Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    Chip dat hok toch es gvd, geef die tjoeningbadges toch een béétje eer
    Het was er maar 1 , en die is vakkundig verwijdert door 1 of andere zatte kl**t tijdens een nachtelijk bezoek aan Geel, nog geluk gehad, een auto die wat verder op stond was helemaal bekrast.

Oorspronkelijk geplaatst door De la marche Bekijk Berichten
    met wat rij jij mss?
    Civic diesel, 1.7 met 100 pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
      Het was er maar 1 , en die is vakkundig verwijdert door 1 of andere zatte kl**t tijdens een nachtelijk bezoek aan Geel, nog geluk gehad, een auto die wat verder op stond was helemaal bekrast.

Civic diesel, 1.7 met 100 pk.

beter als ik
      1.4tdi 80pk

Comment

Nog niet zo lang geleden dan?
        Laatst (geen idee wanneer dat was, naar mijn normen ) dacht ik nog de rode gezien te hebben?
        Of hangt er nu gewoon gene meer op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De la marche Bekijk Berichten
          beter als ik
          1.4tdi 80pk
          Die van jou is dan weer zuiniger.

Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            Nog niet zo lang geleden dan?
            Laatst (geen idee wanneer dat was, naar mijn normen ) dacht ik nog de rode gezien te hebben?
            Of hangt er nu gewoon gene meer op?
            Februari ofzo ... een tijdje heeft er niets opgehangen, wat ik stiekem vet vond , nu terug een origineel.

Ik heb de E trouwens al een hele tijd niet meer gezien op school! Stage?

Comment

Februari ofzo ... een tijdje heeft er niets opgehangen, wat ik stiekem vet vond , nu terug een origineel.

Ik heb de E trouwens al een hele tijd niet meer gezien op school! Stage?
              Stage is al een tijdje voorbij, hij heeft de afgelopen weken af en toe nog eens op school gestaan hoor
              Maar gezien jij enkel van maandag tot woensdag daar bent is de kans idd klein dat je hem op een donderdag gezien hebt

Morgen staat hij er wrs weer even

Comment

• Hoe kan het dat je de kosten moet betalen aan de wagen als je zelf niet in fout bent?? Waarvoor ben je dan in godsnaam verzekerd??

Tenzij ze natuurlijk uw gechipte boel ontdekt hebben ofzo. Maar dat denk ik niet hé??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                  Hoe kan het dat je de kosten moet betalen aan de wagen als je zelf niet in fout bent?? Waarvoor ben je dan in godsnaam verzekerd??

Tenzij ze natuurlijk uw gechipte boel ontdekt hebben ofzo. Maar dat denk ik niet hé??
                  Ik heb niks gechipt.

De politie was van mening dat omdat de andere partij geen schade had, geen aanrijdingsformulier moest invullen, waardoor de verzekering enkel mijn kant van het verhaal heeft en eigenlijk weinig voor mij kan doen en daarom ook dat het waarschijnlijk eigen kosten zullen blijven.

Anayway, zoals ik eerder zei: dit had niets te maken met chiptuning maar was eigenlijk eerder bedoelt om aan te tonen dat een 'ongelukje' (en dan bedoel ik ook bv turbo stuk rijden door chiptuning) soms serieuze kosten met zich kunnen meebrengen die je, zeker als student, best wel kan missen.

Bezint eer ge begint enzo

@ Reynaerde: heb de E zien staan ziet er niet zo snel uit, ik zou mij wss wel mispakken.

