Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zoals ik in de andere topic postte,
    wil je echt goed testen, zet em dan ook is op de rollenbank... waar je de 3 verschillende programma's afgaat...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      Zoals ik in de andere topic postte,
      wil je echt goed testen, zet em dan ook is op de rollenbank... waar je de 3 verschillende programma's afgaat...
      Dat zal zeker gebeuren wanneer de stage 2 gedaan wordt

      Comment


      • Dan ist goe ...
        ik zen een cijfer hoer he :p

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Keyserke Bekijk Berichten
          Wij werken daarvoor samen met betrouwbare partners dus stuur gerust een mailtje als je info wilt!

          Groeten
          Michiel
          Kan nochthans eenvoudig getuned worden hoor

          groetjes
          Bruno
          Last edited by ; 26/02/2009, 17:56.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            TFSI geven allemaal meer dan opgegeven...
            eenders welke bank
            TFSI meer dan opgegeven ? waar haal je dat ? de meeste 2.0 TFSI van de golf 5 komen slechts op 190-195pk standaard

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Asimo Bekijk Berichten
              Heb echter gehoord dat heinz soms iets te ver gaat...
              Heb een honda accord 2.2 i-ctdi 140pk, en heinz chipt deze naar 185pk,
              lijkt dit niet teveel naargelang men begin pk's ivm de koppeling e.d.?

              Groeten
              ik heb gehoord , ik heb gehoord ,

              ik heb vooral gehoord dat de concurrentie van Heinz nogal jaloers is op hun succes en dan zomaar wat van die onzin verhalen de wereld instuurt in de hoop dat dit de mensen dan bij APEC tuning zouden gaan

              Comment


              • Een test bank zegt ook niet altijd alles
                heb gehoord van een programmeur dat daar ook mee word gefoefeld

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten

                  Dus chiptunen en turbodruk niet verhogen indien er sprake is van management geregelde turbodruk = NOT DONE!
                  niets mee te maken , normaal gezien wordt bij een tuning de turbodruk zeker verhoogd , maar sommige diesels zijn zo arm afgesteld van fabriek uit ( luchtovermaat ) dat ik me best een aantal gevallen kan inbeelden waarbij je zonder de turbodruk te wijzigen een mooie tuning kan realiseren voor een specifieke gebruik ! dus tuning zonder turbodruk te verhogen kan wel al is het niet de regel !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                    iemand al ervaring met die 'APEC SWITCH' ?

                    http://www.apecbelgium.be/apec-switch.html


                    hier staat alvast mijn mening over hun switch

                    Comment


                    • BrunoL, stomme vraag:

                      houden jullie toevallig de dyno-run resultaten van de auto's die op de bank gerold hebben bij?

                      de vorige eigenaar van m'n auto heeft paar jaar geleden bij jou gelopen zei ie (een 215pk aan de wielen zou het geweest zijn), maar had er geen print-out van. Kans dat je je hem herinnert is wss érg klein, een grijze Audi 100TQ (vierkante type nog)

                      Comment


                      • Als je het aanbod van Apec en Heinz kwa chippen van de DISI 2.3 turbo bekijkt lijkt dit nogal overeen te komen (300-305pk - 460-480Nm) . Beiden Piasini reflash.?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          BrunoL, stomme vraag:

                          houden jullie toevallig de dyno-run resultaten van de auto's die op de bank gerold hebben bij?

                          de vorige eigenaar van m'n auto heeft paar jaar geleden bij jou gelopen zei ie (een 215pk aan de wielen zou het geweest zijn), maar had er geen print-out van. Kans dat je je hem herinnert is wss érg klein, een grijze Audi 100TQ (vierkante type nog)
                          Ja ik zou dat ook willen hebben van de Audi A6 van little N van cleaned.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            BrunoL, stomme vraag:

                            houden jullie toevallig de dyno-run resultaten van de auto's die op de bank gerold hebben bij?

                            de vorige eigenaar van m'n auto heeft paar jaar geleden bij jou gelopen zei ie (een 215pk aan de wielen zou het geweest zijn), maar had er geen print-out van. Kans dat je je hem herinnert is wss érg klein, een grijze Audi 100TQ (vierkante type nog)
                            als je een nummerplaat hebt kan ik zeker eens kijken of we die nog hebben

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                              als je een nummerplaat hebt kan ik zeker eens kijken of we die nog hebben
                              NQU 341

                              er zouden meerdere runs gedaan zijn, met verschillende turbodruk.

                              alvast bedankt!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Als je het aanbod van Apec en Heinz kwa chippen van de DISI 2.3 turbo bekijkt lijkt dit nogal overeen te komen (300-305pk - 460-480Nm) . Beiden Piasini reflash.?

                                nope , GT30 turbokit 430pk , als eersten in europa ontwikkeld en getest

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  als je een nummerplaat hebt kan ik zeker eens kijken of we die nog hebben
                                  HLA-673 Audi a6 maar ben niet 100 % zeker dat het bij Heinz is getuned.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    NQU 341

                                    er zouden meerdere runs gedaan zijn, met verschillende turbodruk.

                                    alvast bedankt!
                                    zal morgen eens in de archieven zoeken , ik hou je op de hoogte

                                    Comment


                                    • great!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz Bekijk Berichten
                                        Een test bank zegt ook niet altijd alles
                                        heb gehoord van een programmeur dat daar ook mee word gefoefeld
                                        kan dat?
                                        ik heb immers een curve gezien van een standaard mondeo tdci in 136pk versie en die leverde al 151pk standaard volgens die bank. verschoot ik wel van. mede doordat ik een 140pk versie heb en hem eigenlijk eerder makjes aanvoel.
                                        wimoptiek.be op

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                          kan dat?
                                          ik heb immers een curve gezien van een standaard mondeo tdci in 136pk versie en die leverde al 151pk standaard volgens die bank. verschoot ik wel van. mede doordat ik een 140pk versie heb en hem eigenlijk eerder makjes aanvoel.
                                          ja kan wel , maar dat kan je altijd zien.

                                          - je kan ofwel de calibratie positief doen ( als ze geen officieel ijkingsattest hebben ) , maar dan hebben alle metingen te veel vermogen. Zo'n banken krijgen al snel de naam "positief" te zijn. Elke originele wagen die ze meten heeft dan te veel vermogen , ook wagens die erom gekend zijn minder te hebben dan opgegeven door de constructeur

                                          - of je kan met de temp en druk correcties spelen , maar dat zie je dan ook aan de waarden van temperatuur en druk , daarom dat veel tuners de temp en druk niet afdrukkken op hun grafiek ( denk aan Kempower bijvoorbeeld )

                                          groetjes
                                          Bruno

                                          Comment

                                          Working...
                                          X