Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    nope , GT30 turbokit 430pk , als eersten in europa ontwikkeld en getest
    430Pk of 430Nm ?
    Ik heb een mailtje gestuurd via de website.

    Comment


    • 430 Nm verkrijg ik bij ziptuning op men mondeo.
      wimoptiek.be op

      Comment


      • Ja, turbodiesels hee

        Comment


        • Zeg mensen even een vraagje; ik zie hier vermogensstijgingen van 60 pk en meer alleen met een chip(vind ik wel wat veel)
          Mijn tuner heeft gezegd dat dit wel meer wordt beloofd maar eigenlijk onmogelijk is zonder
          verdere aanpassingen(complete uitlaat+downpipe)dan pas richting 50pk.
          De mijne is een benzine turbo.kun je misschien wel zien op de avatar.(855R)
          Plus ben ik van mening dat als het mogelijk is je het beste gaat waar ze iets van jouw wagen kennen(ervaring)is natuurlijk niet altijd even makkelijk.
          Last edited by ; 27/02/2009, 22:23.

          Comment


          • Je moet altijd goed de vermogenscurves bekijken, soms is er serieus wat winst in het middengebied (waar het belangrijk is) en maar een paar PK's meer aan de top.
            Vooral de koppelcurve is belangrijk. Hoe vroeger en hoe meer hoe liever.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Je moet altijd goed de vermogenscurves bekijken, soms is er serieus wat winst in het middengebied (waar het belangrijk is) en maar een paar PK's meer aan de top.
              Vooral de koppelcurve is belangrijk. Hoe vroeger en hoe meer hoe liever.
              Dat weet ik wel maar daar word met geen woord over gerept,natuurlijk is koppel(optrekken) in 't dagelijks leven belangrijker als pk(topsnelheid)

              In mijn geval(met de uitlaat+downpipe)is de winst een 50 pk en een 90 nm(dus niet alleen met chip.)En 't koppel komt in vanaf +/- 2000 rpm om dan heel vlak te blijven tot +/- 6000rpm.

              In totaal betekend dit +/- 300pk en 440 nm.
              Last edited by ; 28/02/2009, 01:35.

              Comment


              • Wanneer mag je een nieuwe wagen eigelijk chippen? Moet je een inrijperiode naleven of mag je van de garage naar de chipper rijden zodat ze hun ding kunnen doen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                  Wanneer mag je een nieuwe wagen eigelijk chippen? Moet je een inrijperiode naleven of mag je van de garage naar de chipper rijden zodat ze hun ding kunnen doen?
                  Hoewel veel merken tuning af-fabriek leveren, wordt door de meeste aftermarket tuners aangeraden eerst een normale inrijperiode door te lopen.

                  Zelf heb ik steeds 5000km gereden voor ik bij Heinz langsging. De reden is onder andere dat de motor onder vollast draait op de testbank. Dan lijkt het mij toch logisch dat alle delen netjes op elkaar zijn ingespeeld, en dat eventuele fabricagefouten al boven water zijn gekomen.

                  Brengt ons natuurlijk bij de discussie of inrijden tout court nog nodig is, maar dat is iets anders.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door walter leever Bekijk Berichten
                    Dat weet ik wel maar daar word met geen woord over gerept,natuurlijk is koppel(optrekken) in 't dagelijks leven belangrijker als pk(topsnelheid)

                    In mijn geval(met de uitlaat+downpipe)is de winst een 50 pk en een 90 nm(dus niet alleen met chip.)En 't koppel komt in vanaf +/- 2000 rpm om dan heel vlak te blijven tot +/- 6000rpm.

                    In totaal betekend dit +/- 300pk en 440 nm.
                    Dat is zo'n Volvo T5 die jij hebt ? Snelle karren, ik herinner me nog goed de eerste die ik zag, in een soort bleek geel.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Dat is zo'n Volvo T5 die jij hebt ? Snelle karren, ik herinner me nog goed de eerste die ik zag, in een soort bleek geel.
                      dat was een T5R nog een overtreffende trap.
                      wimoptiek.be op

                      Comment


                      • oja waar is het topic chiptuning bij ziptuning naartoe?
                        wimoptiek.be op

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                          oja waar is het topic chiptuning bij ziptuning naartoe?
                          Dat staat bij "Techniek" volgens mij.

                          Edit: niet dus...
                          Last edited by ; 28/02/2009, 10:46.

                          Comment


                          • verdwenen in de mist van de nacht.
                            wimoptiek.be op

                            Comment


                            • Verwijderd blijkbaar
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                                Verwijderd blijkbaar
                                Jammerrrrr, er was hyr noch ymand dy heel tevryden was over zyptuning...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                  ik heb immers een curve gezien van een standaard mondeo tdci in 136pk versie en die leverde al 151pk standaard volgens die bank. verschoot ik wel van. mede doordat ik een 140pk versie heb en hem eigenlijk eerder makjes aanvoel.
                                  Volgens mij zit daar dus geen verschil in hoor. Enkel op papier ivm BIV.
                                  Ik denk niet dat Ford speciaal de software gaat aanpassen voor de wagens die in BE verkocht worden.
                                  Idem met de 2.2 TDCi 155pk. Op mijn gelijkvormigheidsattest staat 110kw/150pk.
                                  En op mijn motorblok hangt de volgende sticker:



                                  Mvg
                                  Last edited by ; 28/02/2009, 13:51. Reden: Toevoegen foto

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                    Volgens mij zit daar dus geen verschil in hoor. Enkel op papier ivm BIV.
                                    Ik denk niet dat Ford speciaal de software gaat aanpassen voor de wagens die in BE verkocht worden.
                                    Idem met de 2.2 TDCi 155pk. Op mijn gelijkvormigheidsattest staat 110kw/150pk.
                                    En op mijn motorblok hangt de volgende sticker:



                                    Mvg
                                    Het verbaast me langs 1 kant, maar langs de andere kant, gaat het over de Belgische overheid, en hun doeltreffendheid kennende, doen ze wat hun het makkelijkste lijkt :

                                    Staat er whatever PK op het papiertje ? Ja, dan zal da zo wel zijn zekers. Zoiets controleren, vraagt moeite en kennis, twee dingen dat we niet hebben.

                                    Comment


                                    • Dat valt toch bijna niet te controleren.
                                      Er mag namelijk altijd een afwijking zijn, en als ik me niet vergis is dat 10%
                                      Dus een 150pk motor mag maximum 165 pk hebben en bijgevolg geeft die standaard 155pk geen problemen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                        dat was een T5R nog een overtreffende trap.
                                        En de mijne is de overtreffende trap van de T-5R,namelijk de R(250 pk en 350 nm standaard)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door walter leever Bekijk Berichten
                                          En de mijne is de overtreffende trap van de T-5R,namelijk de R(250 pk en 350 nm standaard)
                                          Dat dacht ik al.. de rappe dus
                                          Je moet je niet inhouden om eens wat foto's te plaatsen, in een apart topic natuurlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X