Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aan die wagens wordt alleen uren gewerkt als het nieuwe modellen zijn waarvan ze nog geen nieuw programma gemaakt hebben. Als je met een E46 320d naar power-plus gaat dan moet je niet denken dat ze daar een hele namiddag gaan testen om u een chiptuning te geven. Dat wordt ook gewoon ingeladen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
      Aan die wagens wordt alleen uren gewerkt als het nieuwe modellen zijn waarvan ze nog geen nieuw programma gemaakt hebben. Als je met een E46 320d naar power-plus gaat dan moet je niet denken dat ze daar een hele namiddag gaan testen om u een chiptuning te geven. Dat wordt ook gewoon ingeladen.
      Niet mee eens,ben trouwe klant bij PPE,word op maat getuned indien je dat wil. Dus na het progameren,kan er proef gereden worden en indien je wil,word er gewijzigd daar waar je wil Echt toptuning bij PPE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
        Niet mee eens,ben trouwe klant bij PPE,word op maat getuned indien je dat wil. Dus na het progameren,kan er proef gereden worden en indien je wil,word er gewijzigd daar waar je wil Echt toptuning bij PPE
        Zoals bij elke tuner die op maat programmeert dus.

        Comment


        • En nog een verschil tov een 10min flashtuning, een testbanktuning kost iets meer maar dan staan de resultaten zwart op wit op papier en kunnen er sneller dipjes in de curve opgemerkt worden etc...

          Trouwens over die 0,5 of 1 liter minder verbruiken door chiptuning. Dat vind ik zo'n zever, koop dan een prius als je daar over gaat nadenken. Chiptuning doet een normale mens om vlotter te kunnen optrekken en meer vermogen voor minder moeite achter de hand te hebben.

          Ook niet elke brandstoftank rij je op dezelfde manier leeg, veel koudstart, lange en korte afstanden. Zelfs de massadichtheid van brandstof is bij verschillende temperaturen niet eens dezelfde. Als je zo gaat brandstof uitrekenen rij dan met de fiets.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
            Niet mee eens,ben trouwe klant bij PPE,word op maat getuned indien je dat wil. Dus na het progameren,kan er proef gereden worden en indien je wil,word er gewijzigd daar waar je wil Echt toptuning bij PPE
            Oke maar hoeveel mensen zullen dat doen? Wat zal je willen wijzigen? De bestanden die zij klaarstaan hebben zijn algemeen gezien de beste anders zouden ze die niet nemen. Ben zelf ook tevreden van PPE hoor echt top, maar om te zeggen dat 'goede chippers' uren aan uw auto moeten werken eerst en verscheidene testbankruns moeten draaien enz, dat klopt toch niet echt. En jan modaal gaat echt niet vragen om eens 3x te mogen gaan testrijden met telkens wat meer/minder koppel/vermogen. Die is al blij genoeg als hij een vermogenwinst van 30% kan aanvoelen. Die werkuren zeggen niets over de kwaliteit.

            Trouwens over die 0,5 of 1 liter minder verbruiken door chiptuning. Dat vind ik zo'n zever, koop dan een prius als je daar over gaat nadenken. Chiptuning doet een normale mens om vlotter te kunnen optrekken en meer vermogen voor minder moeite achter de hand te hebben.
            Als je +50.000km per jaar doet dan hebt ge geen goesting om in ne Prius te zitten, maar ook niet om veel te verbruiken.
            Last edited by ; 10/11/2010, 21:41.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Chiptuning bij de betere chipboer is uiteraard geweldig.
              Maar..

              Zijn er onder jullie die rondrijden met een PPC/APC tuning ? Zo'n apparaatje waarmee je zelf de ECU beschrijft met de map die de leverancier van het apparaatje of de tuner, hebben ingeladen..
              Enige ervaring hiermee ?

              Chiptunen voor een firmawagen is niet zonder risico, maar zo'n apparaatje lijkt mij een mooie combinatie van het verwijderbare karakter van een tuningbox en de betrouwbaarheid van een remap...
              Correct me if I'm wrong..
              denk dat je dan beter naar dit uitkijkt



              kan je kiezen hoe je rijd, en nadien zien ze er niks van
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

              Comment


              • iemand ervaring met asd tuning?

                Comment


                • ik ben onlangs mijn mini one 90pk model van 2002 laten chippen bij Shiftec. Even kort verhaal van hoe het er bij mij aan toe ging:

                  was op tijd op de afspraak (15u), bij aankomst vroegen ze naar de sleutel en het roze papier. Daarna kon ik plaatsnemen in de wachtruimte wat dus eigenlijk één en dezelfde ruimte is als de receptie. Gelukkig had ik mijn iphone bij en draaide Top Gear om de opkomende verveling wat te doden. Deed me denken aan de wachtzaal bij de dokter totdat het jouw beurt is. Een goede35 minuten later zag ik dat de mini werd binnengereden. dat was dan zo rond 15:35. IK neem aan dat ze toen onmiddellijk zijn beginnen met de test(en). Jammer dat je er niets van te zien krijgt, maar dat zalm wel met de veiligheidsvoorschriften te maken hebben en in mijn geval zou ik er toch niet heel veel wijzer van geworden zijn. Naar het einde van de test werd ik meegenomen naar de plek waar ik vanachter een raam een blik kon werpen op de ruimte waar de mini aan een laatste test werd onderworpen, de test die bepaalde hoeveel vermogen en koppel er bijgekomen waren. Daarna werd het resultaat overlopen met een Franstalige die zijn best deed om me in het Nederlands te woord te staan. Ik had liever gehad dat Bruno (vroeger bij Heinz) zelf een kort wat uitleg kwam doen, maar het was daar redelijk druk en Bruno had zijn handen vol en ik ben niet echt assertief op dat vlak. Rond 16:40 heb ik met de Bancontact betaald en reed weg.
                  de gegevens
                  voor de chiptuning
                  vermogen motor (gemeten) 85,2PS@219km/h / 5914 1/min
                  vermogen wielen (gemeten) 74,2PS@219km/h / 5914 1/min
                  verloren vermogen (gemeten) 11,0PS@219km/h / 5914 1/min
                  vermogen motor (verbeterd) 87,4PS@219 km/h / 5914 1/min
                  koppel (verbeterd) 131Nm@3043 1/min

