Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Heb jij geen diesel nu?
    Ik heb het over de MINI he.

    Ik schakelde daarmee altijd MINSTENS boven 4k rpm.

    Nu heb ik een Astra leasekrel die niet vooruit te branden is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
      Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
      Ik zou zeggen koude motor!
      Maar dat trek jij je toch niet aan

      Wijze gast trouwens, die kerel uit je onderschrift!

      Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Ik wil jou wel eens in de stad zien rijden
      1ste versnelling eh *bwwwwoooooooooo*

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
        Ik zou zeggen koude motor!
        Maar dat trek jij je toch niet aan

        Wijze gast trouwens, die kerel uit je onderschrift!



        1ste versnelling eh *bwwwwoooooooooo*
        Die Astra heeft niet eens een waterthermometer !! Dus koud of niet koud.

        Bij de MINI durfde ik wel eens bwooo'en in 1ste blijvende ja. Hehe.
        Uitlaat en luchtfilter smeekten ook om hoge toeren.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
          Uitlaat en luchtfilter smeekten ook om hoge toeren.
          Agreed.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            Daar is dus je probleem

            Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....
            hier de grafiek
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by bartmaniac; 17/11/2010, 23:29.

            Comment


            • Mooie grafiek, toch een hele mooie toename van het koppel, zeker op hogere toerentallen.

              Comment


              • Zoals je ziet heb je bij 3500tpm slechts rond de 70pk.
                In die zin zal de wagen ook traag aanvoelen als je vaak rond de 3000-4000tpm schakelt.
                Continue tussen de 5000-6000tpm rijden zal ervoor zorgen dat je het volle vermogen benut.
                Maar met je wagen is weinig mis, ik denk eerder dat het aan je verwachtingen ligt.
                Reed je voor deze wagen met een diesel?

                Comment


                • Je hebt wel 'maar' 30pk gewonnen. Da's veel procentueel natuurlijk !! Echter minder dan wat ik had uit m'n '04 One (128pk).

                  Nu heb je in principe de standaardwaarden van een Cooper.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                    Je hebt wel 'maar' 30pk gewonnen. Da's veel procentueel natuurlijk !! Echter minder dan wat ik had uit m'n '04 One (128pk).

                    Nu heb je in principe de standaardwaarden van een Cooper.
                    ja ik had dat ook gedacht. Bruno (Shiftec) vertelde me op mail dat in de 1ste stap de software van de cooper ingelezen wordt (115pk) en de volgende fase wordt dan door fijntuning van de parameters er nog eens ca 10pk bij. Ik heb Bruno nooit kunnen spreken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Zoals je ziet heb je bij 3500tpm slechts rond de 70pk.
                      In die zin zal de wagen ook traag aanvoelen als je vaak rond de 3000-4000tpm schakelt.
                      Continue tussen de 5000-6000tpm rijden zal ervoor zorgen dat je het volle vermogen benut.
                      Maar met je wagen is weinig mis, ik denk eerder dat het aan je verwachtingen ligt.
                      Reed je voor deze wagen met een diesel?

                      nooit diesel gehad.

                      Maar de motor zo hoog in de toeren jagen, kan dat gemakkelijk in praktijk met de kruispunten, vluchtheuvels, je zit toch dan snel aan de toegelaten maximumsnelheid en dan moet je toch in de lagere toeren verder rijden.
                      Als ik op de snelweg rijd in 5de aan 120km staat die op 3000 toeren. Ik kan toch moeilijk in 3de gaan rijden aan 120km enkel om in hogere toeren te komen?

                      misschien werkt dit enkel voor de rallysport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                        nooit diesel gehad.

                        Maar de motor zo hoog in de toeren jagen, kan dat gemakkelijk in praktijk met de kruispunten, vluchtheuvels, je zit toch dan snel aan de toegelaten maximumsnelheid en dan moet je toch in de lagere toeren verder rijden.
                        Als ik op de snelweg rijd in 5de aan 120km staat die op 3000 toeren. Ik kan toch moeilijk in 3de gaan rijden aan 120km enkel om in hogere toeren te komen?

                        misschien werkt dit enkel voor de rallysport
                        Het gaat hem om versnellen en hernemen he, niet aan constante snelheid rijden.

                        Uiteraard maakt dan de hoeveelheid pk's weinig uit. Ik zie ook niet goed
                        in hoe jij verwacht aan een constante snelheid te voelen dat je wagen sneller is ?

                        Comment


                        • Je gaat het verschil pas echt voelen als je de wagen voordien ook zo nu en dan eens ten volle benut hebt.
                          Met turbomotoren is dat helemaal anders, de schop onder je kont is direct aan pak harder als er wat aan getuned wordt, en dat al van helemaal in het begin van de curve.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                            Het gaat hem om versnellen en hernemen he, niet aan constante snelheid rijden.

                            Uiteraard maakt dan de hoeveelheid pk's weinig uit. Ik zie ook niet goed
                            in hoe jij verwacht aan een constante snelheid te voelen dat je wagen sneller is ?
                            ben ik er iets mee als ik de gear ratio van de 1-2-3-4-5de versnelling zou weten voor de mini cooper van 2002?

