Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Laat maar,

    'k Ga volgende week wrsch eens naar Apec....
    Is het nuttig er hun bijkomende verzekering bij te nemen : 210 E/jaar op motorisatie ?
    Last edited by Gunther112; 30/09/2009, 16:06.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
      Laat maar,

      'k Ga volgende week wrsch eens naar Apec....
      Is het nuttig er hun bijkomende verzekering bij te nemen : 210 E/jaar op motorisatie ?
      Nemo heeft slechte ervaringen met APEC (moest je het nog niet weten uiteraard)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
        Nemo heeft slechte ervaringen met APEC (moest je het nog niet weten uiteraard)
        Met de Audi A6?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
          Met de Audi A6?
          Nee golf 5



          Maar iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of hij bij Apec gaat, er zijn ook mensen met goede ervaringen daar .

          Comment


          • Zonet naar Heinz gebeld...doen geen 320 en waren niet te spreken van Apec...
            'k Sta nu nog nergens.....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
              Zonet naar Heinz gebeld...doen geen 320 en waren niet te spreken van Apec...
              'k Sta nu nog nergens.....
              Redelijk logisch dat ze niet te spreken zijn over Apec, ze zullen waarschijnlijk over geen enkele andere chiptuner te spreken zijn. Net zoals er meer dan genoeg zijn die niet te spreken zijn over Heinz.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                Zonet naar Heinz gebeld...doen geen 320 en waren niet te spreken van Apec...
                'k Sta nu nog nergens.....
                Ik ga je voorzichtig Digitune tippen.

                Wij hebben tot nu toe geen enkel probleem gehad ermee.
                Alleen heeft 'ie nogal moeite met mails te beantwoorden...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  Nee golf 5



                  Maar iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of hij bij Apec gaat, er zijn ook mensen met goede ervaringen daar .


                  What happend? Altijd interessant om zo'n zaken te weten.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    What happend? Altijd interessant om zo'n zaken te weten.
                    Ben ik ook wel eens benieuwd naar, niet om apec slecht te maken, maar gewoon om te zien wat het probleem was...

                    Comment


                    • Dat staat hier ergens wat eerder in het topic.. veel leesplezier

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        What happend? Altijd interessant om zo'n zaken te weten.
                        Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                        Ben ik ook wel eens benieuwd naar, niet om apec slecht te maken, maar gewoon om te zien wat het probleem was...
                        2x kapotte turbo op een golf 5 2.0tdi maar ik zeg het nogmaals kan ook aan de auto zelf liggen .

                        Comment


                        • Deal met Apec is afgesprongen...ok...my mistake...'k ga nu maar met mijn 224pk'tje blijven rondtuffen...
                          1 ding kan ik in elk geval zeggen : snelle respons en correcte behandeling (ondanks alles)

                          Comment


                          • Oproep aan de heren techneuten om eens mee te luisteren naar het volgende verhaal:

                            M'n broer heeft indertijd z'n A6 2.0TDI (multitronic) vrijwel meteen laten tunen bij Heinz (het koppel werd beperkt om de multitronic te sparen). Tot op heden zijn er een aantal problemen geweest met de auto, maar dat hoeft daarom nog niet bij de tuning gezocht te worden... (al gaat het ook niet geholpen hebben vrees ik).

                            Exact chronologisch ga ik het niet kunnen navertellen, maar 'k geloof dat het eerste motorisch defect een geblokkeerde EGR-klep was. (Daarvoor hebben ze de auto moeten depanneren)

                            Relatief kort daarna hoorde hij de turbo sterker fluiten dan normaal. Maar de garage vond dat 'normaal'.

                            Beetje later is een intercooler stuk gegaan "opgeblazen" (overdruk?).

                            Weer relatief kort daarna sprong de auto regelmatig in noodloop. Blijkbaar door een te hoge laaddruk. Nu werd er overgegaan om de turbo te vervangen (met tussenkomst van Audi, lees korting op de turbo).

                            Bij Heinz hebben ze het vermoeden dat de DPF voor de miserie zorgt, en ze stellen voor om de DPF uit te schakelen. Ze beweren dat een DPF voor een verhoogde tegendruk zorgt. Ik citeer:
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Cooremans, AutoTuneHeinz
                            Nu, blijf ik bij mijn mening (en ik spreek uit ervaring) dat ik er vrij zeker van ben dat de roetfilter aan de basis van de oorzaak ligt. Als je eens wist wat een tegendruk een roetfilter geeft die vol zit, en dat is ongeveer om de 1000km, dan weet je ook meteen dat de turbo hierdoor veel harder moet werken.
                            Klopt dat verhaal? Sprekende vanuit ervaring zegt 'ie, wil dat dan zeggen dat de tuning ervoor zorgt dat de meeste TDI's met DPF in de problemen komen al vanaf 100.000km? Of komt elke standaard Audi al zo vroeg in de problemen met de DPF?

