Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is de begrenzer ook verlegd bij hem ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
      Is de begrenzer ook verlegd bij hem ?
      ja zeker

Comment

• Maakt het eigenlijk uit hoeveel kilometers je wagen al heeft als je hem laat chippen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
          Maakt het eigenlijk uit hoeveel kilometers je wagen al heeft als je hem laat chippen?
          nee niet echt , zolang hij in goede staat is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
            Dat sommige merken een zeer positieve BC aangave hebben van het gemiddelde verbruik is toch al jaren bekend, denk dat in 2002 al een artikel stond in auto-motor-und-sport dat bij de golf 4 de aangave BC en het werkelijke verbruik meer dan 10% verschil op zat

Maar feit blijft dat als je aangave BC eerst 7L en daarna 6L / 100km aangeeft dat je dan wel 1 L / 100km winst gemaakt hebt, dat het in werkelijkheid eerst 8L en daarna 7L /100km was dat maakt niet uit , het verschil blijft 1L / 100km
            NEEN

Relatieve vergelijkingen kunnen alleen als er geen chiptuning tussen zit, en ik denk dat bij elke auto er wel 10 procent op kan zitten

Nogmaals mijn BC gaf eerst 7L aan en na de tuning 6L maar het verbruik was IDENTIEK

Dus iets van die tuning zorgt ervoor dat de berekening voor uw BC beinvloedt wordt, zonder dat het effectief verbruik verminderd wordt

Comment

• Klopt deze redenering? De BC haalt die gegevens uit de ECU en die haalt ze uit de lucht en benzine sensors. Als daar ergens verkeerde info tussen zit heb je niet de juiste waarden op je BC (en in je motor ? ).

Comment

• Simpele vraag eigenlijk: als je je wagen laten tunen bij ene Heinz of zo, controleren of vragen deze mannen dan de papieren van de wagen?

Ik vraag dit omdat ik een leasewagen heb , t'is wel m'n eigen leasewagen van m'n eigen firma, maar hij blijft toch eigendom van de leasingfirma hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                  Simpele vraag eigenlijk: als je je wagen laten tunen bij ene Heinz of zo, controleren of vragen deze mannen dan de papieren van de wagen?

Ik vraag dit omdat ik een leasewagen heb , t'is wel m'n eigen leasewagen van m'n eigen firma, maar hij blijft toch eigendom van de leasingfirma hé
                  Ja, maar dat is -voor een tuner- geen probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Klopt deze redenering? De BC haalt die gegevens uit de ECU en die haalt ze uit de lucht en benzine sensors. Als daar ergens verkeerde info tussen zit heb je niet de juiste waarden op je BC (en in je motor ? ).
                    Ik zou niet weten hoe ik er anders op moet redeneren. Van 6.5L naar 5.4L bij eenzelfde rijgedrag, zelfde dagelijkse afstand, eenzelfde gemiddelde snelheid (ook BC) en eenzelfde verbruik aan de pomp, dit is een daling van meer dan 20%! Het kan dus niet anders dan dat deze chiptuning de berekening van het verbruik beinvloedt, in gunstige zin voor de tuner dan wel. Mogelijkheden

1. Ofwel houdt de berekening in de BC rekening met een aantal experimenteel bepaalde constanten of functies, die enkel gelden bij de orginele software.

2. Ofwel is het de chiptuner zelf die een aantal constanten wijzigt, waardoor het lijkt dat uw verbruik drastisch gedaald is. Wat hem natuurlijk goed uitkomt want bij een 'stijging' van het verbruik o.w.v. bovenstaand zou hij nogal klachten krijgen.

Maar waarom kunnen de tuners het zelf niet even verklaren voor ons.
                    Last edited by ; 28/11/2010, 13:31.

Comment

• De regel blijft, aan de pomp merk je je echte verbruik.

Comment

• Iemand ervaring met ASD tuning?

Comment

• Een vraag:ik heb een gechipte 320d en wil die gaan keuren voor verkoop,kunnen(of gaan) ze achterhalen dat mijn wagen gechipt is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door v-ice Bekijk Berichten
                            Een vraag:ik heb een gechipte 320d en wil die gaan keuren voor verkoop,kunnen(of gaan) ze achterhalen dat mijn wagen gechipt is?
                            Zover gaan ze echt niet zoeken hoor.
                            Daar zou ik mij geen zorgen over maken.

Ben jij tevreden over de tuning van uw wagen en hoeveel vermogenswinst
                            had uw wagen?

