Ik denk dat gij nog nooit met een BMW hebt gereden want dan deed ge zulke dwaze uitspraken niet
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door citroeneh Bekijk BerichtenBij apec is het sinds deze maand mogelijk om de nieuwe 1.6 motoren van Volkswagen te chippen, die gaan van 105 pk naar 135/140 pk
kostprijs: 500€2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenidd en vooral dat koppel van 250 NM -> 310 NM
kostprijs: 500€
Comment
-
Het is wel altijd netjes om de post waarop u reageerde te quoten, dan weten we allemaal waarover het gaat.
Oorspronkelijk geplaatst door Frank CC Bekijk BerichtenIk denk dat gij nog nooit met een BMW hebt gereden want dan deed ge zulke dwaze uitspraken niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHet is wel altijd netjes om de post waarop u reageerde te quoten, dan weten we allemaal waarover het gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenDacht al, verkeerde topic of zo?
Comment
-
Hallo Bruno,
Misschien kun je mij nog herinneren? Grijze e46 330d met hollandse platen? Mijnveeleisendheid koste jullie (Heinz)13 runs in totaal, weet je nog?
Supercontent met de tuning. Heb hem verkocht met 282.000km op de teller en motor nog steeds in perfecte staat. Heb nu een 123d sinds vorig jaar Juli. Woon tegenwoordig in belgië.
Vraagje: Nog steeds geen OBD tuning voor de nieuwere 123d's?
Comment
-
A5 Sportback
Hallo.
Ik heb een nieuwe A5 sportback bestelt een TFSI2.0T met 211PK en heb de auto laten chippen van de Audi garage zelf naar 275PK.
Is dit aan te raden met deze auto?In de garage verteldenze zeker dat dit géén probleem is en de waarborg aan de auto blijt bestaan.
Groetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LAWRENCE Bekijk BerichtenHallo.
Ik heb een nieuwe A5 sportback bestelt een TFSI2.0T met 211PK en heb de auto laten chippen van de Audi garage zelf naar 275PK.
Is dit aan te raden met deze auto?In de garage verteldenze zeker dat dit géén probleem is en de waarborg aan de auto blijt bestaan.
Groetjes
Geen stress, ABT is mooi binnen de marges, én je behoudt je fabrieksgarantie dus ik zie niet in waarom je zou stressen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door citroeneh Bekijk BerichtenBij apec is het sinds deze maand mogelijk om de nieuwe 1.6 motoren van Volkswagen te chippen, die gaan van 105 pk naar 135/140 pkPeugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichtenthanks. Idd pks zijn mooi, maar koppel interesseert me meer . Thanks!
ggd ! ben van plan om de mijne ook te laten chippen.
Comment
-
Dag iedereen
Heb onlangs hier de nieuwe C van Mercedes tegengekomen en de facelift bevalt me wel.
Ik lees ook dat de 180cdi en de 200cdi (220 en 250) identiek zijn aan elkaar. Shiftech heeft al een tuning van deze motoren klaar. Wel een extreem resultaat voor de 180 cdi en 220 cdi
De 180 gaat van: 120pk naar 200pk (310Nm naar 450 Nm)
De 220 gaat van: 163pk naar 240pk (400Nm naar 580Nm)
Dit zijn toch wel enorm stijgingen? Verder vind ik op internet nog niet veel van resultaten. Iemand ervaringen met dergelijke resultaten en eventueel met shiftech?sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk BerichtenDag iedereen
Heb onlangs hier de nieuwe C van Mercedes tegengekomen en de facelift bevalt me wel.
Ik lees ook dat de 180cdi en de 200cdi (220 en 250) identiek zijn aan elkaar. Shiftech heeft al een tuning van deze motoren klaar. Wel een extreem resultaat voor de 180 cdi en 220 cdi
De 180 gaat van: 120pk naar 200pk (310Nm naar 450 Nm)
De 220 gaat van: 163pk naar 240pk (400Nm naar 580Nm)
Dit zijn toch wel enorm stijgingen? Verder vind ik op internet nog niet veel van resultaten. Iemand ervaringen met dergelijke resultaten en eventueel met shiftech?
Comment
-
Na al redelijk wat paginas gelezen te hebben in dit forum weet ik het helemaal niet meer...
