Bij Heinz betaald voor chiptuning "op maat", 195pk was het doel.
gemiddelde waarde zat daar ook ergens rond.
wagen bleek echter constant in noodloop te gaan dus ben ik teruggegaan
ze hadden het zogezegd opgelost, maar op de uitdraai van de testbankrun stond 184pk, de waarde van het "standaard" programma dus. Uiteraard heb ik daar wat over gezegd, gezien ik extra betaald had voor de verdere tuning die meer pk's opleverde.
Hun antwoord was dat ik die pk's wel had, maar dat ze per vergissing de wagen op de bank gezet hadden met de airco aan, en dat die daarom plots 10pk "kwijt" was. Onzin uiteraard. In mijn naïviteit heb ik dat dan maar geloofd (had toen ook lang niet zoveel technische bagage als nu)
Een hele tijd later is de auto ergens anders op de bank geweest en inderdaad, nog steeds die 184pk.
Ze hebben me het duurdere programma laten betalen en toen ze het probleem niet konden/wilden fixen hebben ze gewoon een standaardprogramma eropgezet. Pure oplichterij. Hoogstwaarschijnlijk (om niet te zeggen dat het zeker is) ging de wagen in noodloop omdat ze wel de boost en dergelijke verhoogd hebben, maar de veiligheidswaarden niet deftig aangepast hebben, waardoor de wagen in noodloop ging.
Dan maar in colère de wagenergens anders laten remappen en mijn kat gestuurd naar Heinz toen ik 2 weken later een afspraak had.
(remap om rekening te houden met mods die intussen uitgevoerd waren)
gemiddelde waarde zat daar ook ergens rond.
wagen bleek echter constant in noodloop te gaan dus ben ik teruggegaan
ze hadden het zogezegd opgelost, maar op de uitdraai van de testbankrun stond 184pk, de waarde van het "standaard" programma dus. Uiteraard heb ik daar wat over gezegd, gezien ik extra betaald had voor de verdere tuning die meer pk's opleverde.
Hun antwoord was dat ik die pk's wel had, maar dat ze per vergissing de wagen op de bank gezet hadden met de airco aan, en dat die daarom plots 10pk "kwijt" was. Onzin uiteraard. In mijn naïviteit heb ik dat dan maar geloofd (had toen ook lang niet zoveel technische bagage als nu)
Een hele tijd later is de auto ergens anders op de bank geweest en inderdaad, nog steeds die 184pk.
Ze hebben me het duurdere programma laten betalen en toen ze het probleem niet konden/wilden fixen hebben ze gewoon een standaardprogramma eropgezet. Pure oplichterij. Hoogstwaarschijnlijk (om niet te zeggen dat het zeker is) ging de wagen in noodloop omdat ze wel de boost en dergelijke verhoogd hebben, maar de veiligheidswaarden niet deftig aangepast hebben, waardoor de wagen in noodloop ging.
Dan maar in colère de wagenergens anders laten remappen en mijn kat gestuurd naar Heinz toen ik 2 weken later een afspraak had.
(remap om rekening te houden met mods die intussen uitgevoerd waren)
Comment