Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
    Het feit dat je na het herstellen van je motor niet terug naar PPE ging om de zaak deftig af te handelen (zoals de afspraak was), maar wel naar BAR zegt al genoeg over uw intenties. PPE had u op uw plaats gezet en gezegd dat de motor mankeerde, terwijl jij betweterig beweerde van niet. Maar guess what? PPE had gelijk en ze hebben uw turbo moeten herstellen. Dit kon ge blijkbaar niet verkroppen en het resultaat is te lezen.
    Goed gezegd, duidelijk op grafiek te zien dat er iets met de motor scheelt en ik ken Stef goed genoeg dat hij niet gaat zeggen dat dit aan Super 95 ligt.

Hij moet hier maar niet komen zaniken en had het persoonlijk met Stef moeten regelen dan was hij nu ook tevreden klant geweest zoals al de rest. Over de reactie van Stef heb ik alle begrip, als je zoveel werk steekt in je zaak en zoveel tevreden klanten hebt en 1tje komt hier onterecht z'n naam bevuilen dan zou ik ook zo reageren, wetende dat je recht in je schoenen staat.

Een geclaimede waarde van een chiptuning kan nooit 100% correct zijn, dat zijn altijd waarden waar men ongeveer zal uitkomen. De ene motor is de andere niet.

Ik heb al meerdere auto's bij PPE laten doen en telkens super service met super resultaten. Ik blijf er gaan, binnenkort met de rode nog eens terug voor de moment supreme.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ys8574 Bekijk Berichten
      Dat is toch redelijk logisch?
      Die file werd opgesteld aan de hand van hoe die motor toen reageerde. Als de file ni geflashet werd betekent dat dat nog altijd dezelfde sturing aan de motor wordt doorgegeven met dezelfde prestaties tot gevolg. Als je met die nieuwe moto terug bij PPE was geweest hadden zij er waarschijnlijk ook een heel andere file van gemaakt omdat jouw motor dan weer normaal ging werken. Als je met stukke motor naar BAR was geweest hadden die wrs iets gelijkaardigs gedaan als PPE.

Lijkt mij nu toch niet zo moeilijk om zelf tot die gedachte te komen
      Het was dezelfde file als Tirex (mario) van 245pk.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Myjector Bekijk Berichten
        Als er zowel 197pk geleverd word met de oude motor en nieuwe motor heeft dit niks met het motorblok te maken

Ik ging zeker terug gaan, maar na zijn aardige mailtjes heb ik besloten van niet.
        Btw de defecte motor had geen fluit te maken met de tuning
        Nogmaals: Ketting spanner onderdelen op olie zeef = oliedruk daling = motorschade
        en dit heeft niks nada met pk verlies te maken

Raar dat hij me dezelfde file en nieuwe motor ook evenveel pk's had
        Mocht hij tov mij professioneler overkomen ging ik met plezier terug

Maar ja iedereen heeft zijn vriendjes op een fora
        Cursus mechanica en elektronica nodig voor jij uitspraken gaat doen. Zakdoekjes nodig?

Die defecte motor had geen fluit te maken met de tuning want hij was voor de tuning al defect!!! De file Stef heeft geschreven is over een defecte motor, als jij met een goede motor daar was dan had ie ook een veel betere file kunnen schrijven vermoed ik...

Ga nu aub elders uithuilen.

Comment

Raar dat hij me dezelfde file en nieuwe motor ook evenveel pk's had
          Helemaal niet vreemd ;-) motor had nog steeds de identieke sturing als met de oude motor. PPE heeft er het max uitgehaald dat die motor toen kon leveren. Natuurlijk levert een nieuwe motor met dezelfde sturing nog evenveel pk's. De nieuwe moto kon zelfs meer. Maar die oude niet.

BTW, ik sta aan niemands kant maar het moet er wel eerlijk aan toe gaan en niemand dient hier uitgescholden te worden. (hierbij doel ik niet op u)

Comment

Het was dezelfde file als Tirex (mario) van 245pk.....
            Je had toch gezegd dat hij een eigen file had gemaakt voor jouw motor? Niet zomaar een kopie had gemaakt? Misschien had hij een kopie gemaakt en die dan aangepast aan jouw motor die door enkele defectjes nooit het vooropgestelde vermogen kon behalen?

Ik weet het niet maar je had met die nieuwe motor terug bij hen moeten gaan en als het dan niet in orde was geweest op fora beginnen klagen... PPE had ook niet zo mogen reageren.. Allebei foutjes gemaakt he

Comment

Je had toch gezegd dat hij een eigen file had gemaakt voor jouw motor? Niet zomaar een kopie had gemaakt? Misschien had hij een kopie gemaakt en die dan aangepast aan jouw motor die door enkele defectjes nooit het vooropgestelde vermogen kon behalen?

Ik weet het niet maar je had met die nieuwe motor terug bij hen moeten gaan en als het dan niet in orde was geweest op fora beginnen klagen... PPE had ook niet zo mogen reageren.. Allebei foutjes gemaakt he
              Stel dat het nog identiek dezelfde file is wat waarschijnlijk niet is en bij de 1 haalt hij wel het vooropgesteld vermogen en bij de ander niet, dan is er iets mis met de motor.
              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                Stel dat het nog identiek dezelfde file is wat waarschijnlijk niet is en bij de 1 haalt hij wel het vooropgesteld vermogen en bij de ander niet, dan is er iets mis met de motor.
                Ja maar dan zou hij wel het vermogen moeten halen nadat de vermogen vervangen is geweest lijkt mij... Of toch zeker vermogens winst hebben moeten zien...