Ik heb zelf een fiat ducato, 2007 september, 2.3 multijet jtd met 120pk (origineel is het een iveco motor heb ik me laten wijsmaken) met een 6 versnellingen + reverse
Ik zou hem graag chippen naar 140-150pk, vooral omdat we een zware motorboot hebben, en dat ik de hele week de bus gebruik voor aanhangwagens mee te trekken enz.
Waar of bij wie moet ik nu zijn, moet ik met een apparte chip werken, of mijn software laten overschrijven, kan de koppeling dit aan, de versnellingsbak, ...? Haalt het uit of is het verschil zo klein dat het de moeite niet is?
Alvast bedankt :-)
Comment
-
Ik heb een Mercedes 220cdi motor van eind 2003 met 136 pk. Deze motor wordt ook vaak in 150 pk verkocht, waarschijnlijk zijn dat dan Duitse wagens.
Ikzelf ging er altijd van uit dat een 220cdi een 220cdi was en hetzelfde.
Op de site van APEC bleek echter dat de 136pk versie anders zou zijn, en daarom wordt de lichtere versie minder getuned (zelfs minder pk dan de 200cdi).
Bij Shiftec blijkt hetzelfde en daar staat zelfs dat de 200 cdi hetzelfde zou zijn als de 220cdi136.
Bij Heinz wordt er geen 136pk versie vermeld.
PPE maakt onderscheid tussen de twee vermogensversies maar tuned ze identiek m.a.w. zij gaan er van uit dat dit dezelfde motor is.
Verwarrend! En het boezemt erg weinig vertrouwen in...
Comment
-
Ik zit de laatste tijd te twijfelen om mijn wagen te laten chippen, het betreft een Fiat Grande Punto 1.3Mjet (met nu 90pk en 200Nm).
Volgens APEC (om maar een betrouwbaar voorbeeld te geven) kan dit opgetrokken worden naar 115pk (+27%) en 250Nm (+25%), ik vind deze waarden nogal aan de hoge kant. Het is tenslotte maar een 1.3, mijn voornaamste zorgen zijn dan ook:
- Hoe zit het met de marges die volgens de fabrikant opgegeven zijn, houden chiptuners hier rekening mee?
- Levensduur turbo (hier haalt het blok toch zijn grootste kracht uit)
- Kan je een motor met chiptuning met dezelfde frequentie zwaar gaan belasten als een motor met fabriekswaarden? (rekeninghoudend dat de motor telkens warm gereden wordt en altijd de tijd krijgt om terug 'af te koelen' na doorrijden)
- Gigantische rookwolk bij doortrekken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rousch 402R Bekijk BerichtenIk zit de laatste tijd te twijfelen om mijn wagen te laten chippen, het betreft een Fiat Grande Punto 1.3Mjet (met nu 90pk en 200Nm).
Volgens APEC (om maar een betrouwbaar voorbeeld te geven) kan dit opgetrokken worden naar 115pk (+27%) en 250Nm (+25%), ik vind deze waarden nogal aan de hoge kant. Het is tenslotte maar een 1.3, mijn voornaamste zorgen zijn dan ook:
- Hoe zit het met de marges die volgens de fabrikant opgegeven zijn, houden chiptuners hier rekening mee?
- Levensduur turbo (hier haalt het blok toch zijn grootste kracht uit)
- Kan je een motor met chiptuning met dezelfde frequentie zwaar gaan belasten als een motor met fabriekswaarden? (rekeninghoudend dat de motor telkens warm gereden wordt en altijd de tijd krijgt om terug 'af te koelen' na doorrijden)
- Gigantische rookwolk bij doortrekken
Mail deze vragen eens naar Apec zelf, ze gaan u zeker verderhelpen
En staar je ook niet blind op die cijfers, dat is enkel een richtlijn. Tuning op maat is ook mogelijk dus als je wat minder koppel/vermogen wilt is dat ook geen probleem. Even mailen dus!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenMail deze vragen eens naar Apec zelf, ze gaan u zeker verderhelpen
En staar je ook niet blind op die cijfers, dat is enkel een richtlijn. Tuning op maat is ook mogelijk dus als je wat minder koppel/vermogen wilt is dat ook geen probleem. Even mailen dus!
De meeste mensen kijken inderdaad blind op de cijfers . het belangrijkste is dat hij goed rijd , binnen de marges blijft dan heb ik desnoods liever iets minder vermogen.
Comment
Comment