                            Moet ook gezegd zijnde, dat bij deze km-standen je al eens een kapotte turbo en EGR-klep kan hebben... anderzijds is m'n broer gewoon om 200.000km probleemloos met een Audi te rijden. Je kan es pech hebben zeker? Mij lijkt dat al deze bovenstaande problemen ook veroorzaakt kunnen worden door een te felle roetuitstoot. En 'k denk -zo de ervaringen hier gelezen te hebben- dat ik daarmee al veel gezegd heb. Maar elke opinie is meer dan welkom!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Oproep aan de heren techneuten om eens mee te luisteren naar het volgende verhaal:

                              M'n broer heeft indertijd z'n A6 2.0TDI (multitronic) vrijwel meteen laten tunen bij Heinz (het koppel werd beperkt om de multitronic te sparen). Tot op heden zijn er een aantal problemen geweest met de auto, maar dat hoeft daarom nog niet bij de tuning gezocht te worden... (al gaat het ook niet geholpen hebben vrees ik).

                              Exact chronologisch ga ik het niet kunnen navertellen, maar 'k geloof dat het eerste motorisch defect een geblokkeerde EGR-klep was. (Daarvoor hebben ze de auto moeten depanneren)

                              Relatief kort daarna hoorde hij de turbo sterker fluiten dan normaal. Maar de garage vond dat 'normaal'.

                              Beetje later is een intercooler stuk gegaan "opgeblazen" (overdruk?).

                              Weer relatief kort daarna sprong de auto regelmatig in noodloop. Blijkbaar door een te hoge laaddruk. Nu werd er overgegaan om de turbo te vervangen (met tussenkomst van Audi, lees korting op de turbo).

                              Bij Heinz hebben ze het vermoeden dat de DPF voor de miserie zorgt, en ze stellen voor om de DPF uit te schakelen. Ze beweren dat een DPF voor een verhoogde tegendruk zorgt. Ik citeer:


                              Klopt dat verhaal? Sprekende vanuit ervaring zegt 'ie, wil dat dan zeggen dat de tuning ervoor zorgt dat de meeste TDI's met DPF in de problemen komen al vanaf 100.000km? Of komt elke standaard Audi al zo vroeg in de problemen met de DPF?

                              Moet ook gezegd zijnde, dat bij deze km-standen je al eens een kapotte turbo en EGR-klep kan hebben... anderzijds is m'n broer gewoon om 200.000km probleemloos met een Audi te rijden. Je kan es pech hebben zeker? Mij lijkt dat al deze bovenstaande problemen ook veroorzaakt kunnen worden door een te felle roetuitstoot. En 'k denk -zo de ervaringen hier gelezen te hebben- dat ik daarmee al veel gezegd heb. Maar elke opinie is meer dan welkom!

                              Altijd moeilijk zo'n gevallen, ook al zijn er andere mensen die er ervaring mee hebben, het is nog steeds niet zeker of de oorzaak dezelfde zou zijn.

                              Waar ik echter bedenkingen bij heb is het volgende: Heinz zegt dat het de DPF is die voor probs zorgt maar is het niet zo dat zo'n DPF zichzelf regenereert wanneer hij vol zit? Het lijkt mij ook dat ze er bij Heinz met de pet naar slaan, hij "lijkt er vrij zeker van te zijn," en hij "spreekt uit ervaring..." Zijn stelling over die tegendruk slaat volgens mij nergens op want een turbo blaast volgens mij nog steeds in de inlaat en niet rechtstreeks in de uitlaat dus kan een turbo moeilijk tegendruk ondervinden van een verstopte DPF tenzij er iets mis zou zijn met de EGR klep maar zo ver reikt mijn kennis niet.

                              Ik denk ook dat de rijstijl van de bestuurder er heel veel mee te maken heeft. Niet dat ik beweer dat jou broer een slechte chauffeur is, dat weet ik niet maar ik heb zelf met mijn eigen ogen gezien hoe iemand na koude start met een TDI steeds direct hoog in toeren ging zaken kapot reed aan zijn auto terwijl hij dacht dat hij zo'n goede chauffeur was.
                              Last edited by ; 01/10/2009, 17:48.

