Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Grote woorden zeg!

Wel grappig dat bepaalde politieauto's ook getuned zijn (weet ik uit betrouwbare bron, ttz gehoord van een officiële dealer), denk je dat hun verzekeringspapierke/gelijkvormigheidsattest aangepast is ?
    Geen idee, weet jij het?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
      Geen idee, weet jij het?

Moet ik er een tekeningetje bij maken ?

Comment

Moet ik er een tekeningetje bij maken ?
        Dat mag.

Comment

• Comment

Moet dat de politieagent voorstellen met zijn getunede maar niet geregulariseerde wagen die u uitlacht wanneer je als excuus zegt dat zijn wagen ook getuned is? En u vervolgens een dikke bon uitschrijft?

Sorry, maar dit vind ik niet netjes.

Comment

• Eigenlijk is je avatar te vergelijken met bovenstaande, wat je dus niet netjes vind...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                Heb de vraag al eens gesteld, ga het nog eens doen.

Motor van mijn auto heeft 150 pk in Duitsland, 136 pk in België omwille van de BIV. Dit is volledig dezelfde motor.
                Op de websites van tuners worden beide motoren vaak verschillend gechipped respectievelijk naar 180 pk en 170 pk.

Als ik dit lees dan kan ik alleen maar veronderstellen dat men niets over deze motoren weet en zomaar wat cijfers op de website zet. Enkel daarom durf ik niet chippen. Hoe kan je dan vertrouwen hebben?

Beste Gere,

170/180/... is eigenlijk niet zo raar als je weet hoe we eraan komen. Software wordt ontwikkeld op een bepaalde motor en de resultaten kunnen vaak schommelen. Sommige tuners verkiezen de lagere waarden op te geven. (Exceeding expectations), andere tuners kiezen dan weer om hun hoogste gemiddelde waarden mee te geven. Toleranties kunnen enorm variëren, vandaar dat je op de meeste plaatsen andere waarden zult terugvinden.

mvg
                Team BR-Performance

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                  En vind jij dat verantwoord? Die neiging tot anarchie is niet iets waar we trots op moeten zijn.

Ik zit er ook aan te denken de nieuwe wagen na een tijdje te laten tunen, maar wil wel in orde zijn met alles. Dus:

1) fiscus. Aangezien die onder de "groene" BIV zal vallen, is enkel de CO2 uitstoot van belang, niet meer het vermogen. Verandert deze door te tunen?

2) verzekering. Het is evident dat je vermogen verandert.

3) keuring. Extra keuring, joepie...

Tunen is goedkoop, voor €500 ben je er al vaak, maar al deze formaliteiten horen ook bij de prijs die je moet betalen. Wil of kan je dat niet, blijf er dan vanaf. En dus weet ik nog niet zeker of ik de nieuwe wagen zal laten tunen. Maar als ik dat wel doe, zal ik mijn verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij opnemen, ook al vinden sommigen dat een vies woord.
                  Jij klinkt als koning karnaval.

Comment

• D' as een goeie..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      Eigenlijk is je avatar te vergelijken met bovenstaande, wat je dus niet netjes vind...
                      Ik vind fora altijd een verrijking. Zeker als ze van alle soorten mensen bevatten. Zo leer ik nu eens mensen kennen die ik normaal nooit zou ontmoeten. En zo kom ik tot nieuwe inzichten.

Bv. Begrijp ik nu perfect waarom verzekeringsmaatschappijen Facebook beginnen af te schuimen.

Comment

• Ja uiteraard, wat dacht je van het gezegde "vraatzuchtige haaien"...en in verzekeringstermen: die nooit verzadigd raken.
                        En die dombo's op facebook kunnen inderdaad eventueel in de val lopen maar dacht jij nu echt dat jij de hoofdvogel in dit verhaal hebt afgeschoten met je opmerkingen, PRINS CARNAVAL?
                        Last edited by ; 17/12/2011, 01:36.

Comment

Grote woorden zeg!

Wel grappig dat bepaalde politieauto's ook getuned zijn (weet ik uit betrouwbare bron, ttz gehoord van een officiële dealer), denk je dat hun verzekeringspapierke/gelijkvormigheidsattest aangepast is ?
                          de staat verzekert zichtzelf, dus die doen waar ze zin in hebben
                          net de reden waarom sommige van hun wagens na afschrijving in de scrapper belanden en niet op de privé markt: niet meer gehomologeerd
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            de staat verzekert zichtzelf, dus die doen waar ze zin in hebben
                            net de reden waarom sommige van hun wagens na afschrijving in de scrapper belanden en niet op de privé markt: niet meer gehomologeerd
                            Ja inderdaad, maar blijkbaar snapt die prins carnaval dat niet.
                            Straks ga ik em nog bezien als een "Don quijote" en ga ik em begrijpen.
                            Last edited by ; 17/12/2011, 17:20.

Comment

Working...
                            X