Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenSolderen? Dat is toch iets van 10 jaar geleden dacht ik....
Tegenwoordig doen ze toch alles via de OBD poort?
En ja, tuurlijk dat ze dat zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk BerichtenQuasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenZo, de check bij madam is ook geregeld. De motor af laten stellen klinkt toch wat vriendelijker dan chiptuning, niet?
775 euro voor een standaard map... no way.
5 a 600 euro voor een full service op maat, daar kan ik nog mee leven.
Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk BerichtenQuasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk BerichtenBruno geeft mijn ship ook opnieuw gesoldeerd. En ik moet zeggen dit zag je niet!!!2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk BerichtenQuasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenIk vind het inderdaad te duur voor iemand die geen testbank heeft.
Dan is het al beter dat ik naar Apec of PPE zelf rijd die wel over alle materiaal beschikken.
Is die Tunex tuning en softwareloader ook mogelijk bij een 520 d F10?
Apec heeft ook zo'ne switch maar werkt niet op alle wagens.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenDaarom dat ik hem ook pas chip als de garantie voorbij is, nog een goede 6 weken dus ...2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenZo, de check bij madam is ook geregeld. De motor af laten stellen klinkt toch wat vriendelijker dan chiptuning, niet?
775 euro voor een standaard map... no way.
5 a 600 euro voor een full service op maat, daar kan ik nog mee leven.
Stel dat men gewoon een standaard map upload zal je op de testbank ook een vrij mooie grafiek te zien krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDaar geef ik je gelijk in, ik vraag me enkel af hoe je zoiets als "leek" kan controleren.
Stel dat men gewoon een standaard map upload zal je op de testbank ook een vrij mooie grafiek te zien krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenDe doorsnee wagenliefhebber ziet dat niet maar in de garage zien ze het wel op hun schermpje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDaar geef ik je gelijk in, ik vraag me enkel af hoe je zoiets als "leek" kan controleren.
Dat ik zie dat uit mijn wagen een mooie grafiek komt... of die nu speciaal voor mijn wagen gemaakt is of niet doet er niet zo toe. Sterker nog, liever een standaard map... die óók op mijn wagen goed performed maar waar ik wél het bewijs van in handen heb door de voor en na chip-vermogensmeting te zien in grafische weergave...
En, als het mogelijk is, in 1e en 2e versnelling een beperking van het vermogen tot standaard waardes. Ik doe het enkel voor het rijden, niet voor het vertrekken vanuit stilstand...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
En, als het mogelijk is, in 1e en 2e versnelling een beperking van het vermogen tot standaard waardes. Ik doe het enkel voor het rijden, niet voor het vertrekken vanuit stilstand...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenDat zou ongetwijfeld heel wat onderdelen sparen ook, maar is dit mogelijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenDat zou ongetwijfeld heel wat onderdelen sparen ook, maar is dit mogelijk?
Zal mij een zorg zijn wie er het eerst weg is aan de lichten
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenTuurlijk!
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenZoiets valt een paar pagina's terug toch ergens te lezen... ik ga het zeker vragen bij het laten maken van de mapping..
Zal mij een zorg zijn wie er het eerst weg is aan de lichten
Comment
Comment