                            Comment


                            • Weinig... De grafiek laat zien waar de kracht zit. Dit is niet fout bedoeld maar ik zie hoe langer hoe minder waar het probleem precies zit. Als jij rustig wil rijden met de wagen en wil schakelen aan 3000-4000 tpm dan is daar niets mis mee. Als het vlotter moet zal je toeren moeten maken, dat is eigen aan een kleine atmo benzine. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je 90km/u in 3de rijdt aan 6000tpm hé, maar bij het opschakelen zou ik wat langer doorgaan. Het probleem is nu dat jij vroeg schakelt en dat je daardoor terugvalt in een gebied waar bijna geen power voorhanden is. Rij dat ding eens goed los zou ik zeggen.

                              Comment


                              • Ik denk dat als ik Bartmaniac zijn rijstijl zo wat uit z'n posts kan aflezen dat hij beter niet had laten chippen aangezien hij vroeger al weinig het volle vermogen van z'n mini benutte. Om in lagere toeren duidelijk 'vlotter' te willen rijden na een chiptuning met je een turbomotor hebben. Bij de meeste 2.0 tdi's die gechipt zijn is het veel meer merkbaar door het koppel dat nog meer beschikbaar is, ook bij lage toeren...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                                  Ik heb Bruno nooit kunnen spreken.
                                  sorry wat dat betreft, ik had het zo druk die dag , ben nog naar de receptie gekomen om je een woordje uitleg te geven bij de grafiek maar toen ik daar eindelijk was, was je spijtig genoeg net vertrokken . Heb je wel email geschreven

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                    Je hebt wel 'maar' 30pk gewonnen. Da's veel procentueel natuurlijk !! Echter minder dan wat ik had uit m'n '04 One (128pk).

                                    Nu heb je in principe de standaardwaarden van een Cooper.
                                    Met het standaard programma van een cooper kwam hij maar aan 110pk , had er origineel ook iets minder dan 90pk , elke wagen is anders en de toleranties kunnen soms wat aan de lage kant liggen, maar met de wagen is zeker niets mis, ik vind het een mooie vermogenkurve, extra koppel bij over de hele lijn.

                                    Van de mini motor is het nu wel geweten dat die nogal tam is in lage toeren, dus wil je die een beetje vlot laten gaan moet je doortrekken , daar is niets aan te doen

                                    @tommie : had jij ook geen air-intake om aan die 128pk te geraken ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                      Het ging hier over dieselrijders die al eco rijden, dus met een effectief verbruik rond de 6 liter. Van 6 naar 5 gemeten, niet op de BC. Wat ergerlijk als mensen steevast hun boordcomputer gebruiken als indicatie voor daling in verbruik. Ik zeg het, mijn BC duidde 20% minder verbruik aan, ik had dit ook als groot nieuws kunnen gaan verkondigen aan mijn tuner, en hij had het mij ook voorspeld met mooie bedragen enzovoort, 'vooral op autosnelweg!', tot ik aan de pomp ging meten: 0,0 verschil.

                                      Toevalligerwijze duidt mijn BC dus 20% minder verbruik aan terwijl het eigenlijk identiek is gebleven. Op den duur zou je nog gaan vermoeden dat die chippers halventwege de BC ook maar een draai geven zodat de klant maar gelooft dat hij een pak minder verbruikt en nog meer reclame gaat maken, het komt hun alleszins goed uit. Hun klanten zijn over het algemeen toch geen mensen die hun verbruiksdaling aan de pomp gaan natellen.

                                      20% minder verbruik of 3 liter minder verbruik voor een benzinewagen? Zal mij niet overtuigen zonder spritmonitor waardes. BC telt niet.

                                      @El Greco: Ja dat is toch een mooie verbruiksdaling van 10-15%, knap! Het zal ook merkafhankelijk zijn waarschijnlijk.
                                      Dat sommige merken een zeer positieve BC aangave hebben van het gemiddelde verbruik is toch al jaren bekend, denk dat in 2002 al een artikel stond in auto-motor-und-sport dat bij de golf 4 de aangave BC en het werkelijke verbruik meer dan 10% verschil op zat

                                      Maar feit blijft dat als je aangave BC eerst 7L en daarna 6L / 100km aangeeft dat je dan wel 1 L / 100km winst gemaakt hebt, dat het in werkelijkheid eerst 8L en daarna 7L /100km was dat maakt niet uit , het verschil blijft 1L / 100km

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten

                                        @tommie : had jij ook geen air-intake om aan die 128pk te geraken ?

                                        Ow ! Dat klopt natuurlijk uiteraard.

                                        Pas op he Bruno. Ik zeg niet dat er iets mis is met die map he, integendeel !! Alleen heeft hij blijkbaar een iets 'minder' performant keteltje.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                          Ow ! Dat klopt natuurlijk uiteraard.

                                          Pas op he Bruno. Ik zeg niet dat er iets mis is met die map he, integendeel !! Alleen heeft hij blijkbaar een iets 'minder' performant keteltje.
                                          klopt , de zijne is net iets minder performant dan een andere wagen , maar we spreken over 5 pk minder, niet dat je dat gaat merken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X