschien liggen de nieuwe en de oude waarden te dicht bijeen? hopelijk komt dat waaw gevoel nog als ik langer kan testen en ook in andere omstandigheden
Comment
-
Volgens mij trek jij niet ver genoeg door in de toeren. 30pk winst op 85pk moet je echt wel voelen hoor, maar trek dan ook eens volledig door tot 6000-7000 toeren, het is en blijft een benzine, geen koppelrijke diesel....
Heb het al vaak gezien dat mensen (vooral zij die dat eco rijden hebben aangeleerd ) niet weten hoe ze moeten rijden met een benzine en dan vinden dat het te traag is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenVolgens mij trek jij niet ver genoeg door in de toeren. 30pk winst op 85pk moet je echt wel voelen hoor, maar trek dan ook eens volledig door tot 6000-7000 toeren, het is en blijft een benzine, geen koppelrijke diesel....
Heb het al vaak gezien dat mensen (vooral zij die dat eco rijden hebben aangeleerd ) niet weten hoe ze moeten rijden met een benzine en dan vinden dat het te traag is.
maar ik ben het gewoon van "kalm" te rijden, ttz niet tegen een slakkengang maar ook niet fel optrekken als het licht op groen springt.
misschien schakel ik te vlug naar hoger?
als ik op de snelweg in 5de rijd aan 120km dan zit ik net rond de 3000 toeren
ga eens hem door ne kameraad laten testen en zien wat hij vindt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenOp welk toerental schakel je doorgaans als je "vlot" rijdt?
ik laat de motor zelden hoge toeren maken en schakel altijd snel door naar de volgende versnelling;
Comment
-
Bruno en zijn crew hebben onlangs de mps onder handen genomen en ik ben uitermate tevreden van het resultaat. Ik spreek zelf een aardig mondje Frans dus geen problemen met conversatie met de technici en met Bruno zelf natuurlijk ook niet, da's een brusseleer, die spreekt perfect zijn landstalen.
Bruno heeft mij zeer precies uitgelegd hoe, wat en waarom. Ik was al wat gewoon maar de wagen is nu zoveel soepeler, nog koppelrijker en verrast mij weer als ik het gas beroer.
Hartelijk dank aan het team van Shiftech voor het geduld en de expertise. Wordt mogelijk nog vervolgd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenDaar is dus je probleem
Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....
Mijn onderschrift zegt alles.
@bartmaniac
Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenExactly.
Mijn onderschrift zegt alles.
@bartmaniac
Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenExactly.
Mijn onderschrift zegt alles.
@bartmaniac
Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
Comment
Comment