Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcbdjinn Bekijk Berichten
    Mag ik het ook weten??

    Ik ben ook zinnes om mijn Mercedes ML2.7 te laten tunen, maar heb geen idee waar. Heb een kijkje genomen op het net en zie daar toch enorme prijsverschillen terwijl bijna eenzelfde extra pk en Nm worden toegevoegd (van 400 tot 750 euro).

    Ik zie door het bos de bomen niet meer, wie kan me raadgeven?

    thx


    ik heb 800betaald voor 275pk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Enkel op een rollenbank kan je toch het resultaat zien en meten ?

      Mij interesseert het bvb niet of ik aan de opgegeven top waarden kom. Ik wil weten hoe mijn kar loopt ervoor en erna. Of mijn vermogensafgifte mooi linerair is en dat er geen pieken of haperingen inzitten.

      Wat ik bvb niet graag heb is de piek waarde voor het koppel bij een diesel aan 2000 toeren ofzo die dan meteen weer wegzakt.

      Dan heb je misschien wel 440nm koppel, maar dat is een piekwaarde.
      Ik heb liever zo vlak mogelijke koppelkromme. Dat voelt helemaal anders aan, mooi soepel en vlot en met een mooie opbouw.

      Mensen die ooit met mijn A3 hebben gereden zullen dat kunnen beamen. Ik had belange niet de topwaarden die andere uit een 2.0TDI haalden. Maar mijn koppel kromme was een plateau van 2000 tot 4000 toeren dan bouwde hij lichtjes af. En die wagen voelde aan alsof het een 2.0 TFSI was

      Ok ik "maar" 200 pk en 400 Nm koppel. Bij een andere mapping op de testbank kwam er 440nm en 220pk+ uit.
      Maar nu hadk wel 400 Nm koppel gedurende 2000 toeren.

      Dit maakte de motor véél aangenamer en betrouwbaarder


      Maar hey, dat is mijn mening hierover
      Andere zullen het liever anders zien

      Bovenstaande kan je enkel te weten komen op een vermogensbank. En of die bank nu 10pk teveel of te weinig aangeeft maakt in dit geval eigenlijk niets uit ...
      Ge bedoelt zo iets???




      Comment


      • Chippen?

        Hey

        Ik zag gisteren deze site, carpowertuning en deze leek interessant voor te chiptunen aan een prijs van 349€ incl btw.
        Nuja het gaat hier over een Citroen C2 1.4 HDi met 80000km op de teller nu, en altijd voorzichtig mee gereden (mijn ma )
        Is het nog veilig voor deze wagen? En waarom krijgt een Diesel veel meer Nm dan een Benzine? Ook toename in Pk's is straffer als een 1.4i motor?
        Anders zou ik hem wel laten chippen...
        Grtz

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
          Hey

          Ik zag gisteren deze site, carpowertuning en deze leek interessant voor te chiptunen aan een prijs van 349€ incl btw.
          Nuja het gaat hier over een Citroen C2 1.4 HDi met 80000km op de teller nu, en altijd voorzichtig mee gereden (mijn ma )
          Is het nog veilig voor deze wagen? En waarom krijgt een Diesel veel meer Nm dan een Benzine? Ook toename in Pk's is straffer als een 1.4i motor?
          Anders zou ik hem wel laten chippen...
          Grtz
          chiptuning is vooral bij turbomotoren interessant, via software-update kan eenvoudig de turbodruk verhoogt worden -> meer koppel en vermogen.
          volgens mij kan het prima op een 1.4 met 80.000 km. gewoon doen zou ik zeggen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
            chiptuning is vooral bij turbomotoren interessant, via software-update kan eenvoudig de turbodruk verhoogt worden -> meer koppel en vermogen.
            volgens mij kan het prima op een 1.4 met 80.000 km. gewoon doen zou ik zeggen.
            Bedankt, maar zoals ik hier nu lees, ga ik beter bij mensen met een rollenbank.
            Ik zag RPM chiptuning staan en die kunnen hem van 68Pk tot 93Pk laten stijgen, terwijl carpowertuning van 68 tot 86pk, dit verschilt dus per bedrijf?

            Comment


            • elk bedrijf stelt zijn eigen normen. Bij de meesten kan je op maat laten chippen en je eisen zeggen.
              bv. niet het maximum, onder de roetgrens blijven, ...

              zorg gewoon dat je naar een betrouwbare gaat met veel ervaring en geen flutbedrijf met goeie marketing (zip) of die zichzelf benoemen met jarenlange ervaring. (veel blabla)

              Comment


              • Ze doen wel iets meer dan enkel de turbodruk verhogen hoor

                Comment


                • kzou RPM kiezen!

                  Comment


                  • Oke, die keuze heb ik dan.
                    Toch ff vlug vraagje, zou het mogelijk zijn bij RPM/Heinz ofzo een Ford Fiesta/Mazda 121 1.3Si met 50000km te chiptunen?