                  na de tuning
                  vermogen motor (gemeten) 115,7PS@217km/h / 5860 1/min
                  vermogen wielen (gemeten) 104,4PS@217km/h / 5860 1/min
                  verloren vermogen (gemeten) 11,3PS@217km/h / 5860 1/min
                  vermogen motor (verbeterd) 118,6PS@217km/h / 5860 1/min
                  koppel (verbeterd) 151Nm@4749 1/min


                  Met enkel de rit terug naar huis (kort stukje e411 en dan lang stuk drukke tweebaansweg aan amper 60km) kan ik nog niet direct een defintief oordeel vellen, misschien moet ik mijn rijstijl ook aanpassen maar ik had niet meteen een waaw gevoel (vond niet meteen dat die echt veel anders aanvoelde, ietsje wel, misschien liggen de nieuwe en de oude waarden te dicht bijeen? hopelijk komt dat waaw gevoel nog als ik langer kan testen en ook in andere omstandigheden

                  Comment


                  • Ge hebt in totaal 20Nm koppel extra?

                    Da zulde idd ni al te hard voelen medunkt.

                    Comment


                    • Aardige verbetering voor een atmosferische benzine, vind ik.
                      't Is toch 15% winst qua koppel...

                      Comment


                      • Volgens mij trek jij niet ver genoeg door in de toeren. 30pk winst op 85pk moet je echt wel voelen hoor, maar trek dan ook eens volledig door tot 6000-7000 toeren, het is en blijft een benzine, geen koppelrijke diesel....

                        Heb het al vaak gezien dat mensen (vooral zij die dat eco rijden hebben aangeleerd ) niet weten hoe ze moeten rijden met een benzine en dan vinden dat het te traag is.

                        Comment


                        • Heb mijn audi A4 al een tijdje terug bij Shiftech ook laten doen en ben er toch heel tevreden over geweest...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                            Volgens mij trek jij niet ver genoeg door in de toeren. 30pk winst op 85pk moet je echt wel voelen hoor, maar trek dan ook eens volledig door tot 6000-7000 toeren, het is en blijft een benzine, geen koppelrijke diesel....

                            Heb het al vaak gezien dat mensen (vooral zij die dat eco rijden hebben aangeleerd ) niet weten hoe ze moeten rijden met een benzine en dan vinden dat het te traag is.
                            heb wel niet eco leren rijden, in mijn tijd was daar totaal nog geen sprake van (midden jaren 80)

                            maar ik ben het gewoon van "kalm" te rijden, ttz niet tegen een slakkengang maar ook niet fel optrekken als het licht op groen springt.

                            misschien schakel ik te vlug naar hoger?
                            als ik op de snelweg in 5de rijd aan 120km dan zit ik net rond de 3000 toeren


                            ga eens hem door ne kameraad laten testen en zien wat hij vindt

                            Comment


                            • Op welk toerental schakel je doorgaans als je "vlot" rijdt?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                Op welk toerental schakel je doorgaans als je "vlot" rijdt?
                                wat wordt onder vlot rijden verstaan? is dat in 1ste fel gas geven, naar 2de fel gas geven naar 3de fel gas geven naar 4de ?

                                ik laat de motor zelden hoge toeren maken en schakel altijd snel door naar de volgende versnelling;

                                Comment


                                • Daar is dus je probleem

                                  Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....

                                  Comment


                                  • Bruno en zijn crew hebben onlangs de mps onder handen genomen en ik ben uitermate tevreden van het resultaat. Ik spreek zelf een aardig mondje Frans dus geen problemen met conversatie met de technici en met Bruno zelf natuurlijk ook niet, da's een brusseleer, die spreekt perfect zijn landstalen.
                                    Bruno heeft mij zeer precies uitgelegd hoe, wat en waarom. Ik was al wat gewoon maar de wagen is nu zoveel soepeler, nog koppelrijker en verrast mij weer als ik het gas beroer.
                                    Hartelijk dank aan het team van Shiftech voor het geduld en de expertise. Wordt mogelijk nog vervolgd.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Daar is dus je probleem

                                      Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....
                                      Exactly.

                                      Mijn onderschrift zegt alles.

                                      @bartmaniac

                                      Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
                                      Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                        Exactly.

                                        Mijn onderschrift zegt alles.

                                        @bartmaniac

                                        Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
                                        Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
                                        Ik wil jou wel eens in de stad zien rijden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                          Exactly.

                                          Mijn onderschrift zegt alles.

                                          @bartmaniac

                                          Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
                                          Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
                                          Heb jij geen diesel nu?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X