                              Comment


                              • mijn roetfilter lag al in frut na 30.000km

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Waar ik echter bedenkingen bij heb is het volgende: Heinz zegt dat het de DPF is die voor probs zorgt maar is het niet zo dat zo'n DPF zichzelf regenereert wanneer hij vol zit?
                                  Na het dichtslibben volgt het zuiver branden... maar eens het zover is, loopt de tegendruk op. Vandaar dat 'ie zegt: "om de 1000km". Wat ongeveer de frequentie is van het regenereren.

                                  Maar ik maakte dezelfde bedenkingen als jij hoor, waarom de turbo het lastiger zou krijgen is me niet duidelijk. 'k Ben ook niet technisch genoeg waarschijnlijk.

                                  Comment


                                  • DPF die zichzelf regenereert wanneer hij vol zit? Hoe dan ? kapt hij zichzelf leeg of wat ?
                                    Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij dat 'zuiver branden' ?
                                    Een turbo werkt stukken beter als er minder tegendruk is in de uitlaat - bvb uitlaten met grotere diameter trekken beter - , ik vermoed dat je dat kunt doortrekken naar een dichtgeslibde roetfilter.

                                    Comment


                                    • Exact wat het zegt, opgevangen roetdeeltjes worden verbrand tegen een hoge temperatuur (die onder normale omstandigheden niet bereikt wordt).
                                      Is te herkennen aan het hogere verbruik op dat moment (en het geluid)
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                      Comment


                                      • ik lees hier vanal over DPF en chippen.
                                        Probleem is meestal bij diesel tuning dat je dichter tegen je roetgrens gaat aanrijden. Je gaat meer vertrouwen op de LMM en gaat proberen zoveel mogelijk benzine in te spuiten als mogelijk voor de inkomenede lucht. Je gaat dus je DPF volgens mijn mening een pak sneller vol roet hebben zitten.

                                        zowizo is dit niet tof voor een turbo, door de tegendruk kunnen de uitlaatgassen niet goed door de turbine kant van de trubo stroomen. Dit zal spooling van turbo beïnvloeden.
                                        Dat Heinz beweerd dat je turbo dan "harder moet werken" vind ik vooral een heel foute uitspraak. Hij gaat niet harder moeten werken omdat zijn aandrijvende gassen tegendruk ondervinden. Sorry ik heb het echt niet op Tuning bedrijven

                                        Wat wel zou kunnen (ik ga hier wat hypotetische dingen vertellen die evengoed niet kunnen gebeuren, het is maar een idee van mij) dat door de tegendruk in combinatie met variabele turbo je een andere doorstroming van de uitlaatgassen krijgt die je turbo sneller doen draaien (turbodruk loopt op in de inlaat) en het variabel mechanisme krijgt het niet bijgeregeld. Dan krijg je nootloopsituatie (typisch meer als 3seconden meer dan 2,6bar absolute druk in je inlaat), eventueel zijn door de tuner de nootlooptriggers verlegt (hogere turbodruk, waardoor je meer schade gaat aanrichten als er ongecontroleerde trubodruk ontstaat)
                                        Het lijkt mij echter eerder zo dat door de extra roetvorming het variable mechanisme in je turbo aantast, dit gaat minder vlot werken en je druk loopt contstant te hoog op voordat het mechanisme bijgesteld geraakt.

                                        Ik heb tunen altijd al niet de beste optie gevonden, je gaat sommige dingen aanpassen zonder andere zaken mee te nemen. Je moet altijd ALLE gevolgen bekijken vind ik, en dat wordt (volledig of gedeeltelijk) meestal vergeten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                          Het lijkt mij echter eerder zo dat door de extra roetvorming het variable mechanisme in je turbo aantast, dit gaat minder vlot werken en je druk loopt contstant te hoog op voordat het mechanisme bijgesteld geraakt.
                                          Bedankt Skippie! Wat je daar zegt is m.i. ook één van de redenen waarom die EGR-klep blokkeerde. 'k Weet dat het bij een standaard auto ook kan gebeuren, maar z'n rijstijl zou hem daarvoor moeten behoeden als je begrijpt wat ik bedoel, 't zou zo vroeg niet mogen gebeuren. Ooit was hier iedereen lyrisch over Heinz. Dat aantal nam af omdat enkele wagens flink begonnen te roeten... sinds de komst van het DPF kan je natuurlijk algauw 1+1 doen en beseffen dat daar misschien problemen van komen. Daarbovenop die verklaring van Heinz ...

                                          De vraag is natuurlijk nog, moet m'n broer ingaan op het voorstel om die roetfilter te elimineren? Ze hebben allicht wel gelijk, maar wat met de keuring?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X