                    Comment


                    • Bel er eens naar.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                        Ze doen wel iets meer dan enkel de turbodruk verhogen hoor
                        I know, maar ik probeer het simpel te houden

                        Comment


                        • In welke mate is het nog verstandig om een A4 B6 1.9tdi(130pk) met ± 153000 km te chippen? Warmrijden en nadraaien laat ik altijd doen, 't OHB is volledig ingevuld, de motor verbruikt geen olie, ... Wél roet de motor wat, maar zeker niet meer dan een andere motor.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                            In welke mate is het nog verstandig om een A4 B6 1.9tdi(130pk) met ± 153000 km te chippen? Warmrijden en nadraaien laat ik altijd doen, 't OHB is volledig ingevuld, de motor verbruikt geen olie, ... Wél roet de motor wat, maar zeker niet meer dan een andere motor.
                            Ik tune eerlijk gezegd liever een auto met 150.000 op de klok die deftig onderhouden is en met respect behandeld werd dan een leasewagen waar de eigenaar zich niks van aantrekt (dit komt jammer genoeg frequent voor).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
                              Ik tune eerlijk gezegd liever een auto met 150.000 op de klok die deftig onderhouden is en met respect behandeld werd dan een leasewagen waar de eigenaar zich niks van aantrekt (dit komt jammer genoeg frequent voor).
                              Probleem: de vorige eigenaar was een leaserijder Ik heb de auto nog maar een dikke maand...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                Probleem: de vorige eigenaar was een leaserijder Ik heb de auto nog maar een dikke maand...
                                Blijf vooral het oliepijl en eventuele roetuitstoot (dit zou vrijwel nihil moeten zijn) in de gaten houden!

                                Laat de tuner belangrijke parameters nakijken:
                                - Afregeling van de turbodruk
                                - Controleren op lekken in slangen
                                - Controleren luchtmassameter
                                - ...

                                Als dit er goed uit ziet ben je er klaar voor denk ik

                                Comment


                                • KM-stand zou ik mij niks van aantrekken. Mijn Alfa had 170d+ km als ik hem laten "chippen" heb en staat nu bijna op 250d+ km, draait als naaimachientje die motor.

                                  Veel belangrijker is het onderhoud en hoe je er mee omgaat (warmrrijden en cooldown).

                                  Comment


                                  • Mijne Mondeo heeft er ook bijna 160000 en ik dacht onlangs ook over chipping, gezien de motorgarantie en dergelijke toch voorbij zijn. Ben blij te lezen dat deze km-stand geen probleem is.

                                    Maar waar laat je zoiets het beste doen (ben niet het hele topic doorgegaan om na te lezen) ?
                                    Bedoeling is niet het onderste uit de kan te halen, maar op een verantwoorde manier het mogelijkheden van de 2,2 TDCI te kunnen gebruiken. Ford heeft deze motor trouwens ondertussen zelf 175 ipv 155 gegeven.
                                    Dit het liefste natuurlijk zonder er een branstofvreter van te maken: nu kom ik met 6,25/100 rond.
                                    En goede service is voor mij ook belangrijker dan de laatste pk eruit halen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                      Mijne Mondeo heeft er ook bijna 160000 en ik dacht onlangs ook over chipping, gezien de motorgarantie en dergelijke toch voorbij zijn. Ben blij te lezen dat deze km-stand geen probleem is.

                                      Maar waar laat je zoiets het beste doen (ben niet het hele topic doorgegaan om na te lezen) ?
                                      Bedoeling is niet het onderste uit de kan te halen, maar op een verantwoorde manier het mogelijkheden van de 2,2 TDCI te kunnen gebruiken. Ford heeft deze motor trouwens ondertussen zelf 175 ipv 155 gegeven.
                                      Dit het liefste natuurlijk zonder er een branstofvreter van te maken: nu kom ik met 6,25/100 rond.
                                      En goede service is voor mij ook belangrijker dan de laatste pk eruit halen.
                                      Als je dezelfde rijstijl blijft aanhouden zou het vebruik zelfs wat moeten dalen... Je zal lagere toeren rijden bij dezelfde snelheden, ideaal voor snelwegvreters

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
                                        Als je dezelfde rijstijl blijft aanhouden zou het vebruik zelfs wat moeten dalen... Je zal lagere toeren rijden bij dezelfde snelheden, ideaal voor snelwegvreters
                                        Lagere toeren met dezelfde snelheid kan niet ...

                                        Dat je minder diep je gaspedaal moet indrukken, daar ben ik wel mee akkoord

                                        Comment


                                        • Precies, chiptuning veranderd de immers overbrengingsverhouding van de versnellingsbak niet In de praktijk ga je meer verbruiken met chippen, terwijl de auto wel zuiniger KAN zijn met aangepaste rijstijl. Ik verbruik gemiddeld 6,4 liter in mijn dieselboot, maar ik ben er wel nog mee naar Zuid-Frankrijk gereden @ 5,3 liter, niet slecht voor een 8 jaar oude diesel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X