Van plan om de volgende wagen ook te laten chippen?
                            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Ben inderdaad zeer tevreden over de chiptuning,heb nu 180 pk en rij nu een jaar zonder problemen.Is zeker voor herhaling vatbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                ja zeker
                                Hey Bruno,

Zou mn V GTI willen laten chippen..
                                Maar ben er nog niet uit of ik Stage 1 of 2 wil..Is de combi met milltek zoveel beter?
                                Dacht ook aan nieuwe luchtinlaat plus chip.
                                Kan je me soms de prijzen geven?En voor wat zou jij opteren?Via mail pb ook ok.
                                Thanks

Comment

• ging er in 2011 iets veranderen rond chiptuning met speciale verzekeringen ofzo(enig nieuws hierrond)?
                                  heb dit hier ergens gelezen,maar kan me niet meer herinneren waar.

@BrunoL
                                  Peugeot 106 gti staat niet bij je lijst,niet mogelijk niet de moeite?

Comment

• Waar kan mijne pa zijn 330d het best laten chiptunen ?
                                    En is dat wel goed na 100 000 km ?
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                      Waar kan mijne pa zijn 330d het best laten chiptunen ?
                                      En is dat wel goed na 100 000 km ?
                                      Zolang de motor , turbo en koppeling nog goed is wel

Comment

• Ik heb ook al enkele tuners "getest"
                                        oa Heinz, Shiftech, ppe en BAR

Heinz: Tevreden, maar veel roet uitstoot (one diesel)

Shiftech: Super service maar prijzig (Focus RS)

PPE: Ga ik nooit meer, custom mapping zeggen ze dan... de wagen haalde zijn targets niet, volgens ppe lag het aan de wagen. paar weken erna kreeg de wagen een nieuwe motor en turbo onder garantie, na het inrijden ben ik naar BAR geweest in nederland.
                                        de wagen bleef hetzelfde resultaat hebben ondanks de nieuwe motor

De oorzaak lag aan de mapping, dit was lang geen custom mapping!!
                                        Gewoon een standaard file, de vuldruk in de cilinders steeg nauwelijks bij hogere revs ook werd de turbo niet optimaal gebruikt en kwam veel te heet.
                                        en het koppel piekte en had geen vlakkelijn.
                                        En er werd op facebook 20pk bij getoverd voor de reclame

Na een reprogrammatie door BAR kwam er 35pk bij en dit voor een derde van de prijs
                                        Totaal een andere wagen en service.
                                        Dit was custom mapping! BAR had al 3 voertuigen met dezelfde file uitgelezen en de mijne was er ook bij. ik kon mooi zien waar de waarden niet goed waren en de drukvulling werd niet optimaal gebruikt
                                        Last edited by ; 04/01/2011, 17:20. Reden: np

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Myjector Bekijk Berichten
                                          Ik heb ook al enkele tuners "getest"
                                          oa Heinz, Shiftech, ppe en BAR

PPE: Ga ik nooit meer, custom mapping zeggen ze dan... de wagen haalde zijn targets niet, volgens ppe lag het aan de wagen. paar weken erna kreeg de wagen een nieuwe motor en turbo onder garantie, na het inrijden ben ik naar BAR geweest in nederland.
                                          de wagen bleef hetzelfde resultaat hebben ondanks de nieuwe motor

De oorzaak lag aan de mapping, dit was lang geen custom mapping!!
                                          Gewoon een standaard file, de vuldruk in de cilinders steeg nauwelijks bij hogere revs ook werd de turbo niet optimaal gebruikt en kwam veel te heet.
                                          en het koppel piekte en had geen vlakkelijn.
                                          En er werd op facebook 20pk bij getoverd voor de reclame

Ben jij den dickhead met de Mini Cooper S ?

Na het meten van uw wagen IN ORIGINELE VERSIE had ik tegen u gezegd dat uwen turbo/motor ziek was, Stonk aan den olie, niet te doen... En gezegd dat ik die niet wou tunen.

Maar nee, mijnheer wist alles, ik ben van de autosector en die is wel te chippen, heb die gekocht van een oude madam en wagen heeft zelfs een nieuwe turbo ( tiens tiens..) ... Doen...

Heb ik dus gedaan met nodige waarschuwing aan U. U heeft ook serieus vals gespeeld tegen Manu, komen beweren dat ik gezegd had dat U niet moest betalen omdat de resultaten er niet waren.... Wanker !! Waarheid vertellen aub !

Motor kapot gegaan ? Mja, kan ik best geloven...

Waarom is den uwe kapot gegaan en de anderen niet ? Vertel eens ? Uw software was voor 100% identiek aan die van Mario/Tirex. Heeft altijd goed gepresteerd en NOOIT problemen gehad...

En de gasten bij BAR zijn zeker geen vrienden van ons, dus waarom zouden ze nu vertellen dat wij goed chippen hé ? Hoe kan je zeggen dat het geen mapping op maat was ? Waarom heb ik dan uwe file uitgelezen en bewerkt als ik uw versie al had !!!

Get a life !

PS: In de toekomst, als jij een probleem heb met iemand, ga er maar eerst zelf het uitleggen en bespreken met die persoon ipv zo te reageren op een forum, looser & slecht betaler !!

Comment

Working...
                                          X