Comment

@ Reynaerde: heb de E zien staan ziet er niet zo snel uit, ik zou mij wss wel mispakken.
                    Je bent niet de enige

Comment

• Ik ga ook eens werk laten maken van dat chippen

Comment

• Mn Audi A4 3.0 TDI laten chippen vandaag bij firma x en na een half uurtje weer normaal laten zetten
                        Het koppel was er blijkbaar een beetje over. Op papier ging ie van 450 naar 530Nm, PK's van 204 naar 245 echter in de realiteit moet het koppel veel hoger gelegen hebben. Jammergenoeg hebben die mannen geen vermogenbank om het te testen.
                        Naar mn garage gereden, probleem uitgelegd en met de mecanicien een testrit gereden en daar dacht men er net hetzelfde over.
                        Hij trok als een beest maar veel te agressief. Bij 120 in z'n vijf en zes wanneer vol gas werd gegeven begon ie niet normaal te trillen net alsof je over de ribbeltjes reed van een volle witte lijn.
                        Teveel kracht op de kardan of aandrijflijn dacht men...
                        Ik denk dat firma x een standaardprogramma geïnstalleerd had maar echter niet specifiek op maat van mijn wagen. Detrilling die veroorzaakt werd zou volgens de tuner een onderliggend mechanisch probleem zijn die zich ook zonder tuning na verloop van tijd naar boven zou komen.
                        Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de chiptuning ongedaan laten maken. Het kriebelt wel om het ergens anders opnieuw te proberen maar dan betaal ik graag wat meer voor maatwerk.
                        Hopelijk kan iemand me wel tevreden stellen ... Iemand tips of ervaringen wat er bij mij gaande zou kunnen geweest zijn ?
                        Wel netjes mn geld terug gekregen bij firma x

Comment

• hopelijk niet ZIP

ga gwn naar iemand met rollenbank, RPM, Heinz en wat is't allemaal

Comment

• vertel het je wel via PM, pietsnot

Comment

• Waarschijnlijk teveel koppel onderin toeren.
                              Die trilling is het 2de massavliegwiel dat het koppel niet aan kan.
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Mag ik het ook weten??

Ik ben ook zinnes om mijn Mercedes ML2.7 te laten tunen, maar heb geen idee waar. Heb een kijkje genomen op het net en zie daar toch enorme prijsverschillen terwijl bijna eenzelfde extra pk en Nm worden toegevoegd (van 400 tot 750 euro).

Ik zie door het bos de bomen niet meer, wie kan me raadgeven?

thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                                  Waarschijnlijk teveel koppel onderin toeren.
                                  Die trilling is het 2de massavliegwiel dat het koppel niet aan kan.
                                  klopt, zo is het mijne naar de zak gegaan

ZIP = goedkoop = duurkoop
                                  daar zitten goeie marketingmannen achter, maar ga liever naar iemand die een rollenbank heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcbdjinn Bekijk Berichten
                                    Mag ik het ook weten??

Ik ben ook zinnes om mijn Mercedes ML2.7 te laten tunen, maar heb geen idee waar. Heb een kijkje genomen op het net en zie daar toch enorme prijsverschillen terwijl bijna eenzelfde extra pk en Nm worden toegevoegd (van 400 tot 750 euro).

Ik zie door het bos de bomen niet meer, wie kan me raadgeven?

thx
                                    Met jou type wagen zou ik ook voor een tuning op maat kiezen mocht ik van jou zijn ... Kies dus een tuner met vermogenbank zoals Pietsnot aanhaalde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk Berichten
                                      Met jou type wagen zou ik ook voor een tuning op maat kiezen mocht ik van jou zijn ... Kies dus een tuner met vermogenbank zoals Pietsnot aanhaalde

Ok thx ook enig idee welke dat dan zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcbdjinn Bekijk Berichten
                                        Ok thx ook enig idee welke dat dan zijn?
                                        Geen idee ik heb er nog maar met 2 ervaring ... Degene waar ik negatieve ervaring mee heb vernoem ik liever niet omdat men alles correct heeft afgehandeld en mijn type wagen mss niet geschikt was voor hun manier van tunen. De andere was Heinz en daar kan je hier op het forum heel veel commentaar over lezen.

Comment

• JD engineering staat gekend voor tuning voor de VAG groep.

PPE heeft ook een bank.

Comment

Working...
                                          X