Comment

Ja maar dan zou hij wel het vermogen moeten halen nadat de vermogen vervangen is geweest lijkt mij... Of toch zeker vermogens winst hebben moeten zien...
                  Dat klopt, dat is vreemd maar ik doel er maar op dat voor de nieuwe motor geen vooropgesteld vermogen benaderd kon worden is omdat er iets niet juist was.
                  Maar nogmaals waarschijnlijk zal de file wel aangepast geweest zijn en niet identiek als de andere.

Comment

• @Myjector: Wat is nu eigenlijk het standaardvermogen van je Mini?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      @Myjector: Wat is nu eigenlijk het standaardvermogen van je Mini?
                      Standaard vermogen op de bank bij ppe was 182pk met gesloten motorkap

Ik ga op verdere posts niet meer reageren, iedereen heeft zijn vriendjes en wil deze beschermen. Mij geen zorg ik laat binnenkort de mapper van nu eens aan het woord
                      Ik zeg niet dat ppe slecht is, ik had er ook veel goeds van gehoord, daarom dat ik daar geweest ben voor het tunen... maar hij wil zijn fouten niet toegeven en reageerd kinderachtig.

Comment

• 182pk?....Zou best kunnen zijn dat bij je nieuwe "configuratie" (Lees: nieuwe onderdelen) het vermogen al standaard 197 pk zou kunnen zijn...Toevallig maar best mogelijk, je zou niet de eerste zijn die standaard een pakje meer pk's heeft. Ervan uitgaande dat je auto bij deze nieuwe configuratie geflasht is, wat mij wel heel logisch lijkt, zou ik het moeilijk hebben om te denken dat PPE zijn programma er nog op zat. Dus naar mijn gevoel klopt hier iets niet in dit verhaal.
                        Resumerend: Lijkt mij logisch dat een andere tuner met een gezonde motor en een basis van 197pk er 230pk uithaalt, dat had voor PPE ook geen probleem geweest, dus tja, nogmaals, beetje vreemd verhaal dat je hier ophangt..
                        Last edited by ; 07/01/2011, 11:01.

Comment

• Het is een turbo-motor dus dat wil zeggen dat geen 2 banken hetzelfde resultaat zullen geven. Hangt van zoveel faktoren af.

Comment

• Efkes een vraagske snel tussendoor aangezien het nog toch over PPE gaat.

Het adres van PPE is dat Boulevard de l’Humanité 415, Brussel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                              Efkes een vraagske snel tussendoor aangezien het nog toch over PPE gaat.

Het adres van PPE is dat Boulevard de l’Humanité 415, Brussel?
                              Dat is correct, is dit voor reclame :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Het is een turbo-motor dus dat wil zeggen dat geen 2 banken hetzelfde resultaat zullen geven. Hangt van zoveel faktoren af.
                                Dat geen 2 banken hetzelfde resultaat zullen geven is correct, maar wat heeft die turbo daar mee te zien?

Comment

• Ondermeer dit : turbomotoren hebben naargelang de temperatuur van de aangevoerde lucht nogal wat verschil in vermogen.

Comment

Ondermeer dit : turbomotoren hebben naargelang de temperatuur van de aangevoerde lucht nogal wat verschil in vermogen.
                                    is ook zo bij atmosferische motoren... (akkoord, verschil is groter bij turbomotoren)

Comment

Ondermeer dit : turbomotoren hebben naargelang de temperatuur van de aangevoerde lucht nogal wat verschil in vermogen.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichten
                                      is ook zo bij atmosferische motoren... (akkoord, verschil is groter bij turbomotoren)
                                      Dat vermoeden had ik al, maar begreep niet waarom je specifiek turbomotoren aanhaalde.

De ene bank geeft al wat meer dan de andere, ondermeer om klanten tevreden te stellen
                                      Maar bij apec bv. wordt er gebruik gemaakt van een blaasinstallatie tot 30.000m³ per uur, is dit niet overal zo dan? (aangezien ik niet denk dat het in de ene garage 10 graden gaat zijn en de andere 30 )

Comment

• volvo XC60 D3 163pk zou zonder problemen naar 200 pk en 450 NM koppel te brengen zijn.
                                        er zit idd wel wat verschil tussen de tuners en hun files, zie dat je bij iemand gaat die een file maakt speciaal voor jouw wagen(en geen algemeen bestandje die word ingeladen op elke xc 60 D3)
                                        die hernemingen zullen zeker beter worden door die extra 50 NM koppel
                                        verbruik kan dalen als je op dezelfde manier blijft rijden of je nu rijd(en de extra pk's niet aanspreekt dus...)
                                        In de meeste gevallen blijft het verbruik min of meer gelijk, maar je krijgt wel het extra plezier

steek je licht eens op bij www.apecbelgium.be of http://shiftech.be.
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• @ ThomasT

Heb jij ervaring met het laten tunen bij Apec?
                                          Last edited by DolF; 08/01/2011, 17:45.

Comment

Working...
                                          X